Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- ستاره‌شناسان با استفاده از ابزار ناسا یک ستاره جوان و مشابه خورشید کشف کرده‌اند که سه سیاره دور آن مدار می‌زنند.

به نقل از سی‌بی‌سی، ستاره شناسان با استفاده از ابزار «TESS» ناسا یک ستاره جوان به نام «TOI۴۵۱» رصد کرده‌اند که سه سیاره با دمای بالا دور آن مدار می‌زنند.

این ستاره شباهت زیادی به خورشید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته خورشید ۴.۶ میلیارد ساله است اما ستاره تازه کشف شده فقط ۱۲۰ میلیون سال عمر کرده است. این بدان معنا است که مطالعه آن اطلاعات زیادی درباره چگونگی تشکیل منظومه شمسی در اختیار ما قرار می‌دهد.

الیزابت نیوتن محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: باتوجه به اینکه ستاره ۴۰۰ سال نوری با ما فاصله دارد امکان بررسی این منظومه به راحتی فراهم می‌شود. 

براساس داده‌های به دست آمده، این ستاره حدود ۹۵ درصد حجم خورشید را دارد و ۱۲ درصد از آن کوچک‌تر است. در کنار این موارد، انرژی انتشاری TOI۴۵۱ حدود دو سوم خورشید است.

ستاره شناسان تشخیص داده‌اند که قدمت این ستاره فقط ۱۲۰ میلیون سال است، هشت برابر جوانتر از تخمین‌های قبلی؛ سن کم آن باعث می‌شود که مطالعه شکل گیری منظومه و ستاره و تکامل آن دقیق‌تر انجام شود. 

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ستاره شناسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۰۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه

باستان‌شناسان با کاوش در ایتالیا بقایای یک گورستان پیشارومی را کشف کردند.

به گزارش ایسنا، مقام‌های ایتالیا اعلام کردند در جریان کاوش‌های پیش از ساخت یک نیروگاه برق در جنوب ایتالیا، یک گورستان پیشارومی به همراه مجموعه‌ قابل توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری کشف شده است.

«رویترز» در این‌باره نوشت این گورستان در «اموروسی» منطقه‌ای در ۵۰ کیلومتری «ناپل» و در جریان کاوش‌ها قبل از ساخت و ساز کشف شده است.

بهترین شواهد تاریخی سالم این مکان در یک محوطه خاکسپاری در حدود ۱۳ هزار متر مربع کشف شده است که قدمت آن به فاصله بین عصر آهن و قرن ۸ تا ۷ پیش از میلاد می‌رسد و ۸۸ مقبره را شامل می‌شود.

در مقبره متعلق به مردان، بقایای سلاح و در مقبره زنان، زیورآلات برنز همچون دستبند و آویز کشف شده است.

به گفته باستان‌شناسان، در این مقبره‌ها تعداد قابل‌توجهی گلدان با اشکال مختلف قرار داشت که بیشتر روی هم چیده می‌شدند و معمولاً زیر پای متوفی قرار می‌گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرده و از ستارگان هم درخشان‌تر خواهد بود
  • ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!
  • اتفاق عجیب در تمرین پرسپولیس؛ ستاره قطری دست گلر جوان را شکست!
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • نتیجه کل‌کل با عبدالکریم حسن؛ هر دو دست دروازه‌بان جوان پرسپولیس شکست!
  • نقش حیاتی ستاره جوان تیم ملی در لحظات تعیین‌کننده
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!