Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سانا از پاسخ پدافند هوایی این کشور به حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، خبرگزاری سانا اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش ما در حال پاسخ به حمله دشمن اسرائیلی در حومه دمشق است و صدای چندین انفجار را گزارش داده است.
ارتش سوریه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دشمن صهیونستی ساعت 1:18 بامداد از سمت جولان اشغالی اقدام به شلیک موشک به مواضعی در اطراف دمشق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پدافند سوریه شماری از موشکهای مهاجم را پیش از رسیدن به اهداف، سرنگون کرده است.

طرح خطرناک آمریکا در سوریه
یک منبع مطلع در سوریه اعلام کرد، نیروهای آمریکایی تجهیزات لجستیکی را از طریق گذرگاه مرزی "سیمالکا" با عراق به منطقه "عین دیوار" در حومه المالکیه- واقع در منتهی الیه شمال شرق سوریه و در مثلث مرزی میان عراق، ترکیه و سوریه- منتقل کرده‌اند.
منبع مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار العالم تصریح کرد، تجهیزات توسط دو کاروان منتقل شدند که اولین کاروان متشکل از 30 کامیون و خودروی زرهی و کاروان دوم متشکل از 20 خودروی زرهی بود.
منبع مذکور افزود، نیروهای آمریکایی کمک‌ها را به منطقه‌ای اعزام کردند که ساخت دو پایگاه نظامی جدید در آنجا آغاز شده است یک پایگاه در "عین دیوار" واقع در شمال شرقی شهر المالکیه و دومین پایگاه در حومه منطقه چاه‌های نفتی "رمیلان" در حومه شمال شرقی الحسکه.
این منبع تصریح کرد، مناطقی که در آنجا پایگاه احداث می‌شود از لحاظ جغرافیایی استراتژیک هستند؛ چرا که در مثلث مرزی واقع است و آمریکا پیشتر نیز درصدد احداث پایگاهی بزرگ برای خود در این منطقه بوده به‌ویژه که این منطقه همچنین در نزدیکی ایران و چاه‌های نفتی در این منطقه واقع است. بنابراین در این منطقه علاوه بر پایگاه "حقل العمر" واقع در حومه دیرالزور و پایگاه "الشدادی"، 3 پایگاه دیگر وجود خواهد داشت که می‌توان آنها را تقریبا ضروری برای حضور نیروهای آمریکایی دانست.

ترامپ می‌خواست اسد را ترور کند
مشاور دولت پیشین آمریکا گفت، دونالد ترامپ درباره صدور دستور ترور بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه صحبت کرده بود.
کی.تی مک‌فارلند، معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرد که چند هفته پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در سال 2017 این رئیس جمهوری سابق مدعی شد که بشار اسد را بیرون می‌اندازد.
اظهارات این مشاور در مصاحبه با سری مستندهای جدید شبکه بی‌بی‌سی تحت عنوان "ترامپ جهان را می‌گیرد" مطرح شد.
مک‌فارلند، از مقام‌های دفاعی سابق گفت: من گفتم خب آقای رئیس جمهور شما نمی‌توانید این کار را بکنید. او پرسید چرا؟ من هم گفتم چون این یک اقدام جنگی است.
ترامپ نگاهی به من کرد و طبق معمول خودش با قیافه جدی دست به سینه شد.
براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، خانم مک‌فارلند چند ماه بعد به دلیل نگرانی‌ها درباره حزب‌گرایی او اخراج شد. او اکنون تحلیلگر شبکه خبری فاکس نیوز است.
این قسمت از برنامه بی‌بی‌سی که در روزهای آینده منتشر می‌شود، جزئیات دیگری از افراد مطلع درباره تصمیم‌های سیاست خارجی دولت ترامپ را افشا می‌کند.
به گفته فیونا هیل که در شورای امنیت ملی آمریکا خدمت می‌کرد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه توانست ترامپ را طی یک تماس تلفنی با شماره شخصی او برای خارج ساختن نیروها از سوریه متقاعد کند و موجب شود تا ترکیه، روسیه و داعش نفوذ بیشتری در این منطقه به دست آورند.

تقویت حضور اشغالگران آمریکایی اطراف چاه‌های نفتی سوریه
نیروهای اشغالگر آمریکایی اقدام به تقویت حضور خود در نزدیکی یکی از میدان‌های بزرگ نفتی سوریه در ریف استان دیرالزور کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری سانا، نیروهای آمریکایی روز یکشنبه کامیون‌های حامل سلاح و تجهیزات پشتیبانی را به پایگاه خود در نزدیکی چاه نفتی «العمر» در ریف استان دیرالزور سوریه وارد کردند.
منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر آمریکایی تعدادی کامیون را که حامل تسلیحات و تجهیزات پشتیبانی بوده از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی با عراق به میدان نفتی واقع در ریف دیرالزور وارد کردند.
این میدان نفتی شامل بزرگترین چاه‌های نفتی در سوریه می‌شود.
خبرگزاری سانا نوشت که هدف از این اقدام، تقویت حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه الجزیره در ریف دیرالزور است.
خبرگزاری سوریه همچنین به نقل از منابع محلی نوشت که دو بالگرد نیروهای آمریکایی در پایگاه الشدادی در ریف الحسکه فرود آمده و پس از مدت کوتاهی و در حالی که 25 نظامی آمریکایی در این دو بالگرد حضور داشتند به سوی شرق سوریه و مرز با عراق پرواز کردند.
هنگام حضور این دو بالگرد،‌پهپادهای آمریکایی در مناطق اطراف حضور گسترده‌ای داشتند.

غارت انبارهای گندم در الحسکه توسط شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا
شبه نظامیان قسد (نیروهای دموکراتیک سوریه) مورد حمایت آمریکا آسیاب‌ها و انبارهای عمومی گندم و آرد را در شهرهای الحسکه و  قامشلی سوریه غارت کردند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز دوشنبه گزارش داد، نیروهای دموکراتیک سوریه که عمده آنها را کردها تشکیل می دهند و از سوی آمریکا حمایت می شوند با کنترل آسیاب های عمومی در شهرهای الحسکه و قامشلی واقع در شمال شرق سوریه، گندم، آرد و سبوس موجود در آنها را به سرقت بردند.
بر اساس این گزارش، شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا با زور و تهدید، آسیاب های عمومی این دو شهر را تصرف کردند و انبارهای گندم، آرد و سبوس مردم را غارت کردند.
نیروهای قسد (نیروهای دمکراتیک سوریه) مورد حمایت آمریکا همچنین با تهدید رانندگان حمل گندم و آرد آنها را مجبور به بارگیری اقلام به سرقت رفته کردند.
در همین حال، «سطام الهویدی» یک عضو اداره بازرگانی استان الحسکه گفت که نیروهای قسد آسیاب های عمومی قامشلی و الحسکه را پس از تصرف ، غارت کردند و موجودی انبارهای سه آسیاب را به سرقت بردند.
الهویدی افزود که شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا همچنین پایانه حمل و نقل شعبه غلات سوریه را در قامشلی تصرف کرده و خودروها، لوازم و وسایل یدکی موجود در آن را به سرقت بردند.
بنابر گزارش شام تایمز، شبه نظامیان قسد هفته گذشته نیز با پشتیبانی هوایی و زرهی ارتش آمریکا، دست به بازداشت و ربایش گسترده مردم عشایر و قبایل عرب در جنوب الحسکه زدند.
در این عملیات که از بزرگترین عملیات بازداشت اعضای قبایل عرب از سوی شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا محسوب می‎ شود، ده‌ها نفر بدون دلیل دستگیر شدند.

صحنه‌سازی جدید تروریست‌ها برای اتهام حمله شیمیایی به ارتش سوریه
یک مقام وزارت دفاع روسیه هشدار داد که گروه‌های تروریستی در منطقه توافق شده «ادلب» در حال آماده‌سازی مجدد برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی جهت متهم کردن ارتش سوریه هستند.
پایگاه اطلاع‌رسانی «الوطن» سوریه روز دوشنبه به نقل از دریادار «ویاچیسلاف سیتنیک» معاون پایگاه «حمیمیم» گزارش داد: گروه‌های تروریستی در حال آماده‌سازی توطئه‌ای جدید علیه مقامات سوریه هستند تا آن‌ها را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کنند.
وی با اشاره به اینکه گروه «کلاه سفیدها» با تجهیزات ویدئویی وارد شهرک «الفوعه» در حومه ادلب شدند، افزود: قرار است نیروهای این گروه سناریوی تروریست‌های «جبهه النصره» علیه مقامات سوریه را در همان منطقه ثبت کنند.
کلاه‌ سفیدها خود را گروهی داوطلبانه برای کمک و نجات غیر نظامیان در مناطق جنگی سوریه اعلام کرده‌اند که مورد حمایت غرب قرار دارند و توسط مقامات سوری به ارتباط با افراط گرایان و اقدامات تبلیغاتی خصمانه متهم شده‌اند. کلاه سفیدها بارها جنگ اطلاعاتی علیه دمشق به راه انداخته‌اند.
مقام وزارت دفاع روسیه از رهبران شبه نظامیان تروریست در منطقه ادلب خواست که شورش‌های مسلحانه را کنار بگذارند و به سمت توافق گام بردارند.

استقرار بمب افکن‌های راهبردی روسیه در سوریه
رسانه‌های روسی از تلاش این کشور برای توسعه پایگاه حمیمیم در سوریه جهت استقرار بمب افکن‌های راهبردی خبر دادند.
برخی رسانه‌های روسی از توسعه و تجهیز «پایگاه هوایی حمیمیم» در سوریه از سوی روسیه برای استقرار بمب افکن‌های راهبردی در این کشور خبر دادند.
وبگاه «راشا نیوز» به نقل ار روزنامه «نزاویسیمیا گزت» نوشت که روسیه در حال توسعه پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه است تا بتواند بمب افکن راهبردی خود را در آنجا مستقر کند. روسیه اینک در حال توسعه باند پایگاه حمیمیم است تا بمب افکن‌های این کشور قادر به استقرار در این مکان نظامی مهم باشند.
این رسانه روسی نوشت با استقرار این بمب افکن‌ها روسیه قادر به حمله به مواضع تروریست‌ها و حمایت از نیروهای خود در مدیترانه خواهد بود.
«جوزف ترویثیک» تحلیلگر آمریکایی در این باره گفت که بمب افکن‌های روسی با استقرار در این پایگاه قادر خواهند بود واکنش موثرتری به امور غیر مترقبه در خاورمیانه و شمال آفریقا نشان دهند.
وی گفت: « پایگاه حمیمیم ابزاری مهم برای حضور روسیه در سوریه است. روسیه در تلاش است نفوذ ژئوپلیتیک و نظامی خود را تا کل مدیترانه گسترش دهد. بمب‌افکن های روسی مجهز به موشک های بالدار که از پایگاه هوایی حمیمیم پرتاب می‌شوند، می‌توانند اهداف در اروپا را به خطر بیندازند و در صورت درگیری به نیروی دریایی دشمن حمله کنند.»
به نوشته این رسانه، در سال 2015 دمشق و مسکو معاهده‌ای امضا کردند که در واقع به ارتش روسیه اجازه می‌دهد از پایگاه هوایی حمیمیم به صورت رایگان و بدون محدودیت زمانی استفاده کند. این پایگاه هوایی نقش مهمی را برای روسیه در جنگ با تروریسم داشت و پروژه توسعه در حال اجرا نمونه ای از چگونگی تلاش روسیه برای گسترش نفوذ خود در خاورمیانه و شمال آفریقاست.
پیشتر مقامات روس فاش ساختند که مسکو با استقرار نسخه اولیه جنگنده «سوخو-57» در سوریه موفق به شناسایی جنگنده‌های پنهانکار «اف-35» و «اف-22» آمریکا شد. «ولادیمیرگوتنف» قانونگذار عضو مجلس روسیه و از اعضای کمیته صنایع هوایی این کشور با فاش کردن این موضوع گفته بود که استقرار چهار جنگنده سوخو-57 در سوریه برای کشف جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی و بوده است.
این قانونگذار روسی اظهار داشت: «استقرار چهار فروند جنگنده از این نوع آشکارا به ما این امکان را داد با استفاده از سامانه‌های ارتباطی آن‌ها بتوانیم اف-22 و اف-35 را شناسایی کنیم.»

آغاز دور جدید مذاکرات آستانه
رسانه‌ها از برگزاری دور دیگری از مذاکرات روند آستانه در شهر «سوچی» در روسیه با حضور مقامات ایران، روسیه و ترکیه برای ارزیابی کمیته قانون اساسی سوریه خبر دادند.
ایران، ترکیه و روسیه سه کشور عضو مذاکرات روند آستانه فردا سه شنبه برای پانزدهمین بار در شهر« سوچی» روسیه گرد هم می‌آیند.
به نوشته روزنامه «دیلی صباح» این نشست به منظور بررسی روند قانون اساسی جدید سوریه است. این نشست در پی ناکامی در دور پنجم کمیته قانون اساسی سوریه که 29 ژانویه در ژنو تشکیل شد، برگزار خواهد شد. «گیر پدرسن» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، پس از این گردهمایی گفت: «برای من این نشست ناامیدکننده بوده است.»
بر اساس این گزارش، این سه کشور اواخر ژانویه (دی) بیانیه مشترکی را منتشر کردند و بر آمادگی خود در حمایت از کار کمیته قانون اساسی سوریه از طریق تعامل مداوم با نمایندگان سوریه و پدرسن تاکید کردند.
در این دور از مذاکرات عراق نیز حضور دارد. مسکو، روز شنبه رسما دولت عراق را برای حضور در کنفرانس «روند آستانه» که قرار است در شهر سوچی به منظور بررسی تحولات و وضعیت سوریه برگزار شود، دعوت کرد.
وزارت خارجه عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الرافدین»، منتشر شد، اعلام کرد که در دیدار «نزار الخیرالله» قائم مقام وزارت خارجه عراق و «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در عراق، دو طرف در خصوص قضایای مختلف و مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.
نشست آستانه به ابتکار ایران، ترکیه و روسیه برای گردآوری طرف‌های درگیر در سوریه برای یافتن راه حل دائمی برای خاتمه جنگ 10ساله در این کشور برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه استقرار بمب افکن های راهبردی پایگاه هوایی حمیمیم مورد حمایت آمریکا نیروهای آمریکایی چاه های نفتی شبه نظامیان قانون اساسی آسیاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد