Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:57:01 GMT

«از این طرف نگاه کن» به زبان ترکی استانبولی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۲۳۴۴

«از این طرف نگاه کن» به زبان ترکی استانبولی

کتاب «از این طرف نگاه کن» به نویسندگی و تصویرگری علی خدایی از سوی انتشارات نار کشور ترکیه به زبان ترکی استانبولی منتشر شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «از این طرف نگاه کن» سال ۱۳۹۶ از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان فارسی به چاپ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کتاب که در سال ۱۳۹۷ نیز از سوی کانون به زبان انگلیسی منتشر شده است، داستان پیدا شدن یک تابلوی عجیب و غریب در جنگل است که حیوانان مختلف سعی می‌کنند تصویر خود را در نقاشی عجیب تابلو پیدا کنند.
کودکان با خواندن این کتاب همراه حیوانات جنگل می‌شوند و تلاش می‌کنند تصویر آن حیوان را در تابلوی نقاشی پیدا کنند.
بر همین اساس به دنبال مذاکره‌های صورت گرفته در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال ۱۳۹۸ میان کانون و موسسه انتشارات نار از کشور ترکیه، قرارداد فروش حق‌نشر (کپی‌رایت) این کتاب در شهریور سال ۹۹ منعقد شد و به تازگی در ترکیه به چاپ رسیده است.
در سال ۱۳۹۲ نیز شش عنوان کتاب  انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی به زبان فارسی از سوی انتشارات نار خریداری و با استقبال کودکان ترکیه مواجه شد.
انتشارات نار که یکی از ناشران شناخته شده کودک و نوجوان در ترکیه به شمار می‌رود، در اواخر سال ۲۰۰۶ و با هدف نشر داستان، رمان، نمایش‌نامه، شعر، زندگی‌نامه، خاطرات و دیگر گونه‌های ادبی برای کودکان و نوجوانان در شهر استانبول تاسیس شد. این انتشارات در سال ۲۰۰۸ از طرف انجمن پژوهش‌های ادبی، هنری و فرهنگی ترکیه به عنوان ناشر برتر در زمینه ادبیات کودک دست یافت. بسیاری از نویسنده‌ها و تصویرگران انتشارات نار، مولفان و هنرمندانی هستند که در سطح بین‌المللی و داخل ترکیه برنده جوایز متعددی شده‌اند.
این ناشر در سال‌های اخیر با حضور در نمایشگاه‌های جهانی، آثار ارزشمندی را به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر کرده است. علاوه بر این، با معرفی آثار نویسندگان همکار، زمینه‌ساز ترجمه و انتشار بسیاری از آثار ترکی به دیگر زبان‌های دنیا شده است.
تاکنون بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب کودک از سوی این ناشر به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آنکارا کتاب ترجمه کتاب کتابخوانی ترکیه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرهنگ کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آنکارا کتاب کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آنکارا کتاب ترجمه کتاب کتابخوانی ترکیه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرهنگ کتابخوانی اخبار کنکور کانون پرورش فکری کودکان کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: این کتاب به قلم دکتر مهدی محمودی کامل آباد عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مهری محمدیان پژوهشگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
رضائی افزود: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در ۱۲۳ صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
در معرفی کتاب آمده است: سؤال پژوهش جایگاهی برتر در شکل‌گیری ساختمان یک پژوهش دارد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران امر تحقیق کامیابی یا ناکامی پژوهش‌ها را وابسته به کیفیت سؤال‌های پژوهش می‌دانند. بررسی شمار زیادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان معماری در ایران نشان می‌دهد که بخش چشمگیری از کاستی‌ها در فرایند پژوهش دانشجویان از کجروی یا ضعف در ساخت و پیکره‌بندی سؤال‌های پژوهش سرچشمه می‌گیرد.
انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.
علاقمندان برای دریافت کتابِ «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به درگاه اینترنتی ۱۶book.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت