Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@15:41:37 GMT

هراس از داعش منجر به تعدیل مواضع منطقه ای عربستان شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۸۶۵۶

هراس از داعش منجر به تعدیل مواضع منطقه ای عربستان شد

قاول الحافظ اندیشمند اردنی در گفتگو با تقریب با اشاره به تحولات اخیر منطقه خاورمیانه گفت: عقب نشینی عربستان از رویکرد محاصره سیاسی و اقتصادی قطر به نظر می رسد تحت تاثیر هراس از میان رفتن ائتلاف های قدیمی منطقه  و تشدید تحرکات گروههای تروریستی مانند داعش و حرکت آنها به سمت مرزهای این کشورها باشد. رویدادهایی که در تعدیل مواضع عربستان و همپیمانانش در قبال قطر بی تاثیر نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قاول الحافظ ادامه داد: برخی از کشورهای عربی منطقه مانند عربستان انتظار نداشتند که حمایت پیدا و مستمرشان از گروههای تروریستی و دامن زدن به اختلافات مذهبی باعث شود گروههای تروریستی وسعت عمل خود را چنان افزایش دهند که همه شیعیان و سنی ها را به یک شکل ببینند و علیه همه به پا خیزند.  اقدامات کنونی گروههای تروریستی از جمله داعش که زمانی مورد رضایت کشورهایی مانند عربستان بود، الان برای مقام های این کشورها هم بسیار خطرناک و غیر قابل کنترل به نظر می رسد.

این تحلیلگر عرب در ادامه افزود: کشور عربستان با فهم این واقعیت رو به رو شده است که اگر سکوت کند، از اقدامات خشونت بار این جریان های تکفیری مصون نخواهد بود. همین عامل باعث شد که آنها روند جبهه بندی های آشکار خود را که با محاصره سیاسی و اقتصادی قطر اوج گرفت، تعدیل کنند و از در آشتی با این کشور وارد شوند. در حقیقت خطر رو به افزایش گروههای تروریستی و کنار رفتن ترامپ در آمریکا که همواره حامی سیاستهای تفرقه افکنانه هم پیمانان عربی خود در منطقه بود، باعث شد زنگ خطر برای این کشورها به صدا در بیاید و سعی کنند اختلافات خود را کم رنگ کنند.

اما این امر زمانی به نتیجه خواهد رسید و خطر گروههای تروریستی را هم از میان خواهد برد که کلیه حمایتهای پنهان از این گروهها متوقف شود و برای همکاری جهت تامین امنیت مشترک منطقه ای آمادگی ایجاد شود.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: گروههای تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • ترور برای بقا
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است