Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت پایانه دوغارون اظهار داشت: روز گذشته جلسه ملاقات مرزی با طرف افغانی افغانستانی برگزار و به طرف افغان اعلام شد، زمان بازگشایی مرز را به ما اعلام کند تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: طرف افغان هم با توجه به شرایط خود از ما ۴۸ ساعت مهلت خواست تا رسما اعلام کند، چه زمانی می‌تواند مرز را دوباره را باز و گمرک را فعال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در حال حاضر ۲۵۰۰ دستگاه کامیون پشت مرز دوغارون ما منتظر هستند که شامل کامیون‌هایی است که قرار بود، از مرز دوغارون عبور کنند، اما به دلیل حادثه اسلام قلعه عبور نکردند و همچنین کامیون‌هایی که پس از حادثه اسلام قلعه با بازگشایی مرز به داخل خاک ایران آمدند.

هدایتی ادامه داد: امروز صبح جلسه‌ای در ستاد مدیریت بحران و فرمانداری برگزار و برای این کامیون‌های متوقف در پشت مرز و در خاک ایران تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: به هر حال ممکن است بازگشایی مرز از سوی طرف افغان زمان بر شود و این کامیون‌های منتظر پشت مرز در خاک ایران، حامل کالای خطرناک و انواع کالاها هستند و ممکن است اتفاقی مشابه حادثه اسلام قلعه در این حجم زیاد کامیون‌ها رخ دهد.

* کامیون‌های افغان در پایانه دوغارون به خاک افغانستان بر می‌گردند

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: در این باره بسته به نوع کالاها نظیر مواد خطرناک، مواد فسادپذیر، کالای ترانزیتی و غیره تصمیم‌گیری‌هایی صورت گرفت و یکی از مهمترین آن این بود که کامیون‌هایی که از خاک افغانستان پس از حادثه اسلام‌قلعه فرار کرده و با بازگشایی مرز به داخل خاک ایران آمده‌اند به کشور خودشان برگردند.

هدایتی افزود: اینها کامیون هایی بودند که در گمرک اسلام قلعه متوقف بوده اند و هنوز تشریفات گمرکی برای آنها انجام نشده بود که البته اغلب ماشین ها متعلق به افغانستان هستند، قرار شد این کامیون‌ها به خاک افغانستان برگردند تا زمانی که گمرک آمادگی تشریفات خروج آنها را به کمک طرف افغانستانی داشته باشد.

وی اظهار کرد: در این راستا امروز قرار شد که به کامیون های افغان پشت پایانه دوغارون اعلام شود که چه زمانی می‌توانند به آن طرف مرز به خاک افغانستان بروند.

* انتخاب صاحب کالا برای عودت کالای خود یا عبور از مرزهای دیگر 

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: برای دیگر کامیونهای متوقف پشت پایانه دوغارون که اغلب ایرانی هستند، دو تصمیم اتخاذ شد اول اینکه این کالاها طبق تصمیم صاحب کالا به مبدأ عودت داده شود و با توجه به بسته بودن مرز صاحب کالا تصمیم بگیرد که کالا به مبدأ برگردانند و تخلیه کند.

هدایتی ادامه داد: تصمیم دیگری که اتخاذ شد این بود که صاحب کالا این کالاها را به مرز دیگری نظیر ماهی رود و یا میلک منتقل کند و درخواست اصلاح پروانه ها و مجوزها داشته باشد و بسته به هماهنگی طرف صاحب بار با طرف مقابل خود، این کار انجام شود.

به گزارش فارس روز 25 بهمن بود با انفجار یک دستگاه تانکر حامل گاز در گمرک اسلام قلعه افغانستان حریق به کامیون‌های مجاور و سپس پارکینگ‌های کامیون‌های حامل گازوئیل سرایت کرد و در این حادثه 500 دستگاه کامیون دچار حریق جدی شدند.

در حادثه گمرک اسلام قلعه افغانستان هم مرز دوغارون ایران، 5 میلیون دلار کالا کاملا در آتش سوخت و 500 کامیون نیز پس از حریق و انفجارهای متعدد آسیب جدی دید.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: گمرک اسلام قلعه کامیون انفجار گمرک اسلام قلعه پایانه مرزی دوغارون نفت کش خاک افغانستان حادثه اسلام قلعه پایانه دوغارون بازگشایی مرز کامیون هایی طرف افغان صاحب کالا کامیون ها خاک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند

هوای شهرهای خراسان جنوبی دوباره بارانی می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی، جواد نخعی اظهار کرد: بر اساس نقشه ها، داده ها و تصاویر ماهواره ای از روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت تا سه شنبه در غالب نقاط جو نسبتاً ثابت و پایدار و افزایش دمای هوا را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: از اواخر دوشنبه به تدریج افزایش ابر رخ می دهد و رگبار و رعد و برق قابل پیش بینی است.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از روز سه شنبه تا نج شنبه جو استان ناپایدار می شود و باد و گردوخاک و رگبار و رعد و برق نیمه شمالی استان را در بر می گیرد و در شهرهای سربیشه، درمیان و زیرکوه وقوع رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

کد خبر 750888

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند