Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از افتتاح مرکز جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب به‌صورت زنده‌گیر در نهاوند خبرداد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهرداد سلگی  گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی در بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور ؛  شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظفند نسبت به  جمع‌آوری و نگهداری  حیوانات مزاحم و بلاصاحب در سطح شهرها و روستا ، جهت پیشگیری از شیوع بیماریهای مشترک انسان و حیوان ودفع حیوانات مریض و ولگرد اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شهرداری نهاوند بر اساس دستورالعمل کشوری و کارگروه پسماندشهرستان جهت پیشگیری و مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان و نیز به‌منظور حفظ حیات این حیوانات، نخستین پناهگاه نگهداری، عقیم‌سازی و واکسیناسیون درشهر نهاوند در فضایی مناسب با امکانات مختلف از جمله فنس کشی ، سایه‌بان وخانه های استراحت حیوانات و غیر.... و ساختمان نگهبانی ایجاد کرده  است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند ادامه داد: نگهداری و واکسیناسیون این حیوانات به موسسه حامی حیوانات واگذار شده  داشته‌اند.

سلگی بیان کرد:جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با استفاده از نیروهای آموزش دیده به‌صورت زنده‌گیر توسط شهردارانجام می‌شود و به پناهگاه حیات منتقل می‌شوند تا فرآیند واکسیناسیون، غربالگری و عقیم‌سازی بر روی آن‌ها صورت گیرد.

وی در پایان ، از اقدام شهردار  و شورای شهر نهاوند بعنوان یک حرکت ارزنده نام برد و گفت؛ این اقدام نسبت به اجرای دستورالعمل ساماندهی و نگهداری سگهای بلا صاحب اجرا و قابل قداردانی است.

در ادامه نیز محمد حسین پور اظهار کرد: با افزایش سگ های بی پناه در شهر و مطالبه سازمان ها و شهروندان حامی حیوانات درصدد ایجاد مکان نگهداری سگ های بی پناه در شهر نهاوند با حمایت شورا و کمک مردم برای نگهداری هزار قلاده فراهم شده است.

وی با بیان اینکه شرایط نگهداری پزشکی و... هم در این مکان در نظر گرفته شده است، گفت: برای تامین غذا هم پسماندهای رستوران ها و کشتارگاههای شهر به این مکان هدایت شده است که برخی سازمان های مردم نهاد هم برای تامین و تهیه غذای مخصوص آنها اعلام آمادگی کرده اند.

شهردار نهاوند با اشاره به اینکه برای ایجاد این پناهگاه ۳هزار متر مربعی۱۰۰میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این مکان در ابتدای جاده ی سایت زباله ایجاد شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری نهاوند محمد حسین پور نگهداری سگ جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار

برای نخستین بار مرکز درمانی بیماری تالاسمی یا کم خونی در ولایت ننگرهار فعالیت خود را آغاز نمود. 

در مراسم افتتاح این مرکز درمانی دکتر محمد حسن غیاثی معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه افغانستان از راه اندازی این مرکز درمانی استقبال نموده و گفت: با تامین امنیت، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است.

وی از جانب وزارت صحت عامه به مسئولان این مرکز درمانی وعده همکاری داد.

مولوی امین الله شریف رئیس صحت عامه ولایت ننگرهار در حالی که خون خود را به این مرکز درمانی هدیه نمود از جوانان خواست تا برای نجات زندگی کودکان مبتلا به بیماری تالاسمی به صورت رایگان به این مرکز درمانی خون هدیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)