Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان جلسه وبیناری بررسی اجرای روند طرح ملی ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان(منش) در کشور با حضور آل اسحاق مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان، بادکو رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی و روسای جهاد دانشگاهی و معاونین امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان ۱۳ استان کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعزیز موسوی_ سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان در این جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه گلستان جزو استان‌های نارنجی کشور از نظر شیوع کرونا بوده، با بهره‌گیری از ظرفیت آموزش مجازی تاکنون توانستیم تعهداتمان در طرح ملی ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان را به‌خوبی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در استان ۷ رویداد شامل دورهمی خلاقیت، نوآوری و فناوری ویژه جوانان علاقه‌مند به کارآفرینی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، دیدار در کارگاه صنایع‌دستی، تازه شو با محوریت کارآفرینی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، دورهمی اهمیت کار گروهی و شبکه‌سازی در کارآفرینی، دورهمی خلاقیت، نوآوری و فناوری ویژه جوانان علاقه‌مند به کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی، دیدار در کارگاه تولیدی فراوری گیاهان دارویی و رویداد تازه شو با محوریت کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی برگزار شده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ ایده جدید دریافت شده است، گفت: دوره‌های برگزار شده از اقبال خوبی برخوردار بوده است. انتظار داریم سمن‌ها مشارکت فعال‌تر و بیشتری در راستای اجرای این طرح داشته باشند.

ساسان معین_ معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرای این طرح تعامل بسیار خوبی با جهاد دانشگاهی استان داریم و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است. تفاهم‌نامه‌ای نیز طی هفته جاری با جهاد دانشگاهی استان منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری گلستان در سال گذشته ۱۰.۹ درصد بوده است، گفت: در این سال حدود ۸۰ درصد بیکاران استان در سنین بین ۱۵ تا ۳۵ سال بودند. ۴۵.۷ درصد بیکاران نیز دارای مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس بودند.

معاون امور جوانان ورزش و جوانان گلستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح گامی مؤثری را در راستای اشتغال جوانان که امروز به مهم‌ترین دغدغه جامعه تبدیل شده، برداریم. برای اثرگذاری بهتر طرح ملی ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان در استان و کمک به کاهش نرخ بیکاری، به حمایت سایر دستگاه‌های مرتبط در استان و شخص استاندار نیاز داریم.

معین گفت: تمامی جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال استان می‌توانند ایده‌های فناورانه و خلاقانه خود را در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی، گیاهان دارویی و فناوری اطلاعات در قالب این طرح ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، برگزاری کارگاه‌های متنوع آموزشی، بازدید از گلخانه‌ها و کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی و فرآوری گیاهان دارویی و اقامتگاه‌های بوم گردی و صنایع‌دستی، مشاوره و منتورینگ، در اختیار قرار دادن فضای کار اشتراکی و امکانات بهداشتی و رفاهی به‌منظور تیم‌سازی، حضور در رویداد چند روزه استارت آپی، حضور در نمایشگاه‌ها و معرفی ایده‌ها و تیم‌های برتر به سرمایه‌گذاران و مراکز رشد از جمله خدمات در نظر گرفته شده در این طرح است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گلستان کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ورزش و جوانان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ طرح ملی «نور» همزمان با سراسر کشور با هدف حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حجاب و عفاف در معابر و اماکن عمومی استان گلستان نیز در حال اجرا است.

در این اجرای این طرح که از ۲۵ فروردین امسال آغاز شده است، با ناهنجاری‌ها در موضوع حجاب و عفاف، در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»