Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که این کمیسیون از انتقال تروریست‌ها توسط هواپیماها و بالگردهای آمریکایی به خاک عراق فایل‌های ویدئویی در اختیار دارد.

به گزارش برنا،«بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «العهد» عراق تصریح کرد: فایل هایی ویدئویی وجود دارد که انتقال داعشی ها توسط هواپیماهای آمریکایی به خاک عراق را ثابت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: نیروهای آمریکایی تروریست های داعش را با هواپیماها به مناطق مختلف منتقل کردند و وقتی ما به دلایل و مدارک ویدئویی دست یافتیم، آن را در کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان بررسی و خواهان حضور فرماندهان امنیتی برای ارایه این دلایل و شواهد به آنها شدیم.
الزیادی گفت: یکی از فرماندهان بلندپایه امنیتی صحت این فیلم ها را تایید کرد و گفت که برای ما نیز ثابت شده است که هواپیماها تروریست ‌های داعش را به مناطق مختلف انتقال دادند.
بر پایه این گزارش، الزیادی گفت که این فرمانده در پاسخ به این سوال که چرا کاری در این خصوص انجام ندادید، تصریح کرد که ما می ‌بینیم و همه چیز را ثبت می‌کنیم اما قدرت و اختیاری نداریم.
الزیادی گفت که اسامی فرماندهان امنیتی را - که به اقدام آمریکایی ها در منتقل کردن عناصر داعش از زمان عملیات آزادسازی عراق از دست این گروه از دوره نخست‌ وزیری «حیدر العبادی» تاکنون اذعان کردند-  فاش نخواهد کرد.
او در عین حال در برابر پافشاری مجری برنامه برای ارایه اطلاعات بیشتری در این زمینه فقط گفت: برخی از این فرماندهان امنیتی، در دوره ای وزیر بودند.
برپایه این گزارش، مجری برنامه سپس خطاب به الزیادی گفت که اما آقای العبادی در آن زمان این امر را تکذیب کرد. اما الزیادی گفت که فرماندهان بلندپایه امنیتی در ملاقات با اعضای کمیسیون امنیت و دفاع این امر را تایید و درخصوص آن ابراز اطمینان کردند اما درعین حال نیز گفتند که قدرت و اختیاری ندارند.
الزیادی گفت: از این رو، تصمیم اخراج آمریکاییها (از عراق) در پارلمان براین اساس و درپی ترور (فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس) در فرودگاه (بغداد) گرفته شد.
اخیرا نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه ای این کشور - در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی ها در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.
«صباح العکیلی» کارشناس امنیتی عراقی پنجم بهمن ماه جاری گفت: اطلاعات تایید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق کرده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نمی شود.
سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق نیز اخیرا تاکید کرده بود که گروهک‌های تروریستی در پایگاه‌های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می‌بینند.
یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه «التنف» است و اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست‌ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آمریکا کمیسیون امنیت و دفاع تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت حمل و نقل این کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که احمد جاسم الاسدی، مدیر کل شرکت حمل و نقل دریایی عراق به منظور فعال سازی حمل و نقل مسافران بین دو کشور از طریق اروند رود در نشست مشترکی با نمایندگان بنادر جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد.

در این اطلاعیه آمده است که این دیدار بر اساس دستورات «رزاق محیبس السعداوی» وزیر حمل و نقل عراق انجام شده و فعال سازی این خط برای تسهیل تردد مسافران بین دو کشور به ویژه در ایام مناسبت های مذهبی برای کاهش ازدحام در گذرگاههای زمینی ضروری است.

وزارت حمل و نقل عراق در این اطلاعیه با اشاره به اینکه شرکت حمل و نقل دریایی عراق از اسکله آماده برای حمل و نقل راحت مسافران برخوردار است، افزود: قایق های دو کشور ایران و عراق برای جابجایی مسافران، پیشرفته و ایمن و مجهز به وسایل امداد و نجات هستند.

وزارت حمل و نقل عراق اضافه کرد که برای سهولت حمل و نقل دریایی با قایق های موجود، تردد بین بنادر خرمشهر و اسکله «العشار» در ساحل اروند رود خواهد بود.

پیشتر مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی عراق برقراری و فعال شدن خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره و برعکس را از اولویت‌های مهم و اساسی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد و گفت: به دنبال "صفر" کردن تعرفه سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره هستیم.

احمد جاسم نعیم دیروز دوشنبه در نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره که در بندر خرمشهر برگزار شد گفته بود که هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم.

جاسم نعیم خاطرنشان کرد: آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت: سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت راهبردی خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

کد خبر 848395 برچسب‌ها بندر خرمشهر خلیج فارس کویت بندر امام خمینی عراق ایران

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند