Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@03:42:56 GMT

پلیس: ایراد سامانه ثبت کشف حجاب در خودرو رفع شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۸۲۴۲

آفتاب‌‌نیوز :

سردار مهدی حاجیان روز دوشنبه در نشست خبری در مورد پیامک کشف حجاب گفت: کشف حجاب در قانون جرم انگاری شده و جرم محسوب می شود و قانون برای آن مجازات تعیین کرده است، ناجا به عنوان مجری قانون ساز و کاری به نام سامانه ناظر ایجاد کرده که برای افرادی است که در خودرو کشف حجاب کرده اند و سپس با مراجعه به پلیس به آنها تذکر داده می شود و توجیه می شوند که باید قانون را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: قانونگذار سامانه ثبت کشف حجاب در خودرو را براساس شرع تصویب کرده که البته این سامانه مدتی ایراد داشت و اکنون ایراد آن رفع شده و مردم می توانند با استناد به آن به محل مشخصی مراجعه و توجیه شوند.

امنیت مردم محور می شود

سردار حاجیان گفت: نمره منفی رانندگان که از حد نرمال بالا رود باید تحت آموزش قرار گیرند، این نوع پیشگیری و اقدامات پیش دستانه نیز در دستور کار ناجا است، در ناجا معاونت اجتماعی، نگاه به آسیب های اجتماعی وجود دارد آسیب هایی که ممکن است به جرم اجتماعی منجر شود، براین اساس این معاونت قصد دارد امنیت را مردم محور کند زیرا امنیت محصول مشترک و مردم پایه است. پلیس جامعه محور بر این مبنا است که قبل از شکل گیری بزه، درمان را شروع کنیم که در دستور کار ناجا است.

وی افزود: یکی از شاخص های ارزیابی فرماندهان این است که هر فرماندهی بهترین خدمات رسانی به مردم را داشته مورد ارزیابی قرار می گیرد. رضایت مردم برای ناجا ارزشمند است و براساس افکار سنجی که در کشور انجام شده رضایتمندی مردم نسبت به ناجا بیشتر شده و برای ما نشان خدمتگذاری است، هدف اصلی ما رضایت مردم است.

سردار حاجیان در مورد محتکران گفت: دو هزار و ۲۶۶ نفر که قاچاق کالای بهداشتی و پزشکی داشتند دستگیر و تحویل مراجع قضایی و دو هزار و ۴۴ پرونده نیز در این زمینه تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کشف حجاب کشف حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در تجمع پرشور مردم اصفهان در حمایت از طرح نور فراجا، اولویت و هدف اصلی پلیس از اجرای این طرح را زیست عفیفانه و توجه به حفظ حرمت و حریم خانواده‌ها اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی فر در حاشیه مراسم تجمع مردم شهرستان اصفهان در حمایت از اجرای طرح نور فراجا، از همکاری مردم انقلابی، فهیم و ولایتمدار استان به خصوص بانوان عفیف که از ابتدای اجرای طرح تاکنون نهایت همکاری با پلیس را داشته‌اند تشکر و اظهار کرد: اولویت و هدف اصلی پلیس در اجرای این طرح، زیست عفیفانه و توجه به حفظ حرمت و حریم خانواده‌ها به خصوص بانوان و دختران استان شهید پرور اصفهان است و انتظار داریم که همشهریان و خانواده‌های محترم در این طرح نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند.

وی توجه به قانون را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و افزود: قانون گریزی و هنجار شکنی به غیر از اینکه دستاویزی برای سوءاستفاده دشمنان فراهم می‌کند، عایده و منفعتی برای هیچ کسی ندارد و بر همین اساس و بر حسب تکلیفی که بر عهده پلیس است مأموران انتظامی این فرماندهی به صورت مستمر در سطح معابر و اماکن به وظیفه خود که همان دعوت مردم به قانون مداری است عمل می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: انتظار ما از سایر دستگاه‌ها و ادارات نیز این است که ضمن رعایت و توجه ویژه بر موضوع عفاف و حجاب در مجموعه خود، نهایت همکاری را با پلیس در اجرای این طرح داشته باشند.

کد خبر 748553

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت