Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا در باره  ویروس انگلیسی بیان کرد: در مورد ویژگی های ویروس جهش یافته انگلیسی هنوز اطلاعات کافی وجود ندارد ولی آنچه مشخص است قابلیت انتقال سریعتر، بیماری‌زایی شدیدتر و توان ایجاد بیماری در گروه‌های سنی پائین تر در این ویروس وجود دارد به نحوی که نظام بهداشت و درمان انگلستان را در مدت کوتاهی به زانو درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همه‌گیری و گردش ویروس جهش یافته انگلیسی مانند این است که با اپیدمی جدیدی مواجه شده‌ایم با این تفاوت که نسبت به گذشته تجربه بیشتری به دست آورده و می‌دانیم که چگونه باید رفتار کنیم البته بشرطی که با برنامه ریزی مناسب و هوشیاری اجازه گسترش ویروس را ندهیم و بتوانیم زنجیره انتقال را در همان مراحل اولیه قطع کنیم.

خواجه ئیان اضافه کرد: شواهد نشان می‌دهد که ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور گردش یافته است و باید برای جلوگیری از گسترش آن تلاش شود که در این زمینه محدود کردن جابه جایی جمعیتی، برگزار نکردن اجتماع‌ها و پرهیز از تماس‌های نزدیک بین افراد تا جایی که ممکن است از جمله راهکارها است.

وی با اشاره به تغییر رنگ بندی استان‌های همسایه بیان کرد: با توجه به ارتباط وسیع با استان‌های همسایه در این شرایط احتمال ورود این ویروس به استان بوشهر دور از انتظار نیست و  توصیه اکید می‌شود در صورت امکان مسافرت‌های غیرضروری و مراسم را لغو و یا به تعویق بیاندازند.

به گفته خواجه ئیان، با توجه به خطرناک بودن ویروس جهش یافته انگلیسی شاید مجبور به اعمال محدودیت‌های شدیدی در این زمینه شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه با کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها شرایط گنونی برای انتقال ویروس مناسب‌تر شده‌است و اگر این شرایط کنترل نشود شاید سه تا چهار هفته آینده در زمینه شیوع ویروس به وضعیت دشواری برسیم و به این صورت نظام بهداشت و درمان با مشکل روبرو شود.

خواجه ئیان تاکید کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی اپیدمی سنگینی ایجاد می‌کند در همین راستا باید میدان مبارزه را قبل از اینکه اپیدمی گسترش یابد از بیمارستان‌ها به بیرون کشید و پیشگیری را در اولویت قرار داد تا خسارت‌های جانی به حداقل برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی در این شرایط حساس اصراری برای گرفتن مجوز لازم برای برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی نداشته باشند و تجمع‌ها، نشست‌ها و جلسه‌ها را کاهش دهند.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر بوشهر ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر بهداشت و سلامت اخبار کنکور ویروس جهش یافته انگلیسی خواجه ئیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،فرمانده انتظامی نیشابور گفت:در پی کسب اخباری مبنی بر فعالیت افرادی سودجو در زمینه حفاری غیرمجاز در بخش سرولایت نیشابور، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی خواجه‌آباد قرار گرفت.
سرهنگ حسین احمدی افزود: ماموران تیم گشتی پاسگاه انتظامی خواجه آباد حین گشت‌زنی به خودرو تیبا در محدوده یکی از روستا‌های بخش سرولایت مظنون که با استفاده از علایم هشدار دهنده خودرو متوقف شد.
وی گفت: در بازرسی از خودرو ۲ دستگاه گنج یاب به همراه کلیه متعلقات، تعدادی وسایل حفاری غیرمجاز کشف و تعداد ۵ نفر متهم نیز دستگیر شدند که متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان