Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@14:23:33 GMT

گلنوش خالقی رهبر گروه کُر ایران درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۰۵۳۹

گلنوش خالقی رهبر گروه کُر ایران درگذشت

گلنوش خالقی موسیقی‌دان، آهنگساز، رهبر ارکستر و رهبر گروه کُر اهل ایران درگذشت.

به گزارش برنا، صفحه سال‌نوای موسیقی ایران از درگذشت گلنوش خالقی موسیقیدان، آهنگساز، رهبر ارکستر و رهبر گروه کُر کشورمان خبر داد.

گلنوش خالقی فرزند استاد مسلم موسیقی روح الله خالقی، ۱۷ دی سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۳۰ به هنرستان موسیقی ملی راه یافت و فراگیری ساز پیانو را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از استادان وی در هنرستان می‌توان به حسین صبا، جواد معروفی و مصطفی کمال پورتراب اشاره کرد.

وی در سال ۱۳۳۸ پس از دریافت دیپلم هنرستان موسیقی ملی، با رتبه نخست به هنرستان عالی موسیقی وارد شد و تحت تعلیم امانوئل ملیک اصلانیان قرار گرفت. او پس از یک سال دیپلم هنرستان عالی موسیقی را نیز با رتبه اول دریافت کرد و پس از آن به عنوان دستیار استاد به آموزش پیانو و سرایش در هنرستان عالی موسیقی مشغول شد.

خالقی در سال ۱۳۴۱ برای ادامه تحصیلات موسیقی به اتریش سفر کرد و در آکادمی «موتزارتئوم سالزبورگ» به تحصیل در رشته «رهبری کر» مشغول شد و پس از ۳ سال به آمریکا مهاجرت کرد و در «کالج اوبرلین» (اوهایو) تحصیلات خود را ادامه داد. پس از آن در سال ۱۳۵۳ مدرک فوق لیسانس رهبری کر را از دانشگاه ویسکانسین در شهر مدیسون دریافت کرد.

او در سال ۱۳۵۳ به دعوت رادیو و تلویزیون ملی به ایران بازگشت و گروه «هم آوازان» را برای اجرای آثار کلاسیک ویژه گروه کر و ارکستر، بنا نهاد. خالقی در سال ۱۳۵۸ مجددا به آمریکا مهاجرت  و فعالیت‌های هنری خود را در «کانون دوستداران فرهنگ ایران» آغاز کرد.

خبرگزاری  برنا درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری و خانواده ایشان تسلیت می‌گوید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رهبر ارکستر روح الله خالقی رهبر گروه کر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • ماجرای دریافت انگشتر رهبر انقلاب توسط یک کارگر
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس