Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سابقی گفت: زیارت جامعه کبیره مهمترین میراث ماندگار حضرت امام هادی (ع) و منبع جامع معرف و امام شناسی شیعیان است.

حجت الاسلام «حسین سابقی» مدرس حوزه و دانشگاه خراسان بزرگ به خبرنگار شبستان اظهار کرد: حضرت امام هادی(ع) به عنوان دهمین امام معصومین شیعیان در دوره ای مملو از فضای اختناق و شرایط سخت زندگی می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدرس حوزه و دانشگاه در استان های خراسان جنوبی و رضوی با بیان اینکه حضرت هادی (ع) در سال 220 هجری و در سن هشت سالگی به امامت رسیدند، افزود: مدت امامت این حضرت 33 سال بود که یکی از طولانی ترین دوره امامت در بین اهل بیت (ع) را داشتند.

 

حجت الاسلام سابقی با اشاره به نکته قابل توجه در دوره امامت حضرت امام های (ع)، بیان کرد: دوره امامت ایشان دو ویژگی خاص داشت اول اینکه ظلم و ستم گسترده خاندان بنی عباس بود که این ظلم و تنگ نظری ها نسبت به حضرت و شیعیان دامن گیر فعالیت های ایشان شد.

 

وی گسترش نهضت های علوی در دوره حضرت را دومین ویژگی خاص دوره امامت حضرت هادی (ع) عنوان کرد و گفت: در این دوران شیعیان و علوی ها برای حق خودشان دفاع می کردند.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه یکی از مهمترین فعالیت های امام هادی (ع) در طول 33 سال امامت را فعالیت های مخفی آن حضرت عنوان کرد و ادامه داد: این حضرت برای مدیریت جامعه در شرایط خفقان آن زمان، شبکه ارتباطی وکلات را تشکیل و شاگردانی را تربیت می کردند و وکلای مختلفی را به عنوان نماینده خود برای رسالت خودشان قرار می دادند.

 

حجت الاسلام سابقی با بیان اینکه ائمه اطهار در سخت ترین شرایط حاکم بر جامعه از رسالت خود غافل نمی شدند، تصریح کرد: حکومت متوکل عباسی با خبرچینی برخی جاسوسان، حضرت هادی (ع) را زیر نظر داشتند و برای اینکه بیشتر ایشان را تحت کنترل و مراقب آمد و رفت داشته باشند؛ حضرت را به سامرا، مرکز حکومت و شهری نظامی آن زمان، تبعید کرد، اما رابطه آن حضرت به واسطه شاگردان ایشان با شیعیان برقرار بود.

 

وی زیارت جامعه کبیره را مهمترین میراث ماندگار حضرت امام هادی (ع) معرفی کرد و افزود: این زیارت مهمترین منبع معرف و امام شناسی شیعیان است که یکی از صریح ترین اسناد است، همچنین زیارت غدیریه«زیارت حضرت علی(ع) در روز عید غدیر» از دیگر میراث این حضرت است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام هادی(ع) ده ها آیه قرآن و روایت را در شأن و فضیلت حضرت علی(ع) بیان کرد اند، گفت: به گفته بزرگان دین اگر از حضرت تنها زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیره می داشتیم برای عظمت و خدمت به مکتب شیعه کافی بود.

 

حجت الاسلام سابقی در پایان تصریح کرد: حضرت امام هادی (ع) در دوران تفرقه و خفقان آن زمان تنها از طریق تقویت شاگردان و وکیلان، بحران های جامعه را مدیریت می کردند.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام هادی امام هادی ع خراسان جنوبي بیرجند زیارت جامعه کبیره حوزه و دانشگاه حضرت امام هادی دوره امامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی محمودنژاد در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاوردهایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

وی ابراز کرد: از جمله پروژه‌هایی رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

محمودنژاد افزود: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

کد خبر 6093128

دیگر خبرها

  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس