Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@07:24:59 GMT

مهم ترین مشکل بانوان بعد از زایمان طبیعی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۲۳۳۸

بسیاری از خانم هایی که زایمان طبیعی داشته اند بعد از مدتی سفتی عضلات واژن خود را از دست می دهند و این امر طبیعی می باشد. بر همین اساس آنها به دنبال بهترین روش های ترمیم این مشکل بعد از زایمان هستند. در واقع شما باید بدانید که ناحیه تناسلی از دو قسمت خارجی و داخلی تشکیل می شود. ناحیه داخلی قابل مشاهده نیست اما می تواند روی کیفیت رابطه جنسی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد که به همین دلیل برای بهبود رابطه جنسی خود باید به آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند زایمان طبیعی

زمانی که خانم ها زایمان طبیعی دارند جنین از واژن آنها عبور می کند و به همین دلیل بافت واژن تا حد بسیار زیادی دچار کشیدگی می شود. این امر می تواند پارگی های ریزی را در ناحیه واژن به وجود آورد. شما می توانید با استفاده از روش های مختلف ، آسیب دیدگی های وارد شده به بافت واژن را ترمیم کنید. البته که دقت داشته باشید برای استفاده از این روش ها بهتر است تنها به نزد پزشکی که در این زمینه تخصص بیشتری دارد مراجعه کنید تا درمان شما را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. برخی از مهمترین و اصلی ترین روش ها را برای ترمیم واژن در ادامه معرفی می کنیم.

آشنایی با روش های ترمیم واژن بعد از زایمان

اینکه شما بخواهید به صورت طبیعی شلی عضلات واژن را ترمیم کنید تا حد زیادی امکان پذیر نمی باشد و تاثیر زیادی ندارد به خصوص که گشادی واژن تا حد زیادی پیشرفته شده باشد در این موارد است که متخصص زنان می تواند به شما کمک کند تا مشکلات به وجود آمده را برطرف کنید.

1. لیزر درمانی

یکی از روش های درمانی که برای ترمیم واژن مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از لیزر می باشد. شما با استفاده از این روش می توانید شلی واژن را درمان کنید. انرژی درون لیزر به دیواره های واژن منتقل می شود و این انرژی ناحیه واژن را تحریک می سازد که کلاژن سازی نماید. این روش درمانی تنها 15 دقیقه زمان می برد و شما بعد از استفاده از این روش نیازی نیست استراحت مطلق داشته باشید. شما برای استفاده از این روش باید صبر کنید که سه ماه از زایمان طبیعی تان زمان بگذرد تا بدن در این مدت بتواند بهبودی خود را به طور کامل به دست آورد. این روش درمانی یکی از روش های مهمی می باشد که بسیاری از افراد برای تنگ کردن واژن خود از آن استفاده می کنند. در واقع شما باید بدانید که برای استفاده از این روش بهتر است تنها با پزشکی که تخصص بیشتری دارد مشورت کنید. استفاده از این روش باید در حداقل سه جلسه درمانی انجام شود همچنین باید گفت در زمانی که درجات آسیب دیدگی در زمان زایمان زیاد باشد احتمال پاسخ به درمان با لیزر کمتر خواهد بود.

پرینورافی

پرینه یکی از بافت های بدن می باشد که بین مقعد و واژن قرار گرفته است. در واقع شما باید بدانید که زمان زایمان طبیعی احتمال دارد به این بافت آسیب جدی وارد شود. اگر پارگی این بخش از واژن زیاد نباشد با چند بخیه آن را به بهترین نحو ممکن می توانند درمان کنند. اما بسیاری از خانم ها مجبور می شود آن را عمل کنند که به این عمل پرینه پلاستی نیز می گویند. در واقع شما با استفاده از این عمل می توانید زیبایی را به ناحیه پرینه بازگردانید و ضایعاتی هم که وجود آمده است را به خوبی برطرف سازید. بهتر است بدانید که با پرینورافی تنها ورودی واژن ترمیم پیدا می کند. که در این حالت رابطه جنسی بهبود پیدا خواهد کرد. این جراحی می تواند هزمان با عمل لابیاپلاستی انجام شود.

اما در مواقعی که کانال واژن نیز گشاد شده باشد پرینورافی نمی تواند مشکل را برطرف کند و باید برای جراحی واژینوپلاستی اقدام کرد.

جراحی واژینوپلاستی چیست؟

شما با استفاده از روش واژینوپلاستی می توانید عضلات کف لگن را در ناحیه واژن سفت کنید. در واقع شما باید بدانید که این روش یکی از بهترین روش هایی می باشد که برای درمان کردن گشادی واژن از ورودی واژن تا قسمت داخلی کانال واژن مورد استفاده قرار می گیرد. هدف اصلی که از این جراحی دنبال می شود این است که به عضلات واژن قدرت بیشتری ببخشید.برخلاف پرینورافی که یک جراحی سرپایی و بدون بیهوشی است برای این عمل بیهوشی کامل صورت می گیرد و جراحی باید در اتاق عمل انجام شود.

شما برای انجام دادن این روش باید سه الی 6 ماه بعد از زایمان طبیعی صبر کنید. در واقع شما باید بهبودی خود را بعد از زایمان طبیعی به دست آورید و سپس از این روش استفاده کنید.



نکاتی در مورد روش های ترمیم واژن بعد از زایمان

زایمان و اینکه شما فرزند خود را به طور طبیعی به دنیا آورید بسیار لذت بخش می باشد، اما خوب باید بدانید که در طول زایمان طبیعی واژن شما دچار آسیب می شود. خوشبختانه متخصصین زنان با پیشرفت علم روش های بسیار زیادی را برای ترمیم واژن مورد استفاده قرار می دهند. شما می توانید تمرینات زیادی مانند ورزش کگل و ... را انجام دهید تا بتوانید عضلات کف لگن را بعد از زایمان تقویت کنید اما با این وجود امکان دارد عضلات واژن دیگر به مانند روزهای قبل از زایمان برنگردد که تنها راه بازگرداندن تنگی واژن استفاده از روش های جراحی می باشد. هر یک از این روش ها که بیان نمودیم مزیت های مختلفی دارد و برای بیماران متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. شما برای استفاده از این روش ها باید به پزشک مراجعه کنید تا شما را معاینه کرده و سپس یکی از این روش ها را برای درمان تان انتخاب کند.

https://drasadi-clinic.com/

 

منبع: الف

کلیدواژه: برای استفاده از این روش مورد استفاده قرار زایمان طبیعی واقع شما بعد از زایمان روش ها عضلات واژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از چین در حال غرق شدن است

به گفته پژوهش‌گران، نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین در حال غرق شدن هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نویسندگان این مقاله که در مجله ساینس (Science) منتشر شده است، دریافتند که ۴۵ درصد از زمین‌های شهری چین با سرعتی بیشتر از سه میلی‌متر در سال و ۱۶ درصد از زمین‌ها با سرعت بیش از ۱۰ میلی‌متر در سال، نه تنها به دلیل کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، بلکه به دلیل افزایش وزن ساخت و ساز روی آن‌ها در حال فرونشست هستند.

با توجه به جمعیت شهری چین که در حال حاضر بیش از ۹۰۰ میلیون نفر هستند، گروهی از پژوهشگران به سرپرستی آئو زوروی (Ao Zurui) از دانشگاه ساوث چین نرمال می‌گویند: حتی فرونشست بخش کوچکی از زمین در چین می‌تواند به تهدیدی اساسی برای زندگی شهری تبدیل شود.

فرونشست زمین در حال حاضر سالیانه بیش از ۷.۵ میلیارد یوان (۱.۰۴ میلیارد دلار) خسارت به چین وارد کرده است و در قرن آینده، تقریباً یک چهارم از زمین‌های ساحلی این کشور می‌توانند در واقع پایین‌تر از سطح دریا بیایند و صد‌ها میلیون نفر را در معرض خطر بیشتری از طغیان و سیلاب قرار دهند.

رابرت نیکولز در مرکز تحقیقات تغییرات آب و هوایی تیندال در دانشگاه ایست آنگلیا می‌گوید: این واقعاً نشان می‌دهد که این برای چین یک مشکل ملی است و فقط در یک یا دو مکان نیست و این یک نمونه کوچک از آن چیزی است که در سراسر جهان در حال رخ دادن است.

شهر شمالی تیانجین که بیش از ۱۵ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، به عنوان یکی از در معرض خطرترین شهر‌ها شناخته شده است. سال گذشته ۳۰۰۰ ساکن این شهر پس از یک فاجعه زمین‌شناسی ناگهانی تخلیه شدند که پژوهشگران علت آن را تخلیه آب‌های زیرزمینی و همچنین ساخت چاه‌های زمین‌گرمایی می‌دانند.

بسیاری از مناطق قدیمی دارای زغال‌سنگ در چین نیز در نتیجه استخراج بیش از حد آسیب دیده‌اند، به طوری که مقامات اغلب مجبور می‌شوند بتن را به ستون‌های در حال فروپاشی تزریق کنند تا زمین را تقویت کنند.

این مشکل به چین محدود نمی‌شود. یک مطالعه جداگانه که در ماه فوریه منتشر شد نیز نشان داد که حدود ۶.۳ میلیون کیلومتر مربع از زمین در سراسر جهان در معرض چنین خطری است. اندونزی در میان کشور‌هایی است که بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند و بخش بزرگی از پایتخت آن جاکارتا اکنون زیر سطح دریا قرار دارد.

نیکولز می‌گوید شهر‌های آسیب‌پذیر می‌توانند از توکیو درس بگیرند، چرا که توکیو تا زمانی که برداشت آب‌های زیرزمینی را در دهه ۱۹۷۰ ممنوع نکرده بود، حدود ۵ متر دچار فرونشست شده بود.

وی افزود: به فرونشست باید خیلی جدی نگاه کرد، اما نمی‌توان جلوی وقوع همه آن را گرفت، بنابراین درباره سازگاری و ساخت آب‌بند صحبت می‌کنیم.

بر اساس یک مطالعه در سنگاپور در سال ۲۰۲۲، از ۴۴ شهر ساحلی اصلی جهان که از این مشکل رنج می‌برند، ۳۰ شهر در آسیا قرار دارند.

مت وی کارشناس ژئوفیزیک در دانشگاه رود آیلند می‌گوید: این یک مشکل مربوط به شهرنشینی و رشد جمعیت و حاصل از تراکم جمعیت بیشتر، استخراج آب بیشتر و فرونشست بیشتر است.

دیگر خبرها

  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!
  • پیگیری مشکل پل های عابرپیاده اسلامشهر
  • نبود اسپانسر مشکل اصلی فوتبال مازندران
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم