Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، یکصد و سی و پنجمین  جلسه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، شهردار، معاونین و اعضا شورای شهر و به منظور تجلیل از اقدامات وی در حوزه مدیریت شهری برگزار شد.

در این جلسه و قبل از صحبت‌های گودرز امیری برخی اعضا شورای شهر به مباحثی مانند وضع بافت‌های تاریخی، آزاد سازی برخی معابر، پروژه‌های نیمه تمام، وجود نیروهای مازاد شهرداری، مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی و دیگر موارد اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تاکید بر بازگشایی معابر

علی  محمد صالحی  در این جلسه به بازگشایی منطقه کریم خان به سمت مخابرات شهید رحیمی اشاره کرد و گفت: اگر بازگشایی این معبر به طول ۶۰۰ تا ۷۰۰  متر انجام شود، شاهد تحول خوبی هم در خصوص دفع آب‌های سطحی و هم رضایت شهروندان خواهیم بود.

زهرا نظری دیگر عضو شورای شهر نیز با اشاره به اهمیت ساماندهی بافت‌های تاریخی عنوان کرد: ساماندهی بافت‌های تاریخی می‌تواند به رونق گردشگری و اشتغال‌زایی شهر خرم‌آباد کمک کند، وجود ۷۲ هکتار بافت تاریخی و ۹۰ خانه تاریخی یک ظرفیت محسوب می‌شود، که متاسفانه پس از سیل توجه چندانی به آن صورت نگرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز با اشاره به اینکه همدلی همه مسوولان استان برای توسعه استان به ویژه خرم‌آباد یک فرصت است که باید از آن استفاده کنیم، عنوان کرد: مدیریت شهری پیچیدگی خاص خودش را دارد هم به لحاظ  درآمد، هم به لحاظ  پاسخ به مطالبات گسترده و استفاده از نیروهای ناکارآمد به واسطه کارهای خلافی که به شهرداری تحمیل می‌شود، یعنی مدیریت شهری همه این موارد را باید مدیریت کند تا به اهداف مطلوب خود برسد.

گودرز امیری افزود: در ابتدای کار با شورای شهر اختلاف نظرهایی داشتیم، اما با نشست‌های مکرر همدلی و همگرایی ایجاد شد تا برخی از اهداف متعدد که مطالبه مردم  است را محقق کنیم، ساماندهی ورودی از شهر به سمت پل‌دختر و زیرگذر بهارستان با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان یکی از اقدامات انجام شده است که می‌توان مطرح کرد.

وی گفت: در ابتدای ورود ما چند  پل موقت روی خرم‌رود احداث شده بود که قرار شد پل های اساسی را جایگزین کنند، یکی از پل‌هایی که بر اثر سیل تخریب شد طبق نظر مشاور نیازبه اصلاحاتی داشت که اکنون از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است، پل دیگر هم میراث فرهنگی قول همکاری داده منوط بر اینکه شهرداری طرحی را ارائه کند که با بافت تاریخی همخوانی داشته باشد.

 

مشکلات را با پیمانکار حل و فصل کنید

امیری در خصوص برخی گلایه‌ها مبنی بر مشکلات موجود در پارک شاپوری نیز توضیح داد: حدود نود درصد طرح‌های ارائه شده در این پارک اجرا شده ، مسوول این پارک نیز شهرداری است و اگر نواقصی دارد مانند نامرغوب بودن مصالح و کیفیت پایین کار باید با پیمانکار حل و فصل شود.

وی در ادامه به سه طرح تعیین تکلیف پادگان ۰۷، هدفگاه و سراب یاس با ارتش اشاره کرد و گفت: در سفری که فرمانده نیروی زمینی ارتش به استان داشت، تفاهم‌نامه‌ای بین استاندار و ارتش منعقد و در هر سه موارد کار تا حدودی پیش رفت، در طرح هدفگاه بازگشایی کمربندی شرق و شمال شهر که حدود ۳۲ هکتار از اراضی در این طرح قرار می‌گیرد.

همچنین حدود ۷۰ هکتاردر اراضی در طرح آبخیزداری قرار است شهرداری مابقی اراضی آن را بر اساس توافق ارتش و شهرداری در کمیسیون ماده ۵ تصویب کند.

انتقال سند حریم قلعه به نام میراث

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان به آزاد سازی قلعه فلک الافلاک نیز اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای ماندگار دولت آزادسازی قلعه فلک الافلاک است که جزو مطالبات مردم بود، و هفته گذشته سند به نام میراث فرهنگی منتقل شد، برای تخلیه سپاه به دنبال تامین منابع مالی مورد نیاز هستیم.

امیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه چرا خرم‌آباد از سال ۷۰ تاکنون طرح تفضیلی نداشته، عنوان کرد: تضاد و اختلاف نظر و سوء استفاده‌ای که در نبود طرح انجام می‌شد، از علل نبود طرح تفضیلی است، اکنون که طرح تصویب شده اگر هم اکنون مشکلی وجود دارد شورای شهر و شهرداری باید دقت بیشتری انجام می‌داد.

 

ساماندهی نیروهای شهرداری

وی گفت: ساماندهی نیروی انسانی نه تنها در شهرداری خرم‌آباد بلکه استان از دیگر کارهای انجام شده است که می‌توان مطرح کرد، ۴۷۰۰ نفر در شهرداری‌های استان مشغول فعالیت بودند، در حالی که طبق چارت شهرداری ۲۷۰۰ نیرو می‌بایست باشند، بنابراین حدود ۱۴۷۰ نفر را که غیرقانونی وارد شهرداری‌ها شده بودند، را اخراج کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: حذف  پرداخت‌‌های غیر قانونی اضافی و  اصلاح احکام حقوقی که کار دشواری بود از دیگر اقدامات انجام شده است، قرار نیست از جیب مردم در بیاوریم و غیر قانونی به دیگران بدهیم هر چیزی باید در جای خودش باشد.  

امیری به رفع تصرف اراضی از دست رفته شهرداری  نیز اشاره کرد و افزود: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دادگستری این کار را انجام دادیم، همچنین بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان کمک دولت  به شهرداری و ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار سیل در این زمان انجام شده، موضوع دیگر اینکه ظرف دوسال گذشته ۷۵ میلیارد تومان تهاتر در شهرداری انجام شده که توانستیم چند پروزه جدید را کلید بزنیم و پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

ساخت وساز غیر مجاز به عرف تبدیل شده

وی در ادامه با تاکید بر برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: متاسفانه این موضوع در خرم‌آباد به یک رویه و عرف تبدیل شده است، تخریب  ۷۰ واحد غیر مجاز در فلک الدین و ۸۶ واحد در جنوب شهر که اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی کرده بودند، انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:  براساس ماده ۸ منع فروش واگذاری واحدهایی که فاقد پروانه هستند شهرداری و دستگاه‌های خدمات رسان مجاز به ارائه خدمات نیست، مگر اینکه طرح تفکیکی مجاز داشته باشند و می‌تواند اقدام به قلع و قمع کند، ولو اینکه در وسط شهر باشد و ارزش چند میلیاردی داشته باشد، قرار نیست حق مردم تضیییع شود.

امیری افزود: متاسفانه افرادی خودشان طرح تفکیکی را ارائه و  سپس اقدام به فروش  می‌کنند، این افراد خودشان بعدا مدعی می‌شوند، باید با این افراد برخورد شود.

وی به سفر نوبخت نیز اشاره کرد و گفت: سفر وی دستاورد خوبی داشت از جمله اینکه ۱۴۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های نیمه تمام سیل و پروژه‌های اساسی که تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسند، اختصاص داد.

 

بافت‌های تاریخی و فرسوده گنجینه‌ پنهان 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به آزاد سازی خیابان انقلاب عنوان کرد: بر اساس ماده ۵ مصوب کردیم که اراضی سهم شهرداری در پادگان ۰۷ برای آزاد سازی خیابان انقلاب و اجرای خیابان  حافظ هزینه و مدیریت شود،  این کار شدنی است  و شورا باید وقت بیشتری را برای این موضوع بگذارد.

امیری درخصوص بافت‌های  فرسوده بیان کرد: بافت‌های تاریخی و فرسوده  یک گنجینه پنهان برای شهرداری است که اگر خوب هزینه کنیم درآمد زایی، عمران و آبادانی را به دنبال خواهد داشت.

کمبود سرانه فضای سبز ظلم است

وی با تاکید بر توسعه فضای سبز در خرم‌آباد گفت: سرانه فضای سبز شهری که اطراف آن را جنگل‌های بلوط  فرا گرفته دو و نیم متر است و این ظلم است، ما تصویب کردیم که شهرداری در اراضی که در حریم شهر قرار دارد، اقدام به ایجاد فضای سبز کند.

این مقام مسوول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وصول مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرای نیز اشاره کرد و افزود: اگر شهرداری مطالبات خود را صفر تا صد وصول کند، رقمی بیش از دو هزار میلیارد تومان است که رقم قابل توجهی است و تحول بزرگی صورت خواهد گرفت به عنوان یک پتانسیل درآمد زایی خوبی است منتهی برای تحقق این امر باید عزم جدی وجود داشته باشد نه اینکه اعضا شورای شهر و یا مدیران برای فرد یا دستگاهی واسطه‌گری کنند.

امیری در پایان صحبت‌های خود در خصوص ساماندهی بافت‌های تاریخی  گفت: ما حریم قلعه را آزاد کردیم اما شهرداری اشتباه کرد و مغازه‌های اطراف امام زاده زید بن علی را به اوقاف داده حالا زورشان نمی‌رسد، بنابراین اگر قانونی است شکایت کنید و املاک را پس بگیرید و سپس برای کسبه جایگزینی  پیش‌بینی کنید ما هم در کمیسیون ماده پنج کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری فضای سبز مدیریت شهری لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بافت های تاریخی نیز اشاره میلیارد تومان آزاد سازی انجام شده شورای شهر فضای سبز خرم آباد انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد آسفالت معابر شهر کرمان شروع شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن تویسرکانی، صبح دوشنبه در نشست شورای شهر کرمان گفت: پیمانکار آسفالت شهر کرمان مشخص شده و در قالب جهاد آسفالت، کار شروع خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه نواقص و کمبودهای سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمان، در حال رفع‌شدن است، افزود: آسفالت معابر در محله‌های کمتر برخوردار، ازجمله خیابان‌های شهید قدوسی و شهید دستغیب، شروع شده که این اقدام در وضعیت ترافیکی شهر کرمان نیز مؤثر است.

سرپرست شهرداری کرمان، از تعامل با شرکت توزیع نیروی برق شمال استان خبر داد و افزود: پس از آسفالت معابر، روشنایی آنها نیز بهینه خواهد شد.

کد خبر 6092185

دیگر خبرها

  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی
  • جهاد آسفالت معابر شهر کرمان شروع شد
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌