Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:38:37 GMT

شناور غیرمجاز صید ترال در گناوه توقیف شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۹۶۹۳

شناور غیرمجاز صید ترال در گناوه توقیف شد

عبدالله بویراتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این شناور که شب گذشته در آب‌های ساحلی نزدیک به شهرستان گناوه درحال صید بود، در حین گشت زنی دریابانی شناسایی و توقیف شد.

وی اظهارکرد: این شناور با اداوت و تجهیزات و ماهی‌های صیدشده به همراه سرنشینان آن توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه گفت: یک شناور دیگر نیز که همراه با شناور توقیف شده در حین صید متواری شده بود،  ناخدای آن توسط دریابانی دستگیر شده‌است.

وی از پایگاه دریابانی شهرستان گناوه بخاطر شناسایی و توقیف شناورهای غیرمجاز صید ترال تقدیر کرد.

صیادان  گناوه همواره از افزایش صید ترال در آب‌های ساحلی این شهرستان ابراز نگرانی می‌کنند و آن را عامل به مخاطره افتادن امنیت شغلی خود و نابودی ذخایر آبزیان دریایی می‌دانند.

ترال یا کف‌روب، نوعی روش ماهیگیری است که با کشیدن تور بزرگ قیفی شکل در بستر دریا توسط یک یا چند شناور هر آنچه در کف دریا وجود دارد را جمع و نابود می‌کند، این روش صید می‌تواند با نابودی زیستگاه آبزیان امنیت شغلی صیادان را به خطر بیندازد.

شهرستان گناوه در پسکرانه خلیج فارس با ۱۵۰ کیلومتر نوار مرزی دریایی،  در شمال استان بوشهر واقع است.

برچسب‌ها بوشهر ماهی گناوه انتظامی سازمان شیلات ایران خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ماهی گناوه بوشهر ماهی گناوه انتظامی سازمان شیلات ایران خلیج فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری سه شنبه شب در آئین بزرگداشت روز شورا ها در تالار بهزاد گناوه اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و از زمان قبول این مسئولیت کارهای زیادی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان گناوه انجام شده است و سراسر این شهرستان یک کارگاه و مجتمع عمران و آبادانی در حال فعالیت است.

وی بیان کرد: همه این اقدامات و فعالیت های انجام شده وظیفه و تکلیفی برای ما بوده که با همکاری و همراهی و همت همه مردم و مسئولان استانی و شهرستانی میسر شده است.

فرماندار گناوه ادامه داد: در آغاز شروع مسئولیت، به منظور پیشرفت شهرستان و رفع مشکلات و نوافص با بررسی و مشورت با کارشناسان و نخبگان نظرات مختلف جمع آوری شد که در این زمینه ۲ رویکرد انجام کارهای سطحی و یا توجه به کارهای زیرساختی و زیربنایی پیش رو بود.

وی گفت: شهرستان گناوه در زمینه زیرساخت ها باعقب ماندگی های زیادی روبرو بود که طی این مدت تلاش شد تا بخشی از این عقب ماندگی ها جبران شود.

وی با ارائه گزارشی از مهمترین افدامات در شهرستان گناوه گفت: خرید دستگاه دیالیز، رادیولوژی، سونوگرافی و سی تی اسکن جدید و تجهیزات دیگر برای بیمارستان، بهسازی جاده ورودی بیمارستان، ساخت پانسیون پزشکان، جذب پزشکان متخصص، احداث خانه های بهداشت در روستاهای بخش مرکزی و ریگ و شهر، تحویل آزمایشگاه مرکزی، تحویل یک آمبولانس جدید از مهمترین اقدامات حوزه بهداشت بوده است.

وی گفت: در حالی که در آموزش و پرورش در طی حداقل ۱۰ سال گذشته یک ساخت دولتی انجام نشده بود ۴ مدرسه و۴ سالن همزمان و چمن های مصنوعی مدارس احداث و در اختیار مدارس قرار گرفت.

فرماندار گناوه بیان کرد: در ورزش و جوانان در حالی که شهرستان در رتبه آخر استان قرار داشت تلاش های زیاد انجام و تحولی صورت گرفت که در این زمینه تجهیز سالن های ورزشی، احداث سالن و زمین چمن ورزشی در گناوه و بخش ریگ را می توان نام برد.

صفری با بیان اینکه در روستاهای این شهرستان در حوزه زیرساختی بهداشت و سلامت، ورزشی و عمرانی اتفاقات خوبی رقم خورده است، افزود: در طی این مدت ۴۰۰ هزار مترمربع معابر و کوچه های سطح روستاهای این شهرستان با کمک دهیاران و شوراها آسفالت شده است.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه ها سال ها راکد و غیر فعال مانده بود، گفت: جاده کمربندی، جاده ارتباطی گناوه به گچساران، امتداد جاده ساحلی به سه روستای گردشگری و احداث پل کمربندی در مسیر مرقد سیدرضا، پل گشویی از عمده اقدامات در این شهرستان است.

وی گفت: احیای دوباره واحدهای راکد در شهرک صنعتی بندر ریگ شهرستان و فعال شدن واحد های تولیدی که نقش مهمی در اشتغال و تولید داشنه است از دیگر اقدامات مهم است.

فرماندار گناوه بیان کرد: طرح توسعه بندر گناوه با هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که تحول شگرفی در تجارت و دریانوردی ایجاد خواهد کرد.

صفری گفت: طرح هایی در زمینه مسکن، بهزیستی، کمیته امداد، مشاغل خانگی، توسعه آبزی پروری و طیور، سد ها و آبخیزداری، انجام اقدامات فرهنگی از دیگری از اقدامات دولت در این شهرستان است.

وی بیان کرد: در هر جای شهرستان قدم بردارید کارها و خدماتی انجام شده که این خدمات و فعالیت ها تداوم دارد.

وی گفت: شوراها کارها و فعالیت های خود را به مردم گزارش و منتقل کنند و این عملکردها از طریق بهره گیری از رسانه ها و فضای مجازی اطلاع رسانی شود.

فرماندار گناوه بیان کرد: منتخبین مردم در شوراها در هر روستا به عنوان بزرگان و مدیران روستا هستند و باید مشکلات و اختلافات را با صبوری، همدلی، وحدت و همراهی حل و مشکلات مردم را پیگیری و منتقل کنند.

صفری بیان کرد: مردمشهرستان گناوه غیرتمند، مومن، متدین، انقلابی و ارزشمند و شایسته بهترین خدمات هستند و باید همه دست به دست هم دهیم تا بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.

کد خبر 6093673

دیگر خبرها

  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد