Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:19:54 GMT

ساعت منع تردد شبانه برای خریدهای شب عید کمتر شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۸۰۸۰

ساعت منع تردد شبانه برای خریدهای شب عید کمتر شود

ایسنا/اصفهان رئیس اتاق اصناف اصفهان پیشنهاد داد: مسئولان با تغییر ساعت منع تردد در اسفند ماه و یا دو هفته پایانی اسفند، ساعت خریدهای مردم را سرشکن کنند و اجازه تردد بیشتر به آنها داده شود، تا این فاصله زمانی موجب فاصله اجتماعی بیشتر بین افراد شود.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی صحبت ها مبنی بر تعطیلی دوباره اصناف و کسبه با تشدید گسترش ویروس کرونا در اصفهان، اظهار کرد: به طور معمول هر چه به روزهای پایانی شب عید نزدیک می شویم، میزان مراجعات مردم برای خرید افزایش می یابد، بنابراین باید مدت زمان محدودیت منع تردد از ۹ شب تا ۴ صبح را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با پیشنهاد اینکه منع تردد خودروها از ساعت ۹ شب باید به ۱۲ شب و حتی یک بامداد تغییر کند، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از کارمندان تا ساعت ۳ یا ۴ بعد از ظهر سر کار هستند، با توجه به منع تردد خودروها از ساعت ۹ شب، مغازه ها نیز بیش از این زمان اجازه فعالیت ندارند، بنابراین خانواده ها ناچارند در یک محدوده زمانی اندک خریدهای خود را انجام دهند که در این شرایط میزان تجمع و ازدحام مردم در مراکز خرید و فروشگاهی بیشتر می شود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر نیز شاهد ترافیک شبانه به دلیل خریدهای شب عید هستیم، پیشنهاد داد: مسئولان با تغییر ساعت منع تردد در اسفند ماه و یا دو هفته پایانی اسفند، ساعت خریدهای مردم را سرشکن کنند و اجازه تردد بیشتر به آنها داده شود، تا این فاصله زمانی موجب فاصله اجتماعی بیشتر، بین افراد شود.

وی در خصوص برخی پیش بینی ها مبنی بر تعطیلی برخی اصناف با تشدید شیوع کرونا در اصفهان، گفت: اگرچه سلامت مردم در این شرایط بسیار اهمیت دارد، اما مسئولان ستاد ملی کرونا نباید برای تعطیلی اصناف عجله کنند، چراکه مردم وضعیت اقتصادی خوبی ندارند.

جهانگیری همچنین گفت: در خصوص پذیرایی از گردشگران در مراکز اقامتی با برگزاری جلسات مختلف به دنبال راهکارهایی برای رعایت پروتکل ها هستیم، البته امسال همانند سال گذشته در بحث پذیرش مسافر در ایام نوروز در خانه های استیجاری یا مدارس و ... هیچ برنامه ای نداریم.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل ها توسط مردم، اظهار کرد: با تشدید شیوع کرونا، بستن واحدهای صنفی و مغازه ها باید آخرین تدبیر مسئولان باشد و ستاد ملی مقابله با کرونا باید راهکارهای دیگری اتخاذ کنند و نباید با ممنوعیت تردد از ساعت خاصی میزان تجمع در شهر را در زمان مشخصی بالا ببریم.

به اعتقاد رئیس اتاق اصناف اصفهان، محدودیت تردد به خصوص در آستانه نوروز به تنهایی موجب تراکم و ازدحام می شود و نباید اصناف را تعطیل کنیم، از سوی دیگر با همکاری اصناف می توان برای سرشکن کردن پیک دوباره کرونا، در دو هفته ابتدایی سال آینده برخی مشاغل را همزمان با ادارات تعطیل کنیم و یا برای آنها محدودیت فعالیت اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون در شرایط عادی همانند ماه های دیگر سال نیستیم، گفت: اکنون در روزهای پایانی سال قرار داریم و فعالیت برخی کسبه تنها به اسفند ماه وابسته است، چراکه برخی مشاغل در یک ماه پایانی سال به میزان طول سال، درآمد دارند.

جهانگیری با یادآوری اینکه سال گذشته بیشترین ضربه اقتصادی وارده به اصناف به دلیل محدودیت و تعطیلی مغازه ها و اصناف در اسفند ماه بود، اظهار کرد: با تشدید و گسترش دوباره کرونا، مسئولان باید آخرین راهکار را تعطیلی اصناف در روزهای پایانی سال بدانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس طرح منع تردد شبانه شب عید اسفند ماه منع تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در راه های مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام پلیس راه مازندران محدودیت‌های ترافیکی از ظهر چهارشنبه ۱۹ تا شنبه ۲۲ اردیبهشت در جاده‌های مازندران اعمال می‌شود.

بنابر این گزارش محدودیت‌های اعلامی پلیس راه به این شرح است، تبصره: اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و با توجه به شرایط ترافیکی محورها هرگونه تردد در ساعت و یا نحوه اجرا متحمل خواهد بود.

موتورسیکلت:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است.

تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وسیله نقلیه سبک و سواری: الف) محور کندوان: محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرورهای به مقصد چالوس انجام می‌شود. از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل. از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌شود. (شمال به جنوب).

همچنین از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر ۲ طرف می‌شود و تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد است.

* تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:

در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

وسیله نقلیه سنگین (به استثنا حاملین موادسوختی ویا فاسدشدنی):

محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.

محور هراز:

تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است. تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ و ۲۱ از محور هراز ممنوع می‌باشد.

کلیه خودروها:

تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

کد خبر 6100124

دیگر خبرها

  • وضعیت ناگوار یک بازار تاریخی در نصف‌جهان/از ویراژ شبانه‌روزی موتورسیکلت‌ها تا سدمعبرهای مغازه‌داران
  • تجربه دزد آمریکایی از سرقت خودروهای گران / سرقت در 6 ثانیه، درآمد 50 هزار دلار کمتر از یک ساعت (فیلم)
  • دستگیری کودک ربا کمتر از ۲۴ ساعت دریکی از استان‌های همجوار/ اختلاف شخصی دلیل آدم ربایی
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در راه های مازندران
  • ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه
  • آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان
  • برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»