Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- یک کارشناس بازار سرمایه، اقدام شورای عالی بورس در تغییر دامنه نوسان را در راستای کاهش نگرانی سهامداران به ویژه سهامداران خرد ارزیابی کرد .

 بهروز خدارحمی با حضور در شبکه خبر گفت: سهامداران جدید باید بدانند نوسان قیمت پدیده‌ بدی نیست، بلکه آنچه بد است نقد شوندگی پایین یک سهم است و به عبارت دیگر میزان نقد شوندگی یک سهم، شاخص اصلی برای سهامداران حرفه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منظور از دامنه نوسان سقف کاهش و یا افزایش قیمت سهام در یک روز است که تا کنون این میزان مثبت و منفی ۵ درصد بود؛ که فعلا تا پایان سال سقف کاهش به منفی ۲ درصد و سقف افزایش به مثبت ۶ درصد تغییر یافت.

خدارحمی درباره دلیل تصمیم شورای عالی بورس برای تغییر دامنه نوسان معاملات بازار سرمایه گفت: تا وقتی این فرهنگ که نقد شوندگی باید اولویت مردم باشد، ایجاد شود، شورای عالی بورس برای کاهش نگرانی سهامداران جدید تصمیم به تغییر دامنه نوسان گرفت.

وی تاکید کرد: مردم باید بر اساس ارزندگی سهم و نه بر اساس جو روانی و رفتار هیجانی حاکم بر بازار بورس، اقدام به خرید کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به حساس بودن بازار سرمایه به اخبار گفت: مسئولان مربوط از گفتن حرف‌های نسنجیده بپرهیزند تا شاهد ایجاد جو هیجانی در بورس نباشیم. همچنین دولت هم لازم است برنامه خود را در یکی دو سال آینده اعلام کند تا آرامش بر بازار سرمایه حاکم شود.

سرمایه های خرد، کمک کلان به اقتصاد

در ادامه ، جواد عشقی‌نژاد کارشناس بازار سرمایه که به صورت ارتباط اینترنتی در این گفتگو حضور داشت، گفت: در یک اقتصاد توسعه یافته مردم باید در بازار سرمایه حضور داشته باشند. دامنه نوسان نامتقارن یک سیاست ضروری کوتاه مدت برای حفظ سرمایه گذاران خرد در بورس است. امیدوارم به روزی برسیم که مانند بازارهای بزرگ دنیا دامنه نوسان کاملا حذف شود.

عشقی نژاد درباره ضرورت اتخاذ سیاست‌های حمایتی برای سرمایه‌های خرد گفت: سرمایه‌های خرد بسیار مهم هستند و همیشه به اقتصاد ما کمک کرده اند، پس باید ابتدا ابزار و ساختار مناسب برای جذب این سرمایه‌ها ایجاد کرد و سپس حمایت‌های لازم از آن انجام شود.

وی تاکید کرد: در بازارهای بزرگ هم برای جلوگیری از زیان‌های هیجانی محدودیت دامنه نوسان ایجاد شده است.

 

سنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه دامنه نوسان نقد شوندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار

 

۱۰ خبر مهم برای طلا، سکه، نفت و بیت کوین 

 

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

سهامداران این فلزات اساسی، مبین و دی بخوانند

 

خبری مهم درباره یک عرضه اولیه

 

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

  دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود

 

قیمت دنا پلاس اتوماتیک چقدر شد؟

 

رکوردشکنی فروش شدوص

 

کدام نمادها حجم مشکوک خوردند؟

 

پرسودترین نمادهای امروز بورس تهران

 

میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی | کدام نماد سود بیشتری به سهامدارانش می‌دهد؟

 

تداوم افت ارزش سهام عدالت      

دیگر خبرها

  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳