Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در گذشته ۲۸ مسجد و حسینیه در طرح تخریب شده که در رابطه با این موضوع نیز با اوقاف توافق شده است اما اکنون برای تخریب یک مسجد شاهد تجمعات اعتراضی هستیم؛ مسجدی که در مسیر طرح قرار داشت و مجبور به تخریب آن بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به در پیش بودن روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی، اظهار کرد: باید در حوزه کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی با توجه به وضعیت کنونی کشور تلاش کنیم تا شاهد کاهش فشارها در سطح بین‌المللی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحقق این موضوع به امر ارتباطات و مدیریت داخلی بستگی ندارد، توجه و بسترسازی برای رشد تولید عوامل بیرونی نیز در این امر دخیل است که بر سه اصل عزت، حکمت و اقتدار پایبند است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه برای طرح اطراف حرم رضوی اطلاعات غلطی ارائه شده است، تصریح کرد: لازم است در این زمینه که محور اصلی آن مردم و صاحبان حقوق هستند با تعامل و هم‌افزایی این مشکل را حل کنیم. این طرح با توجه به پیش بینی‌ها در کمیسیون ماده ۵ تصویب می‌شود اما نگرانی اصلی مدیریت شهری تحقق پذیری این طرح است و همیشه در جلساتی که برای این طرح برگزار شده محور تحقق پذیری برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های شهرداری و کمسیون شهرسازی و معماری بسیاری از دغدغه‌های ما در رابطه با این طرح حل شده است اما همچنان برخی از موضوعات بر جای خود باقی مانده که این اتفاق مدیریت شهری را نگران می‌کند و در بحث تراکم‌ها همچنان دچار نگرانی هستیم.

حیدری اضافه کرد: اصلاح طرح امری طبیعی بوده و همیشه برای بهبود آن تلاش کرده‌ایم زیرا به سود مردم خواهد بود، مسئولان شهری برای کسب اطلاعات مربوط به طرح، نامحرم شناخته شده‌اند و تمامی داده‌ها به صورت کامل برای آنها ارائه نشده است و تنها گزارشی کوتاه در رابطه با این طرح دریافت کرده‌اند.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شورا و شهرداری متولی اجرای این طرح هستند توضیحات کاملی در اختیار این دو نهاد قرار نگرفته و لازم است از داده‌ها اطلاعات کامل‌تری داشته باشیم تا بتوانیم این طرح را به نتیجه برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: برای اینکه یک طرح را به کمیسیون ماده ۵ ببریم نیازمند چهار رکن نقشه کاربری اراضی، سند دفترچه مقررات، سند تراز مالی و فیزیکی و مطالعات پشتیبان هستیم که این ارکان برای تصویب طرح در این کمسیون الزامی است. این چهار رکن در رابطه با این طرح وجود نداشته و هیچگاه این اطلاعات به شهرداری و یا شورای شهر ارائه نشده است، طرح‌های تفصیلی موجود در شورای پنجم همیشه پخش شده و هیچگاه پنهان کاری از این طرح‌ها نشده است زیرا مردم باید از این اتفاقات با خبر باشند.

حیدری با اشاره به اینکه باید پیگیری‌های لازم را انجام دهیم تا متوجه شویم چند نفر در جریان این اسناد هستند، گفت: ۲۵ سال پیش دستگاه‌های دولتی طرح اطراف حرم را ارائه کردند که پس از آن با این طرح مخالفت کردند اما اکنون دوباره با این طرح موافق شده است که این رویکرد نوعی عقب گرد برای ما محسوب می‌شود است، تا امروز در این طرح مشارکت‌های لازم انجام نشده اما اکنون سعی داریم برای بهبود این وضع از مشارکت مردم و نهادها استفاده کنیم تا این طرح را به ثمر بنشانیم.

وی افزود: رهبر انقلاب سال‌های قبل برای اجرای این طرح نظر آستان قدس را خواستار شدند که در آن دوره با این طرح موافقت کامل شد اما پس از آن آیت الله رئیسی به اصلاح طرح اعتقاد و به مقیاس‌ها و ارتفاعات ساختمان‌ها اعتراض داشت زیرا معتقد بود ارتفاع‌های بلند این ساختمان‌ها باعث دیده نشدن حرم می‌شود.

وی افزود: آیت الله مروی نیز اکنون با توجه به دیدگاه‌های مختلفی که وجود دارد با این طرح مخالف است که ما سعی داشته‌ایم با گفت‌وگوهای لازم این مشکل را حل کرده و دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را به ایشان گفته‌ایم؛ طرحی که آینده مشخصی نداشته باشد با چنین موضوعاتی رو به رو خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه آستان قدس رضوی نیازمند است از ثمره این کار مطمئن شود تا اعلام رضایت کند، ادامه داد: اعلام شده در طرح جدید قفل چند هزار ملک باز شده است که گفتنی است سیاست شورای پنجم همین موضوع بوده است و همیشه تلاش داشته که ساکنان این محل را حفظ کند.

حیدری خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مشکلات این منطقه از جمله بهبود وضعیت جاده، نور و پیاده رو را حل کرده و در اطراف حرم به ایجاد زیرساخت و فضای سبز توجه شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته ۲۸ مسجد و حسینیه در طرح تخریب شده که در رابطه با این موضوع نیز با اوقاف توافق شده است اما اکنون برای تخریب یک مسجد شاهد تجمعات اعتراضی هستیم؛ مسجدی که در مسیر طرح قرار داشت و مجبور به تخریب آن بودیم.

حیدری با بیان اینکه برای تخریب ۲۸ مسجد فریاد هیچکس بلند نشد، اضافه کرد: مساجدی که در گذشته تخریب شده است تبدیل به احسن شده و برای آنها فتوا عالمان و توضیح منطقی نیز وجود دارد، در مقابل این تخریب‌ها مساجدی نیز احداث شده است و نباید فضاسازی نادرستی برای مردم ایجاد شود. در مدیریت شهری به حفظ شرایط مردم با توجه به هویت دینی تلاش کرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: به برخی از مدیران غیربومی مشهد تعهداتی را داشته‌اند که بدون طی کردن راه اصلی آنها را کنار گذاشته‌اند، این مسئولین در پایان دوره از پست و مقام خود خارج می‌شوند اما کارهایی که انجام داده‌اند در ذهن مردم باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه می‌توان اشتباهات گذشته را جبران کرد و هنوز وقت باقی مانده است، تاکید کرد: برای رسیدن به این امر باید همه دلسوزانه عمل کرده و تحرک و توسعه داشته باشیم؛ گاهی اوقات گفته می‌شود انجام طرح‌هایی که توسعه اقتصادی ندارند بی‌فایده است که تمامی این صحبت‌ها برای منحرف کردن است و ما نباید به آنها توجه کنیم.

وی ادامه داد: ارزش اقتصادی ملک شهروندان به شرایط اقتصادی زمین وابسته است که اگر این تراکم کم شود شاهد شرایط بهتری خواهیم بود زیرا مردم نیز دوست ندارند در مکان‌های فرسوده زندگی کنند، باید به نیازهای مردم توجه شود در غیر این صورت این طرح با شکست رو به رو خواهد شد.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: تمامی این اقدامات برای بهبود وضعیت مردم است، هنوز وقت برای جبران این اشتباهات وجود دارد و باید برای تحقق پذیری طرح تلاش کنیم تا حقوق مردم نیز در همین راستا ارتقا پیدا کند.

حیدری با بیان اینکه در حد توانمان برای بهبود وضعیت مردم تلاش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در جلساتی که گفت‌وگو در رابطه با این طرح انجام شد شرکت کردیم اما به یکباره این جلسات قطع و باعث شد این مسئله به نتیجه نرسد؛ با این حال برای اجرای دوباره این جلسات آمادگی لازم را داریم.

کد خبر 475175

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر مشهد رئيس شوراي شهر مشهد محمد رضا حیدری طرح تفصیلی حرم امام رضا آستان قدس رضوی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر مشهد رابطه با این طرح مدیریت شهری برای بهبود اما اکنون اطراف حرم ۲۸ مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دوشنبه شب و در جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا (ع) با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام (ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

وی افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن‌ها و جوامع دارد که به کارگر صرفا نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه‌های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار داشت: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت‌های غربی در حال رخ دادن است.

مرتضوی اظهار کرد: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان‌های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: آستان قدس رضوی افتخار مشارکت در حوزه تولید را دارد و این در حالی است که در کنار زیارت، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و توجه به نیاز جامعه در دهه‌های بعد از انقلاب مورد توجه قرار گرفته و تولیت نیز در این زمینه اقدام کرده است.

مصطفی فیضی افزود: آستان قدس رضوی افتخار دارد با شرکت‌های و کارخانه‌های متعدد در زمینه‌های متعدد با جمعیت بیش از ۱۴ هزار کارگر در ارتباط باشد تا نیاز‌های خود و جامعه تامین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حق با توخل بود: وقتی هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی