Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش،علیرضا کاظمی در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره دوسالانه توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سراسر کشور در تالار فرهنگ به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرتهران، افزود: مخاطبان اصلی این برنامه مدیران دارالقرآن ها هستند، در این دوران که سختی کار مجازی وجود دارد، رونق و توسعه کمی و کیفی فعالیت های قرآنی بسیار زیاد بوده است که از جمله آن می توان به افتتاح ١٧ پایگاه مجازی قرآنی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به برگزیده شدن قاری کشوری هادی موحد امین خاطرنشان کرد: امسال آموزش و پرورش در تمامی عرصه های قرآنی افتخار آمیز بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با تمام سختی های کار مجازی، آموزش و پرورش تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است و در زمینه قرآن، عترت و نماز، فضای مجازی را با فضای ملکوتی قرآن و آموزه های قرآنی گره زده ایم.

کاظمی با تاکید بر نقش نیروی انسانی در برگزاری این رویدادها گفت: یکی از راز و رمزهای موفقیت هر سازمانی، توانمندی نیروی انسانی و کیفیت‌مندی ساختار انسانی آن سازمان است.

وی اساس دوره توانمندسازی را ، توانمندسازی و به روز آوری نیروی انسانی دارالقرآن ها دانست و افزود: توانمندسازی مدیران دارالقرآن ها کارکردهای زیادی دارد. انگیزه بخشی نیز از عوامل موثر در توانمندسازی ها است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: انس با قرآن نعمت است و هم خدمت به حوزه های قرآن، عترت و نماز نعمت بزرگی است که فعالان حوزه قرآن باید قدردان این لطف الهی باشند.

کاظمی تنها راه سعادت بشری را قرآن و مسیر قرآنی دانست و گفت: باید ویژگی ها و خصایص قرآنی را بررسی کنیم که منشاء سعادت وشفای روح و جسم است.

وی درباره توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی اظهار داشت: کار توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی بسیار ارزشمند است و تمام فعالیت های قرآنی اعم از روخوانی، تفسیر و حفظ، همه مقدمه ای برای تمسک یافتن به قرآن است. در واقع هدف اصلی در کنار این فعالیت ها، همان تمسک به قرآن و عمل به آموزه های آن است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مراکز دارالقرآن تنها پایگاه قرآنی وزارت آموزش و پرورش و حتی بالاتر از آن، تنها پایگاه فعالیت های قرآنی جامعه است که صرفا تمرکز آن فعالیت های قرآنی است، افزود: برنامه ریزی، سیاست گذاری، حمایت و پشتیبانی از دارالقرآن ها از وظایف اصلی وزارت آموزش و پرورش است که یک بخش آن توانمندسازی نیروی انسانی است. البته این حوزه کمترین مشکلات را در وزارت آموزش و پرورش دارد.

کاظمی گفت: با توجه به اینکه موقعیت های زیست بوم دارالقرآن ها متفاوت است هر مدیر دارالقرآن باید تمام متغیرهای تاثیر گذار را بررسی کند. دارالقرآن ها اساسا مردم نهاد هستند و نقطه اتکا آن کمک های مردمی است. پس مدیران باید، یک نظام مشارکتی ترتیب دهند تا فعالیت ها محدود نشود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای توسعه فراگیری آموزه های قرآنی باید یک شبکه بزرگ ارتباطی با مدارس و اولیا ایجاد و این فعالیت ها باید به کف مدرسه انتقال داده شود. برای این هدف باید راهکارهای جذب موثر را به کار گرفت که یکی از موارد تنوع آفرینی است و باید یک سبد متنوع فعالیت قرآنی وجود داشته باشد.

کاظمی گفت: کلاس های روان خوانی و فراغت و تفسیر و... همه باید فعالانه و متنوع عمل کنند تا به جذب مخاطب منجر شود. استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری در این مورد بسیار موثر خواهد بود.

وی با یادآوری فعالیت های اردویی افزود: فیلم های قرآنی محافل بین المللی قرآنی و باید بیشتر شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: نقش پذیری دانش آموزان در دارالقرآن ها بسیار اثر گذار است و هرچه گستره نقش پذیری بیشتر شود احساس توانمندی در آنان بیشترمی شود. باید بانک اطلاعات دقیق از سرآمدترین معلمان و دانش آموزان قرآنی داشته باشیم.

کاظمی تصریح کرد: مدیر دارالقرآن زمانی موفق است که با تحلیل متغیر های موثر و با ایجاد برنامه های راهبردی، مسیر روشنی را جهت آینده ای روشن محقق سازد. انتظار داریم مدیران دارالقرآن ها همچون فضای حقیقی عمل کنند و ارزیابی دقیقی از تمام فعالیت ها داشته باشند.

برچسب‌ها سازمان دارالقرآن الکریم قرآن کریم آموزش برخط وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دارالقرآن الکریم قرآن کریم آموزش برخط سازمان دارالقرآن الکریم قرآن کریم آموزش برخط وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اخبار کنکور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مدیران دارالقرآن ها فعالیت های قرآنی نیروی انسانی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی