Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عطااله آیت اللهی عضو جامعه مهندسان با بیان اینکه مشاور مهندسان شانه به شانه پیمانکاران فعالیت می‌کنند، گفت: نظارت بر حسن اجرای کار در بسیاری از پروژه‌ها هدف اصلی جامعه مهندسان مشاور است و انجام مطالعات اجرایی و دقیق یکی از روش‌های مرسوم در این حوزه است که بعد از طراحی اولیه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مهندسان مشاور در حوزه طراحی و اجرا هم نظارت می‌کنند، افزود: جامعه مهندسان مشاور اهل تبلیغات و یا هیاهو نیستند و این  از دهه ۴۰ فعالیت خود را آغاز کرده و از دهه ۵۰ انجمن معماران و مهندسان مشاور که دو بخش جداگانه بودند طبق دستور سازمان برنامه در قالب یک بخش و انجمن ادغام شدند و تبدیل به جامعه مهندسان مشاور شدند که حدود پنجاه سال است فعالیت می‌کنند.

آیت اللهی بیان کرد: جامعه مهندسان مشاور یک تشکل مردم نهاد است که حدود ۸۴۰ عضو دارد. حدود ۲ تا ۳ هزار نفر پرسنل فنی در شرکت‌های ما عضو هستند و سه هزار مهندس مشاور گواهی کار دریافت کرده‌اند.

عضو جامعه مهندسان مشاور اظهار کرد: حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ شرکت مهندس مشاور وجود دارند که ۸۵۰ شرکت از این تعداد عنوان درست دارند و در قالب یک رقابت سالم فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

نظام معیوب تاسیسات در مراکز درمانی/ اصلاح ساختار تاسیساتی بیمارستان ها نیازمند بودجه است

او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مهندسان مشاور کیفیت کار در برخی از پروژه‌های عمرانی پایین است، گفت: متاسفانه با وجود آنکه بین ۲ تا ۳ هزار مهندس مشاور وجود دارد و به دلیل آنکه پروژه‌های عمرانی در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است یک رقابت ناسالم بین جامعه مهندسان مشاور ایجاد شده که همین امر باعث پایین آمدن قیمت‌ها شده و این پایین بودن قیمت‌ها هم باعث کاهش کیفیت در ساخت پروژه‌های عمرانی شده است.

او بیان کرد: طبق آخرین آمارها تا سال ۲۰۰۶، ۱۵۰ هزار مغز متفکر از کشور خارج شده‌اند که این خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای بخش مهندسی کشور شده است.

آیت اللهی توضیح داد: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون قدرت دستمزد مهندسان افزون بر ۲۴۸ درصد کاهش یافته است و مهندسان کشور  را به ارزان‌ترین مهندسان منطقه و بلکه جهان تبدیل کرده است.

او با اشاره به اینکه بسیاری از سرمایه گذاران با  کمک مهندسان مشاور اقدام به ساخت و تکمیل پروژه‌های عمرانی می‌کنند، افزود: در بسیاری از پروژه‌ها طراحی و فعالیت مال‌ها و مجتمع‌ها بر عهده مهندسان مشاور است، اما به دلیل آنکه در سال‌های اخیر رقابت ناسالمی در این بخش ایجاد شده این حوزه با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهندس ناظر ساخت وساز جامعه مهندسان مشاور پروژه های عمرانی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون هوای پایتخت با شاخص ۹۵ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

در ۲۴ گذشته هم میانگین شاخص کیفیت هوا بر عدد ۸۱ قرار داشته و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بوده است.

وضعیت کیفیت هوای مناطق مختلف شهر تهران:

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.
از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران:

کد خبر 847199 منبع: فارس برچسب‌ها آلودگی هوا خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در اولین روز هفته
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»