Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ایمان ایمانی‌فر دبیر سلسله همایش های فتح الفتوح، بیان کرد: همایش علمی پژوهشی فتح‌الفتوح  ۱ با همه سختی‌هایش که از مرداد ماه امسال به صورت رسمی آغاز شده بود، در اسفند ماه با داوری‌ها به پایان رسید که مقالات نفرات پژوهشگر بعد از داوری در صورت تایید در مجموعه مرجع دانش سیویلیکا نمایه ملی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، تصریح کرد: در اولین دوره همایش علمی پژوهشی فتح الفتوح ، از مجموعه ۲۵۰ مقاله‌ای که به دبیرخانه ارسال شده، حدود ۱۵۶ مقاله قابل بررسی و وارد مرحله داوری شد.

ایمانی‌فر، ادامه داد: کار دیگری که در این همایش انجام شد، این بود که مقالات را فقط تایید یا رد نکردیم بلکه با یک نگاه توانمندسازی، اقدام به همراهی و آموزشی پژوهشگر برای رفع نواقص مقالات و آماده‌سازی پژوهشگر برای حضور جدی در صحنه‌های علمی پژوهشی کشور کردیم.

دبیر سلسله همایش‌های فتح‌الفتوح، افزود: کار در مجموعه همایش‌های علمی پژوهشی کشور بی‌سابقه است که علاوه بر داوری کار به یک تیم آموزشی ارجاع شده و این تیم با ارتباط با پژوهشگر و مخاطب، اقدام به آموزش کند.

او، اضافه کرد: همایش فتح‌الفتوح ۲ با موضوعات فرهنگ، سیاست، و اقتصاد که سه موضوع اصلی تمدن‌سازی، جهانی‌سازی و جهانی‌شدن شده مواجه هستیم که این محورها، بسیار مهم و کلیدی بوده و شاید یکی از اهداف مهم این همایش است.

ایمانی فر، با بیان اینکه هدف اصلی و مهم همایش فتح‌الفتوح ۲ که به عنوان یک طرح در سال ۱۴۰۰ به آن نگاه می‌کنیم، ایجاد مشارکت حداکثری است، گفت: ما در حال ایجاد جریان‌شناسی فکری و تفهیم آن هستیم،  یعنی به دنبال این هستیم که مخاطب، تبحر تحلیل در موضوعات جهانی‌شدن و جهانی‌سازی را پیدا کند که با محور‌های اصلی در سه موضوع سیاست، اقتصاد، و فرهنگ فتح الفتوح ۲ را آغاز کردیم.

دبیر سلسله همایش‌های فتح‌الفتوح، با بیان اینکه اولین محور این همایش، دانشگاه، حوزه علمیه، و آموزش و پرورش تمدن‌گر، بیان کرد: محور دوم، نخبگان مردمی، جوانان، هنر و رسانه تمدن‌ساز؛ و محور سوم، مسجدمحوری، اماکن متبرکه، محله و تشکیلات محله‌محور یا روح تمدنی است.

او، ادامه داد: محور چهارم، علم و دانش‌پژوهی، تحقیق و پژوهشگری همراه با توجه به تمدن‌شناسی عمیق است و محور پنجم، انتخاب برتر، و محور ششم، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی یا دکترین تمدنی است.

ایمانی فر، با اشاره به اینکه فتح‌الفتوح ۲ در ۶ محور اصلی پدید آمد و کار دریافت چکیده مقالات را آغاز کرده است، افزود: از  ۷ اسفند ماه امسال کار دریافت اصل مقالات را آغاز می شود که با توجه به هماهنگی با دبیرخانه کشوری، بعد از دریافت چکیده مقالات  پژوهشگران می‌توانند چکیده و اصل مقالات خود را به صورت یکجا به دبیرخانه ارسال کنند.

دبیر سلسله همایش‌های فتح‌الفتوح، با تاکید بر اینکه پایان مهلت دریافت مقالات تا دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، اضافه کرد: نیاز این همایش همراهی مجموعه‌های دانشگاهی و پژوهشی کشور است.

او، با اشاره به اینکه همکاران دانشگاهی باید دیوار‌های بلند علمی پژوهشی را پایین بیاورند، اظهار کرد: این گونه نیست که فقط آن‌ها وسط میدان علمی و پژوهشی باشند و کمک کنند تا مجموعه‌های علمی پژوهشی به عنوان حلقه‌های واسطه، دچار تنهایی نشوند.

ایمانی فر، همراهی برخی دانشگاه‌ها در مرحله اول را یک رویداد خوب در فتح‌الفتوح دانست و گفت: لازم است که از ریاست دانشگاه‌های همکار در مرحله اول تقدیر کرد.

او، بیان کرد: بعضی مراکز دانشگاه آزاد، مرکز حوزه علمیه، مجموعه‌های سپاه فجر از جمله مجموعه تعلیم و تربیت، و ورود ویژه سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس در این مورد حائز اهمیت است که نیاز به تقدیر از این مجموعه‌ها است.

دبیر سلسله همایش‌های فتح‌الفتوح، تصریح کرد: مجموعه علمی پژوهشی پژوهشکده آرکا امروز به عنوان یک حلقه میانی در موضوع علمی پژوهشی ورود کرده و با دست خالی و بدون حمایت اولیه، اقدام اقناع‌سازی و همراه‌سازی مجموعه‌ای از ادارات، نهادها، دانشگاه‌ها، و پژوهشگاه‌ها کرده که می‌تواند الگویی برای مجموعه‌های پژوهشی کشور در این زمینه باشد.

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش علمی پژوهشی فتح الفتوح فتح الفتوح ۲ پژوهشی کشور علمی پژوهشی مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی

تین نیوز

بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در این نشست که به مناسبت روز ملی خلیج فارس برگزار می شود قرار است اقدامات دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دریایی در مسیر دستیابی به اهداف سیاست های کلی توسعه دریامحور ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گیرد. 

همچنین درخواست عضویت های جدید و انتخاب رئیس و دبیر ادواری جدید اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در این نشست، مورد بررسی قرار می گیرد. 

طبق برنامه نشست، مقرر است توسط پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ظرفیت ها و توانایی های «کاوشگر خلیج فارس» معرفی و گزارشی از گشت های اخیر این کاوشگر و برنامه های تحقیقاتی آتی آن در حوضه های آبی جنوبی کشور، ارایه گردد. 

شایان ذکر است، اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی به منظور هماهنگی و گسترش تعامل آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دریایی کشور و نیز ارتقای سطح علوم دریایی به پیشنهاد پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و از آن زمان با برگزاری ۲۱ نشست شورای عالی با حضور روسا یا نمایندگان دانشگاه های عضو، ۱۹ دانشگاه و مرکز پژوهشی را به عضویت پذیرفته است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی، از مهمترین اقدامات و دستاوردهای اتحادیه تابحال، برگزاری نشست های کارگروه های تخصصی، تدوین اساسنامه و آیین نامه های مرتبط با فعالیت های اتحادیه، دیدار با مقامات و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران ارشد دریایی کشور، ورود موضوع اقیانوس شناسی به عنوان یکی از اولویت ها در نقشه جامع علمی کشور، تهیه سند راهبردی توسعه آموزش عالی کشور در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی، همکاری در برگزاری کنفرانس های علمی مانند RCOWA-۲۰۱۷ و RCOWA-۲۰۲۰، برگزاری برنامه های مناسبتی مشترک (روز ملی خلیج فارس، روز جهانی دریا و اقیانوس، روز منطقه ای دریای خزر)، توسعه وب سایت محققان دریای خزر (http://caspianexpert.inio.ac.ir/)و مشارکت در حضور محققان دانشگاه ها در برنامه های کاوشگر خلیج فارس بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی