Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مشکلات بودجه‌ای سازمان‌ها و نهادهای انقلاب فرهنگی، گفت: حوزه فرهنگ در سال‌های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته است و مسئولان ارشد استان باید نسبت به حضور در جلسات و تحقق اهداف و مصوبات این شورا اهتمام بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام هادی (ع) و اربعین ارتحال فیلسوف و اندیشمند جهان اسلام و ایران اسلامی آیت الله علامه مصباح یزدی (ره) مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و یار دیرین امام و رهبری، اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی (ره) یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های حوزه علوم انسانی و اسلامی در عصر کنونی است و در تمام طول عمر خود عاشقانه و عالمانه در دفاع از حریم ولایت و انقلاب اسلامی مجاهدت کرد.

وی در ادامه با اشاره به ایستادگی و مقاومت آیت الله علامه مصباح یزدی (ره) در برابر انحرافات و کج روی‌ها، افزود: هدف از ایجاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) توسط این عالم برجسته جهان اسلام کادر سازی و تقویت مبانی اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی بود و همواره در این حوزه دغدغه‌های جدی داشت.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات بودجه‌ای و مالی بسیار در حوزه‌های فرهنگی کشور و بی مهری به این بخش بسیار مهم در جامعه اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی از مهم‌ترین و پراهمیت‌ترین جلسات استان است مسئولین و مدیران ارشد استان باید با حضور در این جلسه و برنامه ریزی برای تحقق اهداف این شورا اهتمام بیشتری داشته باشند و فرهنگ اساساً در سال‌های اخیر به سازمان‌ها و نهادهای انقلاب فرهنگی در بخش بودجه بسیار بی مهری صورت گرفته است و مسئولان کشور باید در بودجه سال ۱۴۰۰ به این حوزه بیشتر توجه کنند.

حجت الاسلام ناصرشکریان امیری در ادامه با اشاره مظلومیت حوزه فرهنگ و کمبود بودجه و اعتبار در دستگاه‌ها و نهادهای انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: امروز مهم‌ترین دغدغه رهبری معظم انقلاب حوزه جوانان، نوجوانان و آینده سازان کشور است و متأسفانه با ادغام سازمان ملی جوانان و وزارت ورزش این بخش هم دچار آسیب شد و باید برای بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان یک رویکرد جدی در نظر گرفته شود و برای مسائل حوزه جوانان در این وزارتخانه باید مستقل برنامه ریزی صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دغدغه و برنامه ریزی برای احی ی سازمان ملی جوانان و توجه و اهمیت بیشتر به این حوزه، خاطر نشان کرد: سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیق و مدون برای حوزه جوانان به ویژه در سال‌های اخیر برای کشور یک امر اجتناب ناپذیر است و قطعاً باید برای این نسل که امید و آینده کشور هستند نیازمند تصمیمات کلان است و ادغام وزارت ورزش با سازمان ملی جوانان نتوانست به مشکلات و معضلات این حوزه پاسخگو باشد و نیازهای حوزه جوانان را رفع کند و باید تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور برای این مشکل برنامه ریزی جدید و جدی داشته باشند.

کد خبر 5147550

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی مازندران ساری ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی 22 بهمن بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا شهرکرد مجلس شورای اسلامی دهه فجر عکس استانها شیراز اردبیل برنامه ریزی حوزه جوانان آیت الله بی مهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ضمن آروزی موفقیت و پیروزی برای کشور در عرصه‌های ملی و بین المللی ابراز داشت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – در طول دوران رهبریشان و حتی قبل از آن، به عنوان یکی از چهره‌های شاخص علاقه‌مند به پیشرفت و توسعه کشور از جنبه‌های مختلف شناخته می‌شده‌اند و هر کجا مدیریت میدانی به دست ایشان بوده و مانعی وجود نداشته، نتایج خوبی را همراه داشته است.

وی با اشاره به جایگاه برجسته رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی در دید رهبران دنیا اظهار داشت: ایشان قدم‌هایی بلندی برداشته‌اند؛ اما متأسفانه ما دچار حجاب معاصرت هستیم و این حجاب واقعیت‌ها را کم و گاهی بسیار کم تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

عملیات «وعده صادق» در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد

امام جمعه قم با اشاره به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» بیان داشت: پس از این عملیات نگاه کشورها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

وی افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آن‌ها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

از تحریم استقبال نمی‌کنیم

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری محدودیت را، علی رغم انتظار دشمنان، یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: تحریم‌ها عاملی شدند تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این انقلاب با دعای پاکان و صالحان به پیروزی رسید و إن شاء الله بتوانیم این راه را استوارتر از گذشته طی کنیم و مطابق پیش بینی رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی تا ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه دهیم.

طلاب در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه هستند.

وی افزود: متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند و باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیاد ریاست جمهوری، با اشاره به جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا ابراز داشت: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده را با خود به همراه داشت.

وی علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت. بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود. غرب از این محصول علم برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد؛ اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

دهقان با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی خاطر نشان کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

دیگر خبرها

  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری