Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  سقف وافل به دلیل عملکردی استاندارد و اجرای آسان و بدون دردسر، انتخاب بسیاری از مهندسان و کارفرمایان می باشد. این سقف بهینه ترین سیستم سقف سازه ای متداول حال حاضر کشور می باشد.

سقف وافل انتخاب کارفرمایان حرفه ای

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان سقف وافل دارای مزیت هایی است که آن را از سایر سقف ها متمایز می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این مزیت ها می توان به امکان اجرا در دو عملکرد یک طرفه و دو طرفه، اجرای سقف در دهانه های بلند و کوتاه، کاهش هزینه هایی مانند حمل و نقل، خرید بلوک و خرید تیرچه های پیش ساخته شده و همچنین کاهش بتن مصرفی، اشاره کرد. اما اینکه چطور با جایگزینی سقف وافل به جای سقف های دیگر، چگونه در اجرای سازه ای مستحکم و مقرون به صرفه به ما کمک می کند؛ در ادامه توضیحاتی کامل و جامع شرح می دهیم.

عملکرد سقف وافل

سقف وافل عملکردی مانند دال های مجوف دارد، که هم به صورت یک طرفه و هم به صورت دو طرفه وابسته به طول دهانه اجرا می شود. این نوع دسته بندی یک طرفه و دو طرفه سقف وافل هم باعث تفاوت در میان قالب های وافل و هم چگونگی انتقال بار بر تیرهای اطراف سقف خواهد شد.

سقف وافل یک طرفه: رفتار سقف وافل یک طرفه در سازه درست مانند سقف تیرچه بلوک است که به جای استفاده از بلوک های سیمانی از قالب وافل استفاده می کنند. قالب وافل یک طرفه مستطیلی شکل می باشند که به دلیل شکل ظاهریشان، به آن ها را قالب های تابوتی شکل هم می گویند. سقف های وافل یک طرفه مناسب دهانه های کوتاه است و تا حداکثر 8 متر را پوشش می دهد. در این مدل سقف تیرچه ها به صورت در جا اجرا می شوند که به دلیل همین امر مرحله جوشکاری و ساخت تیرچه، حذف خواهد شد و علاوه بر افزایش ایمنی، به سبب آن مقاومت میلگرد ها نیز افزایش می یابد. 

سقف وافل دو طرفه: همانطور که از نام این نوع سقف وافل پیدا است، سقف های وافل دو طرفه دارای عملکردی دو طرفه می باشند یعنی بارهای ثقلی سازه را بر روی تیرهای چهار طرف سقف وارد می سازد. سپس بار از تیر ها به ستون ها انتقال داده شده و از ستون ها به پی سازه انتقال می یابند.  قالب وافل دو طرفه مربعی می باشد یعنی طول و عرض قالب دو طرفه هم اندازه هستند، که در سایز های متفاوت و با توجه به نحوه طراحی سقف و ارتفاع آن، انتخاب می شوند. سقف وافل دو طرفه مناسب اجرا در دهانه های بلند تا حداکثر 16 متر را جواب می دهد.

 

 

طراحی سقف وافل

سقف وافل با استفاده از نرم افزار های مهندسی که مورد قبول شهرداری نیز هست مانند نرم افزار های ایتبس و سیف و همچنین استفاده از مباحث مقرارات ملی ساختمان که در پیش نویس مبحث 9 ام مقررات ملی ساختمان در بند 9-5-4-1 توضیح داده شده است.  مبحث 9 ام در دو فصل مجزا به بررسی اصول طراحی سقف وافل یک طرفه و دو طرفه پرداخته است. علاوه بر این ها نیز اصول طراحی سقف وافل در فصل 9 ام این کتاب اصول طراحی سقف وافل یک طرفه و در فصل 10 اصول طراحی سقف وافل دو طرفه آمده است که شما مهندسان و کارفرمایان عزیز می توانید با مراجعه به آن نقشه ها و محاسبات خود را بر اساس استانداردهای آیین نامه ای برطرف نمایید.

همچنین در خصوص طراحی سقف وافل نیز می توانید روی زاگرس بنا مانا حساب باز کنید چرا که ما با تیم تخصصی از صفر تا صد یعنی از طراحی تا اجرای سقف وافل را با مهندسان حاذق و با تجربه پیش می بریم. فراموش نکنید بسیار پیش آمده که به دلیل بی تجربگی پیمانکار سقف وافل، در روند پروژه حوادث غیر قابل جبرانی به وقوع پیوسته است. بنابراین سعی کنید قبل از قرارداد از تخصص مجریان سقف وافل مطمئن شوید.   

خرید آسان قالب سقف وافل

سقف وافل از آن جهت اجرای سقف را برای کارفرمایان آسان می سازد چون تجهیزات آن را می توان به راحتی تهیه کرد. تجهیزات سقف وافل بسیار ساده هستند، مهمترین آن ها خرید قالب وافل است که تیم زاگرس بنا مانا این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید قالب های وافل را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه تهیه کنید. چرا که تیم زاگرس بنا با به کارگیری تیمی مجرب و تحصیل کرده در بهترین دانشگاه های تهران توانسته خود تولید کننده قالب های وافل باشد از این رو شما بدون واسطه قالب های وافل را خریداری می کنید.

با اینکه می توان از هر قالب سقف وافل چیزی در حدود 50 بار در پروژه های مختلف استفاده کرد، اما امکان اجاره قالب وافل نیز وجود دارد که در صورت استفاده در پروژه یا نداشتن انبار برای نگهداری به صورت اجاره ای تهیه گردد که این امکان را نیز در شرکت زاگرس بنا دارید تا قالب وافل با کیفیتی را اجاره کنید و از هزینه های پروژه کم کنید.

سقف وافل دو طرفه

بازگشت سرمایه با اجرای سقف وافل

اجرای سقف وافل و تهیه قالب وافل از شرکت زاگرس بنا امکان بازگشت سرمایه را برای شما فراهم می کند. اما چگونه؟! بر خلاف سقف های دیگر مانند یوبوت، کوبیاکس و یا تیرچه بلوک که امکان دوباره استفاده کردن از قالب هایشان یا بلوک های سیمانی را نداریم، در سقف وافل می توان قالب های وافل را بعد از خشک شدن بتن از سقف جدا کرد و دوباره استفاده کرد، تیم زاگرس این امکان را برای شما قرار داده است تا در صورتی که قالب ها برایتان دیگر کاربردی ندارد آن ها را به عنوان قالب وافل دست دوم خریداری کند که این امر موجب می شود بخشی از هزینه اولیه که صرف خرید قالب های وافل کرده اید، جبران شود.

هزینه اجرای سقف وافل

سقف وافل یک سقف ایده آل از نظر هزینه برای مهندسان و کارفرمایان می باشد. امکان دارد در هنگام خرید قالب وافل کمی به نظر غیر اقتصادی برسد اما در کل هزینه های اجرای سقف مانند فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز و تعداد کارگران ساختمانی، هزینه های حمل و نقل و غیره... بسیار صرفه جویی خواهد شد.

همچنین عواملی وجود دارد که به طور مستقیم در هزینه و قیمت قالب وافل موثر است از جمله این موارد می توان به ابعاد قالب وافل، یک طرفه یا دو طرفه بودن سقف وافل، کیفیت قالب ها، خرید آرموتورها و مصالح مورد نیاز مانند بتن مصرفی و دستمزد مجریان سقف وافل اشاره مستقیم کرد. خالی از لطف است اگر یک نکته ی مهم را بیان نکنیم، بسیاری از کارفرمایان برای کاهش هزینه های پروژه ی خود به دنبال قالب های وافل دست دوم هستند، لازم به ذکر است که اجاره یا خرید قالب های از رده خارج شده در روند پروژه تاثیر منفی دارد و در پایان کار نواقصی را در سقف مشاهده خواهید کرد. اما تیم زاگرس بنا چون کار بازیافت قالب وافل را نیز خود برعهده گرفته است، حتی قالب های اجاره ای آن نو و بدون عیب و نقص می باشند و قالب وافل را با گارانتی تحویل خواهد داد.

ویژگی های منحصر به فرد قالب وافل

ویژگی های قالب سقف وافل به گونه ای است که کارفرمایان را تشویق به استفاده از آن ها می کند. یکی از مهمترین ویژگی های قالب وافل جنس آن است. جنس قالب وافل از کامپوزیت پلاستیک است که با وجود وزن سبک دارای استحکام کافی می باشد و همین باعث شده تا بتوان از هر قالب وافل بیش از 50 بار استفاده کرد.

همچنین در ساخت قالب وافل از نوعی پلاستیک استفاده می شود که هنگام بتن ریزی بتن به آن نمی چسبد، بنابراین لازم نیست قالب ها قبل از بتن ریزی چرب شوند. از دیگر ویژگی های قالب وافل تجدید پذیر بودن آن است که می توان از آن قالب های جدیدی ساخت.

خارج کردن قالب‌ها پس از اجرای سقف وافل

مجری و پیمانکار با تجربه سقف وافل

عموماً کارفرمایان به دنبال پیمانکار سقف وافلی هستند که طبق برنامه ریزی، دستمزد رضایتمند، مجهز به تجهیزات فنی و از همه مهمتر اکیپ اجرایی با تجربه و متخصص، سقف وافل را اجرا کند. در این خصوص تیم متخصص، کارآزموده و با تجربه زاگرس بنا تمام تلاش خود را می کند تا با طراحی دقیق و استاندارد، تولید و فروش بدون واسطه قالب های وافل، اجرای حرفه ای و بدون خطای سقف وافل، قالب گذاری و قالب برداری صحیح و گارانتی قالب وافل خود و تحویل کاری به موقع، مستحکم، طبق استانداردهای مراجع ذی صلاح و دارای اکسپوز فوق العاده، کار پروژه را به اتمام برساند و یک سابقه درخشانی را به سوابق خود اضافه کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سقف وافل کارفرمایان کشور اجرای سقف وافل قالب های وافل تیم زاگرس خرید قالب قالب وافل یک طرفه قالب ها سقف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: شاهد کاهش ۲۲ درصدی حوادث و ۳۳ درصدی فوتی‌ها در بخش ساختمان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن بوده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا اشرفی امروز در حاشیه برگزاری مانور ایمنی بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی در مرکز استان که در شرکت تعاونی در حال ساخت مسکن جهش مارال بنای خاوران انجام شد، اظهار داشت: در این مانور نواقص ایمنی کارگاه مذکور از سوی بازرسان کار مورد بررسی قرار گرفت و نواقص مذکور در قالب صدور ابلاغیه بازرسی به کارفرما ابلاغ شد.

وی در تشریح عملکرد حوزه بازرسی کار اداره کل بیان کرد: سال گذشته 7 هزار و 344 مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول ماده 85 قانون کار صورت گرفته است. این بازرسی‌ها در قالب بازرسی‌های ادواری و موردی از کارگاه‌های مذکور انجام و در مجموع منجر به صدور 6 هزار و 864 مورد ابلاغیه رفع نقص شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: 3 هزار و 341 مورد بازرسی (46 درصد از کل بازرسی‌های استان) از کارگاه‌های پرخطر استان بوده که از این تعداد یک هزار و 965 مورد در صنعت ساختمان انجام شده است. کارگاه‌های ساختمانی دارای بالاترین آمار حوادث در سطح کشور هستند که سهم کارگاه‌های ساختمانی در استان 41 درصد از کل حوادث است.

وی بیان کرد: با انجام برنامه‌هایی همچون برنامه ملی پیشگیری از حوادث ناشی از کار و ارتقای ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی، الزام به تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران بخش ساختمان، استقرار مسئولان ایمنی و آموزش شاغلین در این بخش شاهد کاهش 22 درصدی حوادث و 33 درصدی فوتی‌ها در بخش ساختمان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن بوده‌ایم.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح جدید کالا برگ الکترونیک از دهه فجر سال گذشته آغاز شده و تا 17 اردیبهشت امسال ادامه دارد افزود: 4هزار و 22 فروشگاه استان در این طرح مشارکت دارند. 78 درصد جمعیت استان در دهک یک تا 7 قرار دارند. تاکنون مشمولان این طرح حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان خرید انجام داده‌اند و اقلامی مانند برنج و ماکارونی بیشترین میزان فروش را داشته است.

وی از کاهش 15 درصدی حوادث ناشی از کار و کاهش 58 درصدی فوتی‌ها در این حوزه خبرداد و تصریح کرد: خراسان جنوبی در مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها رتبه چهارم کشوری را دارد. میزان اشتغال مجدد بیکاران 185 نفر بوده است. طی سال گذشته 7 هزار و 144 مورد بازرسی با اولویت معدن، صنعت و ساختمان انجام شده است.

اشرفی از فعالیت یک هزار و 121 تعاونی در سطح استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته صادرات شرکت‌های تعاونی به کشورهای همسایه، حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی، 23 میلیون دلار بوده که افزایش 49 درصدی را نشان می‌دهد. سال گذشته 2 هزار و 158 فرصت شغلی در تعاونی‌ها ایجاد شده است. در این مدت بالغ بر 124 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی اعلام شده و تاکنون بیش از 80 میلیارد تومان آن‌ پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی، با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال گذشته افزود: در این مدت 10 هزار و 659 فرصت شغلی در سامانه ملی رصد ثبت شده که 14 هزار و 500 نفر توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده است. 12 مرکز کاریابی در سطح استان وجود دارد و طی سال گذشته 1400 نفر به‌‌کارگیری شده‌اند. با توجه به قوانینی مانند ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی، 228 گشت بازرسی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج
  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب