Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@13:08:26 GMT

گفت‌وگوی مسئولان حج ایران و عراق درباره حج آینده

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۸۳۵۳

گفت‌وگوی مسئولان حج ایران و عراق درباره حج آینده

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، مسئولان حج جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دریک نشست ویدئو کنفرانس درباره حج آینده به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

دراین نشست مجازی، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و الاسلام سامی مسعودی و سید راضی الحسینی رئیس و معاون شورای عالی حج و عمره عراق ضمن بیان نقطه نظرات خود درباره حج آینده، بر آمادگی برای مشورت و تبادل نظر در راستای هماهنگی، تعامل و هم افزایی بین خادمان ضیوف الرحمان در دو کشور تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری و تبادل تجربیات در مسائل مختلف حوزه‌های حج و عمره با سایر کشورها بویژه کشور دوست و همسایه عراق خاطرنشان ساخت و ابراز امیدواری کرد: این همکاری‌ها به فعالیت‌های منظم و امضای تفاهم نامه بین دو کشور منجر شود.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: ما برای برگزاری همایش‌های مختلف در حوزه‌های حج، عمره و عتبات در فضای مجازی با حضور اندیشمندان و علمای کشورهای اسلامی آمادگی داریم.

وی با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است، داشتن اطلاعات درباره برنامه‌های حج آینده را بسیارمهم دانست و با اشاره به اینکه عربستان دراین زمینه تاکنون اطلاع رسانی نکرده است، افزود: تعاون وهمکاری بین کشورهای اسلامی ثمرات ارزشمندی در پی دارد و در صورتی که دولت عربستان ابرازآمادگی کند ما می‌توانیم ضمن ارتباط و گفتگو با متفکران و شخصیت‌های جهان اسلام، نکات مورد نظر آن را به کشور میزبان زائران سرزمین وحی منتقل کنیم.

در این نشست، رئیس شورای عالی حج و عمره عراق نیز برگزاری اینگونه نشست‌ها را درآگاهی از افکار و ایده‌هایی که می‌تواند به وحدت بخشی و افزایش اطلاعات مسئولان و زائران حج منجر شود، مفید ارزیابی کرد.

وی گفت: باید کنگره عظیم حج را به یک تجمع هدفمند و مردمی تبدیل کنیم تا امت اسلامی به سمت یک امت یکپارچه سوق یابد.

حجت الاسلام سامی مسعودی از تبادل تجربیات دو کشور در حوزه‌های حج و عمره استقبال کرد و لزوم ارتباط با دیگر کشورهای اسلامی را درمورد حج آینده یادآور شد و فضای مجازی را بستر مناسبی در این ارتباط دانست.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان نیز در این نشست مجازی، با اشاره به اینکه بلا تکلیفی در خصوص حج آینده برای برنامه‌های اجرایی حج مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: تعیین تکلیف موضوع حج در زمان مناسب یک ضرورت انکارناپذیر است.

رشیدیان افزود: جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل‌های بهداشتی را برای حوزه‌های مختلف از جمله اسکان، تغذیه، حمل و نقل و … تهیه کرده و آمادگی دارد آنها را به طرف عراقی نیز ارائه کند.

وی همچنین به مشکلاتی که در خصوص محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های عربستان وجود دارد اشاره کرد وعلاقه ایرانیان را برای سفر زمینی به سرزمین وحی از طریق عراق و همراه با زیارت عتبات عالیات یادآور شد که رئیس شورای عالی حج و عمره عراق از آن استقبال کرد و گفت: در صورت موافقت عربستان، ما آماده‌ایم که زمینه‌های این سفر را در عراق پیگیری کنیم.

معاون رئیس شورای عالی حج و عمره عراق هم ادامه داد: ما آمادگی داریم که با شما در ارتباط با نحوه ارائه خدمات بهتر به زائران سرزمین وحی همکاری کنیم.

حجت الاسلام سید راضی الحسینی استمرار رایزنی‌ها و برگزاری همایش‌ها میان مجموعه‌های حج دو کشور و همچنین با مشارکت دیگر کشورها را در راستای گسترش آگاهی‌ها درخصوص برگزاری حج خواستار شد و گفت: با توجه به شرایط کنونی باید برای برگزاری درست این فریضه الهی برنامه ریزی مناسب انجام شود.

بر پایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت درپایان این ارتباط تصویری پیشنهاد کرد که کمیسیون مشترکی از خبرگان و کارشناسان حج دو کشور تشکیل شود و ازتجربیات طرفین برای برگزاری بهترحج آینده و ارائه خدمات مطلوب به زائران استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام حج آینده دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت نه سیاستمداران اوکراینی و نه سیاستمداران غربی حاضر به مذاکره جدی با مسکو نیستند و نشست آینده به میزبانی سوئیس درباره اوکراین را «مذاکرات غیرجدی» توصیف کرد.

وی که با شبکه «ای‌تی‌وی» بوستی گفت‌وگو می‌کرد، دراین‌باره گفت: ما کسی را نمی‌بینیم که با او گفت‌وگو کنیم. من به اظهارات رهبران اوکراین، ایالات متحده و اروپا، و طبقه سیاسی آنها توجه کنید. هیچ یک از آنها برای یک گفتگوی جدی آماده نیستند. آنها با برگزاری یک نشست در سوئیس، یک نمایش مذاکرات را بازی می کنند. چارچوب کپنهاگ به بن‌بست رسیده است.

لاوروف تأکید کرد که غرب تلاش می‌کند که غرب تلاش می کند «با تطمیع یا کلاهبردار، باج خواهی و دروغ» حداکثر تعداد کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به «گردهمایی» در سوئیس بکشاند.

کشور سوئیس نشستی درباره اوکراین را در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود ۱۶۰ کشور به این نشست دعوت شده اند، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که روسیه در این نشست که هدف از آن ارائه ضرب‌الاجل به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد.

به گفته گارمونین «این نشست به یک کارزار روابط عمومی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر گفته بود که روند مذاکره درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.

مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانون گذاری معرفی کرده است.

کد خبر 6097760

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق