Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شمس آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان از حمایت ویژه این دادستانی در حمایت از اشتغال و کارآفرینان در سطح استان خبر داد و گفت: بر حسب تدابیر ریاست قوه قضائیه مبنی بر حمایت از اشتغال زایی و جلوگیری از ضربه وارد آمدن به سرمایه گذاران، این موضوع به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و در سطح استان نیز موارد متعددی پیگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان افزود: در همین راستا با بررسی های انجام شده متوجه شدیم که برخی از بانک قصد دارند که برخی از کارخانه‌ها و کارگاه هایی که افراد در آن اماکن مشغول به فعالیت و کسب روزی حلال بودند را به دلیل بدهی و عقب افتادن اقساط تسهیلات مصادره کنند که این امر موجب بیکاری افراد شاغل و باطبع افزایش نرخ بیکاری می‌شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در همین زمینه، جلساتی با مدیران این بانک ها برگزار شده و بعضاً به صورت کتبی با این بانک ها مکاتبه صورت گرفته تا ضمن برقراری تعامل بیشتر، زمینه ای را فراهم کنند که بدهکاران بانکی مدت زمان بیشتری برای پرداخت معوقات خود داشته باشند تا شاهد وارد آمدن خسارت به کارآفرین، سرمایه‌گذار و قشر کارگر نشویم که توفیقات خوبی نیز حاصل شده است.

شمس آبادی تاکید کرد: سیستان وبلوچستان از لحاظ شهرک های صنعتی و وجود کارخانه‌های فعال بهره قابل قبولی نبرده است اما با تمام توان از همین میزان کارخانه فعال موجود حمایت کرده و در چارچوب قانون و با رایزنی هایی که انجام می دهیم سعی خواهیم کرد تا چرخ این کارخانه ها و کارگاه‌های اشتغال زایی بچرخد.

دادستان زاهدان ادامه داد: حتی در برخی موارد شاهد بودیم که یک کارگاه تنها دو یا سه نیروی کار داشته است که پس از اخذ استعلامات لازم و رایزنی با بانک های عامل، مانع تعطیلی همین کارگاه های کوچک شدیم که الحمدلله از سوی بانک های نیز همکاری خوبی شد.

وی گفت: برخی از مصداق‌های بارزی که در این زمینه با ورود دادستانی و تعامل خوب بانک‌های عامل مورد بررسی قرار گرفت، حمایت از سرمایه‌گذاران در شهرستان‌های چابهار و زاهدان بود که در یک مورد مانع تعطیلی کارخانه و در مورد دوم زمینه احیا و فعال سازی مجدد یک هتل فراهم شد.

انتهای پیام/3139/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان زاهدان واحدهای تولیدی بانک های عامل بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • بازدید دادستان ملایر از کارگاه های غیر مجاز
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران