Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@20:08:10 GMT

قیمت‌های عجیب انواع میوه در بازار

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۸۸۷۸

قیمت‌های عجیب انواع میوه در بازار

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛   در روز های اخیر انواع میوه در بازار قیمت‌های عجیب و غربی از خود ثبت کرده اند به طوری که بر اساس مشاهدات میدانی از چند میوه فروشی در خیابان میرازی شیرازی تهران در میان انواع میوه پرتقال به عنوان ارزان ترین محصول حدود 12 هزار تومان قیمت دارد.

بر این اساس هر کیلوگرم موز حدود  50 هزار تومان،نارنگی بندری 55 هزار تومان، سیب زرد  26 هزار تومان و سیب قرمز 27 هزار تومان، نارنگی 29 هزار تومان و پرتقال جنوب 29 هزار تومان، کیوی 17  هزار تومان، لیمو شیرین 16 هزار و 800 تومان و پرتقال تامسون 11 هزار و 600 تومان به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اظهار کرد: دلیل گرانی میوه را ما نباید بگویییم زیرا ما نیز مصرف کننده هستیم و فقط مصرف کننده بزرگ تر هستیم و خرید ما 200 کیلوگرم تا 2 تن است.

وی افزود: اعضای ما در تعیین قیمت نقشی ندارند و بنابر قیمت عرضه شده در میدان مرکزی میوه و تره بار خرید می کنیم و با سود مصوبی که داریم به فروش می رسانیم.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: قبل از ما میدان مرکزی، واردکنندگان و حتی صادرکنندگان باید پاسخگو باشند که باعث شده اند قیمت عمده انواع میوه بالا برود که اعضای خرده فروشی اتحادیه ما نیز مجبور به فروش همین محصولات هستند.

وی با اشاره به اینکه سود مصوب خرده فروشان میوه و تره بار 35 درصد است تصریح کرد: بر اساس محاسبات انجام شده از این 35 درصد، حدود 9 درصد برای خرده فروشی ها باقی می ماند زیرا باید بخشی از آن به دلیل وجود ضایعات و خراب شدن میوه کم شود و هزینه های کارگری، مالیات و جاری دارند.

کارگر گفت: یک میوه فروش شب که مغازه خود را می بندد 25 میلیون تومان جنس در مغازه دارد اما صبح که دوباره درب مغازه خود را باز می کند 20 میلیون تومان شده  زیرا بخشی از آن از بین رفته است.

وی در ارتباط با ارزان و گران ترین میوه های موجود در بازار گفت: هندوانه با قیمت هرکیلوگرم 2500 تومان تا 4 هزار تومان ارزان ترین و موز با حدود 45 هزار تومان گران ترین میوه های پر مصرف بازار هستند که البته سود خرده فروشی را نیز باید به این نرخ ها اضافه کرد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تاکید کرد: سود 35 درصد خرده فروشی در تمام میوه ها اعمال نمی شود زیرا با توجه به اینکه خود قیمت اولیه بالایی دارد در صورت اعمال سود معمول خرده فروشی خریداری نخواهند داشت.

پربیننده ترین قیمت برنج های وارداتی چقدر افزایش یافت؟ ۱۰۰هزار تن موز داخلی کجاست؟ روند کاهشی قیمت خودرو‌ ادامه دارد/ کاهش قیمت مرغ چند روز دیگر افزایش قیمت مرغ قانونی یا غیر قانونی؟ خیار ارزان شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: میوه نارنگی خرده فروشی هزار تومان انواع میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول