Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی تکواندو بلغارستان به منظور برپایی اردوی مشترک با ملی پوشان کشورمان از روز 18 بهمن‌ماه با 6 هوگوپوش و فرزاد ذوالقدری سرمربی ایرانی خود وارد ایران شده‌ است و تمرینات را پیگیری می‌کند.

فرزاد ذوالقدری سرمربی ایرانی تیم‌ملی بلغارستان با اشاره به این اردوی مشترک با تیم ملی تکواندوی ایران، اظهار داشت: همه می‌دانند که تیم‌ملی تکواندو ایران یکی از بهترین‌های دنیاست و من با شناختی کاملی که از کادرفنی و ملی‌پوشان داشتم ایران را انتخاب کردم چراکه شک نداشتم این اردوی تمرینی برای بچه‌های بلغارستان از نظر فنی بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار بحث فنی تیم‌ملی بلغارستان می‌توانند احترام را که بحث اصلی رشته‌های رزمی است از بچه‌های ایران یاد بگیرند چراکه در این کشور به این موضوع خیلی کم پرداخته می‌شود.

وی افزود: این اردو هم کمپ فنی و هم اخلاقی است و بدون شک یکی از بهترین‌ شانس‌هایی است که برای تیم‌ملی بلغارستان فراهم شده و امیدوارم بچه‌ها بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

سرمربی ایرانی تیم‌ملی بلغارستان گفت: ما مسابقات قهرمانی اروپا را فروردین‌ماه به میزبانی بلغارستان پیش‌رو داریم که از اهمیت بالایی برخوردار است و بعد از آن هم رقابت‌ها کسب سهمیه المپیک را اردیبهشت‌‌ماه در برنامه داریم که در هر دو گروه زنان و مردان شرکت می‌کنیم.

ذوالقدری اینطور ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا از تمامی پتانسیل‌ها استفاده کرده و نتایج خوبی بدست آوریم؛ از رییس فدراسیون تکواندو ایران و کادرفنی که در این شرایط سخت کرونایی با ما برای حضور همکاری کردند، تشکر می‌کنم و واقعا از این حضور خوشحال هستم؛ ما اگر موفق به کسب سهمیه المیپ توکیو شویم بدون شک یکی از علت‌های موفقیت ما حضور در اردوی تمرینی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: تکواندو بلغارستان بضاعت کمی دارد و به طور کلی شاید 1500 تکواندوکار داشته باشد و به همین خاطر ما در بخش دختران شانس چندانی برای کسب سهمیه نداریم اما در بخش پسران  در وزن 68- کیلوگرم کاپیتان تیم "ولادیمیر دالاکلیف" با توجه به رنکینگ و تجربه خوب واقعا شانس بدست آوردن سهمیه را دارد. در وزن 80- کیلوگرم هم قرار است خودم مبارزه کنم و کار سختی دارم اما نشدنی نیست و امیدوارم بتوانیم هر دو سهمیه را کسب کنیم.

سرمربی ایرانی تیم‌ملی بلغارستان گفت: من ابتدا به عنوان بازیکن در تیم‌ملی بلغارستان حضور پیدا کردم اما با توجه به اینکه تکواندو ایران یک برند جهانی است، رییس فدراسیون تکواندو این کشور زمانی که دید یک بازیکن ایرانی پتانسیل بالایی دارد و حین تمرین نکاتی را گوشز‌د می‌کنم از من درخواست کردند که در کنار فعالیتم به عنوان تکواندوکار، سرمربیگری تیم را برعهده بگیرم.

وی اینطور ادامه داد: قطعا چالش بزرگی را پیش‌رو دارم و این مهم تمرکز بسیار بالایی می‌خواهد اما چالش شیرینی است که مطمئن هستم تجربه خوبی خواهد بود؛ تاکنون در تکواندو همچین موردی وجود نداشته که یک ورزشکار همزمان مسئولیت سرمربیگری را برعهده داشته باشد اما من این موضوع را قبول کردم و ایمان دارم می توان این کار را انجام داد.

ذوالقدری افزود: بلافاصله بعد از حضور در این اردو، به مدت یک هفته میزبان تکواندوکاران ایرانی خواهیم بود که یکی از بهترین اتفاقات ممکن است چراکه بعد از 20 روز رقابت‌های قهرمانی اروپا را پیش‌رو داریم.

سرمربی ایرانی تیم ملی بلغارستان گفت: اولین مدالم را در 18 سالگی و با سرمربیگری استاد عسکری کسب کردم و با شناختی که از ایشان دارم به کار فنی ایشان شناخت داشتم و همه چیز همان طور که فکر می‌کردم، پیش رفت. تکواندوکاران ایرانی به قدری سطح فنی بالایی دارند که بچه‌های بلغارستان اگر از هر کدام یک نکته فنی یاد بگیرند شاید اندازه 5 سال تمرینی برای آنها مفید باشد. خدا را شکر تا الان تمرینات خیلی خوب سپری شده و از کادرفنی و بازیکنان بخاطر برخورد صمیمانه‌ای که دارند، تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: تمرینات فنی ایران سطح بالایی دارد و با فشار زیادی همراه است و تکواندوکاران بلغارستان تاکنون اردویی به این شکل را تجربه نکرده‌اند؛ یک ماه قبل از اینکه در ایران حضور پیدا کنیم اولین اردوی تیم‌ملی را تشکیل دادم چراکه معمولا بازیکنان اروپایی در باشگاه به تنهایی تمرین می‌کنند و بعد به رویداد‌ها اعزام می‌شوند.

ذوالقدری اینطور ادامه داد: تکواندوکاران بلغارستان بچه‌های ایران را می‌شناسند و بچه‌هایی که الان در اردوی تیم‌ملی حضور دارند همه نامدار هستند و هوگوپوشان بلغار خوشحال هستند که جدای از زمین مسابقه در تمرین کنار این نفرات هستند.

سرمربی ایرانی تیم ملی بلغارستان با اشاره به قرارداد خود با این کشور گفت: من شهروند بلغارستان هستم اینطور نیست که مدت محدودی کار کنم؛ فعلا قرارداد من به عنوان سرمربی تا المپیک 2024 است و به عنوان بازیکن هم تا هر وقت که تصمیم بگیرم و در توانم باشد.

ذوالقدری در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: حضور در اردوی تمرینی تیم‌ملی ایران برای من ویژگی بسیار بالایی داشت چراکه  می‌توانم با تمرکز بیشتری تمرین کنم؛ کادرفنی همانطور که به بازیکنان ایرانی تمرین می‌دهد ما را نیز راهنمایی می‌کنند و تشکر می‌کنم که فدراسیون این فرصت را در اختیار ما قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تکواندو فرزاد ذوالقدری سرمربی ایرانی تیم ملی بلغارستان سرمربی ایرانی تیم ملی بلغارستان تکواندو ایران بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این دیدار دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا با ابراز خوشحالی از فراهم شدن فرصت دیدار با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در توسعه این رشته در آسیا داشته و تلاش‌ها و همکاری‌های رئیس انجمن سپک تاکرا با مسوولان بین المللی این رشته قابل تقدیر است.

حلیم بن قادر در ادامه سخنانش نقش تاثیرگذار ایران در ورزش جهان به ویژه کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ایران به عنوان کشوری بزرگ و با دیدگاه‌های مهم در ورزش جهان بسیار تاگذار بوده به طوریکه هم اکنون بسیاری از کشورها از ایران الگو برداری می‌کنند.

وی افزود: نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به ورزش زنان، ورزش کشورهای مسلمان را نیز تحت تاثیر قرارداده و هم اکنون بسیاری از این کشورها، پوشش اسلامی زنان ورزشکار ایرانی را برای ورزشکاران زن خود برگزیده‌اند.

رییس فدراسیون آسیایی سپک تاکرا همچنین به مسابقات جهانی این رشته در کوالالامپور اشاره کرد و از وزیر ورزش و جوانان دعوت کرد به عنوان میهمان ویژه در اختتامیه این رویداد حضور پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیشرفت ایران در حوزه زیر ساخت‌ها و امکانات ورزشی را مورد توجه قرار داد و پیشنهاد راه اندازی آکادمی جهانی سپک تاکرا در ایران را مطرح کرد.

در ادامه وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری مسابقات زیر ٢٣ سال آسیا در ٢٢ مرداد با حضور ١٢ کشور در ایران گفت: امیدوارم میزبانی خوبی برای ورزشکاران حاضر در این رویداد مهیا کنیم.

در ادامه کیومرث هاشمی پیشنهاد کرد که نشست هیات رئیسه کنفدراسیون جهانی در حاشیه برگزاری مسابقات زیر ٢٣ سال آسیا در ایران برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران از زیر ساخت‌های مناسب برای میزبانی رویدادهای بزرگتر نیز برخوردار است اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد تا مسابقات جهانی این رشته را در ایران میزبانی کنیم.

کد خبر 6096623

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • مورایس: حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • مورایس: مراقبت ایرانی‌ها از جنبه‌های اخلاقی را تحسین می‌کنم
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • رنکینگ المپیکی تکواندو اعلام شد
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند