Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@02:32:53 GMT

قیمت ‌های عجیب و غریب میوه ؛ نارنگی ۵۵ هزار تومان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۸۰۷۸

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  در روزهای اخیر انواع میوه در بازار قیمت‌های عجیب و غربی از خود ثبت کرده اند به طوری که بر اساس مشاهدات میدانی از چند میوه فروشی در خیابان میرازی شیرازی تهران در میان انواع میوه پرتقال به عنوان ارزان ترین محصول حدود 12 هزار تومان قیمت دارد.

 

بر این اساس هر کیلوگرم موز حدود  50 هزار تومان،نارنگی بندری 55 هزار تومان، سیب زرد  26 هزار تومان و سیب قرمز 27 هزار تومان، نارنگی 29 هزار تومان و پرتقال جنوب 29 هزار تومان، کیوی 17  هزار تومان، لیمو شیرین 16 هزار و 800 تومان و پرتقال تامسون 11 هزار و 600 تومان به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اظهار کرد: دلیل گرانی میوه را ما نباید بگویییم زیرا ما نیز مصرف کننده هستیم و فقط مصرف کننده بزرگ تر هستیم و خرید ما 200 کیلوگرم تا 2 تن است.

 

وی افزود: اعضای ما در تعیین قیمت نقشی ندارند و بنابر قیمت عرضه شده در میدان مرکزی میوه و تره بار خرید می کنیم و با سود مصوبی که داریم به فروش می رسانیم.رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: قبل از ما میدان مرکزی، واردکنندگان و حتی صادرکنندگان باید پاسخگو باشند که باعث شده اند قیمت عمده انواع میوه بالا برود که اعضای خرده فروشی اتحادیه ما نیز مجبور به فروش همین محصولات هستند. 

 

وی با اشاره به اینکه سود مصوب خرده فروشان میوه و تره بار 35 درصد است تصریح کرد: بر اساس محاسبات انجام شده از این 35 درصد، حدود 9 درصد برای خرده فروشی ها باقی می ماند زیرا باید بخشی از آن به دلیل وجود ضایعات و خراب شدن میوه کم شود و هزینه های کارگری، مالیات و جاری دارند.

 

کارگر گفت: یک میوه فروش شب که مغازه خود را می بندد 25 میلیون تومان جنس در مغازه دارد اما صبح که دوباره درب مغازه خود را باز می کند 20 میلیون تومان شده  زیرا بخشی از آن از بین رفته است.وی در ارتباط با ارزان و گران ترین میوه های موجود در بازار گفت: هندوانه با قیمت هرکیلوگرم 2500 تومان تا 4 هزار تومان ارزان ترین و موز با حدود 45 هزار تومان گران ترین میوه های پر مصرف بازار هستند که البته سود خرده فروشی را نیز باید به این نرخ ها اضافه کرد.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تاکید کرد: سود 35 درصد خرده فروشی در تمام میوه ها اعمال نمی شود زیرا با توجه به اینکه خود قیمت اولیه بالایی دارد در صورت اعمال سود معمول خرده فروشی خریداری نخواهند داشت.

 

ایران جیب

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نارنگی پرتقال اقتصاد میوه جام نیوز موز هزار تومان خرده فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان

ایسنا/تهران فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهارستان از شناسایی و دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مجید عسکری نیا در این خصوص اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی شهرستان بهارستان در راستای برنامه‌های مقابله‌ای خود با خرده‌فروشان مواد مخدر با انجام اقدامات هوشمندانه موفق به شناسایی ۹ نفر از خرده فروشان مواد افیونی در این شهرستان شدند.

وی در ادامه افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل سکونت این افراد اعزام و طی عملیاتی ضربتی، آنها را دستگیر کرده و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل دادند.

سرهنگ عسکری نیا در پایان خاطر نشان کرد: عزم پلیس برای مقابله با سوداگران مرگ و دستگیری توزیع کنندگان مواد افیونی جدی است. از شهروندان انتظار داریم که اخبار و اطلاعات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد