Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: طی امروز و فردا در مناطق شمالی کشور، به علت جریانات شمالی بر روی دریای خزر بارش پراکنده در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: روز سه‌شنبه سامانه بارشی به سمت مناطق غرب، شمال غرب، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های البرز حرکت می‌کند که در این مناطق سبب بارش پراکنده، گاهی وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف می‌شود.

بیشتر بخوانید

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت

حقیقت از استمرار بارش باران خبر داد و گفت: روز چهارشنبه با تقویت این سامانه، بارش مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس را در بر می‌گیرد. همچنین روز پنج شنبه علاوه بر این مناطق در جنوب غرب، مناطق مرکزی سواحل دریای خزر و شمال شرق هم بارش خواهیم داشت.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی ادامه داد: روز جمعه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، سواحل غرب و شمال شرق کشور کماکان فعال خواهد بود.

او با اشاره به اینکه پایان هفته دما در اکثر نقاط کشور کاهشی است، بیان کرد: تا اوایل هفته آینده دما در اکثر نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی کشور ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

حقیقت در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به آفت کک کلزا به کشاورزان مناطق جنوبی توصیه می‌شود که تا قبل از آغاز بارش‌ها نسبت به پایش مزارع و مبارزه اقدام‌ کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد به گلخانه داران توصیه می‌شود که مراقب سازه‌های گلخانه‌ای خود باشند.

به گفته او، با توجه به شرایط جوی به کشاورزان مناطق جنوبی توصیه می‌شود که برای وارد نشدن استرس به گیاه نسبت به آبیاری تکمیلی مزارع گندم، جو و چغندر قند اقدام کنند.

کاهش ۴۰ درصدی بارش نسبت به سال قبل

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش در کشور گفت: بنابر آخرین آمار متوسط میزان بارش ۸۳.۶ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۲۳.۱ میلی متر است که این امر کاهش ۳۹‌.۴ درصدی بارش نسبت به نرمال بلندمدت و کاهش ۴۰‌.۵ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

او با بیان اینکه بارش در استان‌های تهران، قم و البرز درصدی بالاتر از نرمال است، افزود: این در حالی است که بارش در مابقی استان‌ها کمتر از نرمال است.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهند که در اسفند میزان بارش‌ها نسبت به ماه‌های قبل کمی بهتر خواهد بود‌.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران بارش برف هواشناسی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی

هواشناسی خراسان جنوبی برای سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان هشدار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق