Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشید ریاحی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا ارائه خدمات در زمینه‌ آموزش‌های تخصصی، تولید محصولات فناورانه و تجاری‌سازی و عرضه محصولات به بازار را از جمله محورهای فعالیت این هسته‌ها و واحدهای فناور جدید دانست و افزود: از این تعداد هسته و واحد فناور جدید، ۲ هسته در مرکز رشد واحدهای فناور و هفت هسته و ۶ واحد در مرکز رشد فناوری سلامت مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای ثبت 2 شرکت دانش‌بنیان با محوریت گیاهان دارویی و طراحی و ساخت تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز در حال انجام است.

ریاحی با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه مبنی بر حمایت از تجاری‌سازی ایده‌ها و یافته‌های پژوهشی یادآور شد: تاکنون ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات برای حمایت از طرح‌های نوآورانه به هسته‌ها و واحدهای فناور پرداخت شده است و به زودی یک میلیارد ریال تسهیلات نیز برای حمایت از طرح تولید کیت‌های آزمایشگاهی به هسته فناور مستقر در این مرکز اختصاص می‌یابد.

وی افزود: همچنین مستندات ۲ هسته فناور مستقر در این مرکز برای بررسی و دریافت تسهیلات فناورانه تا سقف سه میلیارد ریال به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شده است.

مدیر مراکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در ادامه به راه‌اندازی نخستین مرکز رشد فناوری سلامت به‌ عنوان تنها مرکز رشد دارای موافقت اصولی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان اشاره کرد و گفت: این مرکز فعالیت خود را با استقرار ۲ هسته فناور از بهار امسال آغاز کرده است و احداث مجموعه نمایشی گیاهان دارویی با هدف ایجاد اکوتوریسم (گردشگری طبیعی) دانشجویی و دانش‌آموزی، اخذ مجوزهای لازم برای تولید کیت تشخیصی مولکولی کرونا، عقد قرارداد همکاری با شرکت‌های داروسازی و ایجاد مدرسه کسب‌وکار و مرکز نوآوری و خلاقیت از جمله فعالیت‌های مرکز رشد فناوری سلامت به شمار می‌روند.

ریاحی هماهنگی برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی با موضوع تیم سازی، بازاریابی و ثبت شرکت با همکاری پارک علم و فناوری استان و همکار در طرح ملی تولید بذر را از دیگر برنامه‌های مرکز رشد فناوری سلامت اعلام کرد.

وی درباره فعالیت‌های انجام شده در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد در سال ۹۹ نیز تصریح کرد: خرید و تکمیل خط تولید الکل اتیلیک با همکاری واحد فناور سنیتایزر و اخذ تاییدیه کیفیت محصول از آزمایشگاه معتمد، اخذ یک مجوز سطح آمادگی فناوری TRL۹ و سه مجوز سطح آمادگی فناوری TRL۴ و اقدام برای راه‌اندازی پایلوت‌های نیمه صنعتی مانند اسانس‌گیری، مواد شوینده، تولید لبنیات، گز و شیرینی، روغن‌گیری و محصولات ترشی و شوری با همکاری بخش خصوصی از برنامه‌های اجرا شده این مرکز است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰ هزار دانشجو در ۱۲۵ رشته تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و ۲۰ هسته و واحد فناور موجود در این واحد دانشگاهی فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه خود را با هدف ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی – کاربردی، توسعه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط دانش‌بنیان و تسهیل در انتقال دانش و فناوری از مراکز دانشگاهی به واحدهای صنعتی دنبال می‌کنند.

برچسب‌ها دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش شهرکرد چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش شهرکرد چهارمحال وبختیاری اخبار کنکور مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای فناور مرکز رشد واحد فناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجموعه بسیج دانشجویی با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین اقدام به برگزاری اردوی جهادی یک‌روزه در مناطق محروم روستای «زاری» از توابع شهرستان اسفراین کرد.

در این اردوی جهادی چند تن از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین، استادان و ۲۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین به مدت یک روز در کارگروه‌های تعلیم و تربیت، فرهنگی و بهداشت با هدف توسعه فرهنگ محرومیت‌زُدایی بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم و پویاسازی مدارس مشغول به فعالیت شدند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده