Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - مدیر عامل بانک توسعه تعاون به تبیین فعالیت گروه مالی توسعه تعاون در تکمیل فرآیندهای نوین مالی بخش تعاون پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه مجمع سالیانه گروه مالی توسعه تعاون اظهار داشت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت های تابعه بانک توسعه تعاون مطرح است و بر اساس مکانیزم‌های نوین بازارهای پول و سرمایه، ماموریت‌های مهمی در راستای نقش‌آفرینی در بخش تعاون برای آن تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدیان گفت: شرکت‌های تابعه بانک توسعه تعاون با هدف تکمیل زنجیره ارزش و در راستای هم‌افزایی جهت دستیابی به اهداف توسعه‌ای بانک و تقویت بازار تعاونی‌ها در حال فعالیت هستند.

وی افزود: همزمان با سرعت گرفتن روز افزون مبادلات مالی و پیچیدگی معاملات، لزوم شکل گیری فرآیندهای جدید برای تامین نیازهای مالی بازیگران بازار مشخص گردیده است و ابزارها و راهکارهای متنوعی در بازارهای پولی و مالی شکل گرفته است.

مهدیان تصریح نمود: نهادهای مالی از قبیل شرکت های سرمایه گذاری، تامین سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های پردازش اطلاعات مالی در بازار مالی کشور مشغول به فعالیت هستند و در صورت عملکرد صحیح منجر به افزایش عمق بازار، پوشش ریسک ها و کاهش هزینه های سرمایه گذاری می شوند.

وی خاطر نشان کرد: نگاه سنتی به بانکداری و رابطه ساده و خطی فیمابین ارائه دهنده اعتبار و دریافت کننده اعتبار پاسخگوی مدل های پیچیده اقتصادی نیست و از این رو  ایجاد نهادهای مالی کارآمد، بکارگیری ابزارها و روش های نوین جهت پاسخگویی به نیازهای مالی بازیگران بازارهای تعاونی ها ضروری به نظر می‌رسد.

مهدیان افزود: با بروز این ضرورت‌ها، گروه مالی توسعه تعاون مشغول فعالیت شده است و این شرکت به عنوان یکی از نهادهای نوین مالی در مدلهای جدید مهندسی مالی قابلیت نقش آفرینی دارد.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون ضمن بررسی عملکرد شرکت طی چند سال اخیر افزود: گزارش حسابرسی شرکت طی دوره یکساله مالی اخیر نیز گویای عملکرد شفاف، هدفمند، کارآمد و از منظر توسعه‌ای بوده است و گزارش حسابرسی نیز دلالت بر وضعیت مطلوب صورت‌های مالی شرکت دارد.

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون ترکیب موجود نیروی انسانی مدیریتی و تخصصی گروه مالی توسعه تعاون را کارآمد اعلام نمود و افزود: نهادهای ناظر بازار پول و سرمایه به ویژه بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار بر نقش مهم نهادهای نوین مالی تاکید ورزیده‌اند و از این رو تنوع‌بخشی به خدمات و سرویس‌های شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در این جلسه گفت: راه‌اندازی پروژه‌های تولیدی و اقتصادی به ویژه پروژه‌های بزرگ، نیازمند سیستم دقیق تامین مالی است و تدابیر و اقدامات نوآورانه در حوزه مالی و بانکی در استمرار حرکت توسعه‌ای بانک برای تقویت بازار تعاون و کارآفرینی تاثیرگذار است.

در این جلسه که با حضور عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون، حسن شریفی معاون عملیات بانکی ، محمد ذوالفقاری معاون مالی و پشتیبانی و رامین نجمی رییس اداره کل سرمایه بانک توسعه تعاون همراه بود، هاشم بوذرجمهر مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت گروه مالی توسعه تعاون و میثم درخشنده  رییس و  محمد رضا اکبری عضو هیات مدیره این شرکت توضیحاتی در خصوص عملکرد شرکت ارائه دادند.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: گروه مالی توسعه تعاون بانک توسعه تعاون توسعه تعاون هیات مدیره نوین مالی مدیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلب ۱۰۰ میلیارددلاری صندوق توسعه ملی از دولت‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

 رضا محمدی؛ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی کشور در خصوص ‏انتقاد وزیر نیرو از عملکرد صندوق توسعه ملی در تأمین مالی نیروگاه‌ها در گفتگو با ‏رادیو اقتصاد، گفت: صندوق توسعه ملی آمادگی خود را برای تأمین مالی نیروگاه‌ها اعلام کرده ‏است، اما نیروگاه‌ها با توجه به بدهی ۱.۵ میلیارد دلاری به صندوق توسعه ملی، توقع ‏دریافت پول بدون بازگشت را از این صندوق دارند.

وی در ادامه افزود: صندوق توسعه ملی از بدو تأسیس تاکنون ۴۶ طرح نیروگاهی را به‌‏ارزش بیش از ۴.۶ میلیارد دلار تأمین مالی کرده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی کشور، تصریح کرد: مشکلاتی در رویه ‏بازپرداخت اقساط صندوق تا امروز بوده است که بیش از یک‌ونیم میلیارد دلار از ‏مطالبات صندوق توسعه ملی معوق شده است.

محمدی توضیح داد: چند دلیل می‌توان برای این موضوع نام برد از جمله اینکه ‏وزارت نیرو به‌موقع مطالبات نیروگاه‌داران را پرداخت نکرده است. موضوع دوم بحث تأمین ‏ارز به‌منظور بازپرداخت اقساط نیروگاه‌ها، سومین مورد نیروگاه‌ها با قیمت فعلی امکان ‏بازپرداخت اقساط صندوق را ندارند برای همین خود سرمایه‌گذاران راغب نیستند که در بحث ‏سرمایه‌گذاری در صنعت پیش‌قدم شوند.

وی با اشاره به این‌که صندوق با این ‏حجم از مطالبات مواجه شده است که قطعاً صندوق هم با مدل‌های قدیمی به‌دنبال تأمین مالی ‏نخواهد بود، افزود: ما پیشنهادات زیادی را به وزارت نیرو اعلام کردیم تا با شیوه‌های جدید ‏بتوانیم نیروگاه‌ها را تأمین مالی کنیم.

محمدی عنوان کرد: طبق جلسه‌ای با سندیکای نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ‏اعلام شد که با شرایط فعلی، خود سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات مراجعه نمی‌کنند تا ‏تأمین مالی شوند.

وی با ابراز اینکه "مشکلاتی هست که دستگاه‌های متولی باید پاسخگو باشند، ولی صندوق توسعه ‏ملی آمادگی کامل برای تأمین مالی نیروگاه‌ها را تا امروز داشته و دارد. "، یادآور شد: ‏این امیدواری وجود دارد که مطالبات و حمایت‌ها به‌صورت جدی دنبال شود.

محمدی با تأکید بر این‌که معاون اول رئیس جمهور پیگیری جدی در این موضوع ‏داشتند تا مشکل نیروگاه‌ها مرتفع شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه جلسات زیادی در این ‏خصوص تشکیل شده است، اگر دوستان ما در وزارت نیرو همکاری و به قول‌هایی که دادند ‏عمل کنند، مشکل مطالبات نیروگاه‌ها مرتفع خواهد شد؛ البته این مهم مستلزم همکاری دوستان ‏در وزارت نیروست.

وی در خصوص اینکه صندوق بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار مطالبه دارد، خاطرنشان کرد: هر مبلغی ‏که از نیروگاه‌ها وصول شود عیناً صرف تأمین مالی نیروگاه‌های جدید خواهد شد و بحث ۱۰۰ میلیارد دلار مربوط به طلب صندوق از دولت است و به بخش خصوصی ارتباطی ندارد.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی تأکید کرد: صندوق در سال گذشته ‏رکورد وصول مطالبات را شکست و بیش از ۲.۲ میلیارد دلار از مطالبات صندوق وصول شد.

وی یادآور شد: در چند سال گذشته حدود ۹ میلیارد دلار از مطالبات صندوق توسعه ملی ‏وصول شد که نشان‌دهنده این است که صندوق در بخش‌های اقتصادی که تسهیلات به بخش ‏خصوصی مطابق اساسنامه صندوق پرداخت شده است موفق عمل ‏کرده است و مطالبات هرچند با کندی، ولی وصول شده است.

محمدی گفت: بزرگترین مشکل بحث بدهی دولت به صندوق توسعه ملی است که پیشنهاداتی ‏شده است و امید است این موضوع مرتفع شود و دولت بتواند با توجه به پیشنهادات، مصوبات را ‏اخذ کند و بدهی صندوق توسعه ملی را پرداخت کند.

وی افزود: در بخش خصوصی و تسهیلاتی که مطابق اساسنامه داده شده است، ‏بزرگترین مشکل در بخش بازپرداخت اقساط نیروگاه‌ها به صندوق توسعه ملی است.

محمدی بیان کرد: در حوزه انرژی‌های نو گرایش کشور و به‌ویژه دولت سیزدهم این است که بتواند عقب‌ماندگی پیشِ‌رو در حوزه انرژی را با توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر جبران کند؛ ازاین‌رو در سال گذشته ‏صندوق توسعه ملی پیش‌قدم شد و با همکاری خوب سازمان انرژی‌های تجدید‌پذیر و انعقاد ‏تفاهم‌نامه‌ای، صندوق حاضر شد تا ۵ میلیارد دلار در حوزه انرژی‌های ‏نو سرمایه‌گذاری کند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر نیز به سازمان انرژی‌های تجدید‌پذیر برای پرداخت ‏تسهیلات اعلام آمادگی کردیم، اما برطرف کردن برخی از موانع سرمایه‌گذاران در این ‏حوزه وظیفه ساتبا است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی در پایان اعلام کرد: اگر امسال موانع و ‏مشکلات مرتفع شود حاضریم حداقل ۲.۵ میلیارد دلار در بحث تأمین مالی نیروگاه‌های تجدید‌پذیر سرمایه‌گذاری کنیم که همه این موارد مشروط به این است که سرمایه‌گذار و بخش ‏خصوصی از قدمی که برمی‌دارد مطمئن باشد.

دیگر خبرها

  • بانک ملی ایران؛ پشتیبان توسعه طرح های صنعت نفت کشور
  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • تشکیل کارگروه تأمین مالی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه
  • طلب ۱۰۰ میلیارددلاری صندوق توسعه ملی از دولت‌ها
  • سپرده بلندمدت دارایی‌های پرسپولیس در بانک شهر
  • چگونه می‌توان زنجیره ارزش پتروشیمی را توسعه داد؟
  • آیا سرمایه‌گذاری همان پس‌انداز است؟
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد