Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران در برنامه لایو فعالان مجازی لرستان در سخنانی انتخابات قوی را نتیجه مشارکت فعال، هوشمند و حداکثری مردم دانست و اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون میزان متعادل مشارکت از میانگین مشارکت دیگر کشورهای دنیا بیشتر بوده است.

انتخابات ریاست جمهوری همواره با معدل بالای حضور مردم برگزار شده است

وی خاطرنشان کرد: گاهی انتخابات مجلس و شوراها از مشارکت کمتری برخوردار بوده، اما انتخابات ریاست جمهوری همواره با معدل بالای حضور مردم برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب افزود: انتخابات یعنی گزینش بهترین افراد، برگزیدن افراد و مدیر انتخاب کردن، انتخاب شایسته برای کسی که بتواند مدیریت اجرایی یک کشور را به خوبی انجام دهد.

چمران بیان داشت: مشکلات و ظرفیت‌های یک کشور همگی به مدیریت اجرایی برمی‌گردد، از این‌رو انتخاب خوب می‌تواند در توسعه و تعالی یک جامعه بسیار مؤثر واقع شود.

بهبود اوضاع از انتخاب خوب ما ناشی می‌شود

وی بر حمایت از منتخب مردم در پایان انتخابات تاکید و تصریح کرد: نقد منصفانه و علمی می‌تواند در پیشرفت یک دولت مؤثر باشد، به طور مستمر منتخبان را رصد و فعالیت‌ها و اقدامات آن‌ها را باید بررسی و پیگیری کنیم.

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب در تشریح عوامل مؤثر بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: باید اعتقاد و باور داشته باشیم که انتخابات پیش‌رو می‌تواند در تغییر شرایط فعلی ما را کمک کند، اگر وضع خوب است که خوب‌تر و اگر بد است که آن را بهتر می‌کند.

باید با دست خود و با همین گزینش‌ها آغازگر این فرج و آینده روشن باشیم

چمران ادامه داد: بهبود اوضاع از انتخاب خوب ما ناشی می‌شود، با سیستم انتخاب است که می‌توان مدیر بهتر را برگزید، ایجاد حس امید و امیدواری به آینده نیز لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه ملت ایران به آینده بهتر و فرج اعتقاد دارد، افزود: ما در انتظار چنین آینده روشنی هستیم، از این‌رو باید با دست خود و با همین گزینش‌ها آغازگر این فرج و آینده روشن باشیم.

القای حس ناامیدی به ملت ایران توسط رسانه‌های بیگانه

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب با اشاره به تبلیغات منفی و القای حس ناامیدی به ملت ایران توسط رسانه‌های بیگانه، بیان داشت: امروز ملت ایران با نیروهای جوان و ارزنده خود شعار «ما می‌توانیم» را باور کرده است، واکسن ضد کرونا را بهتر از آمریکا ساخته‌ایم و در بسیاری از علوم همچون نانوتکنولوژی پیشرفت چشم‌گیری داشته‌ایم.

چمران تصریح کرد: وضعیت اقتصادی حال حاضر و افزایش تورم و مشکلات به همراه فشار رسانه‌های بیگانه و تحریم اگرچه مردم را دچار نگرانی کرده، اما ملت ایران ثابت کرده‌اند در روزهای سخت همیشه همراه و متحد بودند و نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرده‌اند.

مسئولان گاهی دغدغه حل یک مشکل را ندارند، هم‌چنان‌که در تأمین برخی کالاهای اساسی شاهد مدیریت ضعیف هستیم

وی، نخستین مشکل حال حاضر کشور را مشکل مدیریتی برشمرد و افزود: مسئولان گاهی دغدغه حل یک مشکل را ندارند، هم‌چنان‌که در تأمین برخی کالاهای اساسی شاهد مدیریت ضعیف هستیم، بنابراین بایستی مدیریت هوشمندانه و جهادی و نه صرفاً انقلابی با شعارهای زیبا را اجرایی کرد.

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب، تشدید فشار دشمن از حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی را از نتایج ضعف مدیریتی در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: ما ملت مقاومت در برابر تشدیدها هستیم، با این وجود در برابر هجوم دشمن مقابله نیز داشته‌ایم.

چمران با بیان اینکه اگر اقتصاد مقاومتی اجرایی شده بود شرایط اقتصاد امروز این‌گونه نبود، افزود: برخی‌ها یا باور نداشتند و یا راه‌های غیر مقاومت را انتخاب کردند و این چیزی جز پرداخت هزینه بیشتر نتیجه‌ای نداشت.

رهاشدن قیمت‌ها و رانت‌خواری و نوسان و افت مقبولیت در اجتماع از پیامدهای دیگر ضعف مدیریتی است

وی به برخی نابه‌سامانی‌ها در حوزه فرهنگ اشاره و اظهار کرد: در مسائل اقتصادی که به عیان قابل مشاهده است، خیلی‌ها در حوزه سیاسی نابه‌سامانی و ناهنجاری فکری دارند و همه این‌ها ناشی از مشکل مدیریتی است.

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب، توسعه فساد را دیگر نتیجه انتخاب اشتباه و مدیریت ضعیف خواند و گفت: رهاشدن قیمت‌ها و رانت‌خواری و نوسان و افت مقبولیت در اجتماع از پیامدهای دیگر ضعف مدیریتی است.

چمران ادامه داد: یک عده با ترویج و تبلیغ تفکر خزنده لیبرالیسمی فتنه‌ها ایجاد کرده و هم‌سویی و تحریک دشمن را موجب می‌شوند.

وی، تهدید امنیت ملی، انحراف از مسیر انقلابی‌گری، تشکیل مثلث قدرت، ثروت و نفوذ و در نهایت قارون‌گرایی و اشرافیت، اخلال در روند انقلاب و قانون‌گذاری، رقیب‌هراسی و رشد اشرافی‌گری، به وجود آمدن نظام با اختلافات طبقاتی و در نتیجه روی کار آمدن دولت غرب‌گرا را از پیامدهای انتخاب غلط و مدیریت ضعیف بیان کرد.

از هم‌اکنون پروژه رقیب‌هراسی توسط برخی‌ها شروع شده

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب با اشاره به ضرورت‌سازی برخی مسئولان و القای مذاکره، خاطرنشان کرد: فضاسازی برای مذاکره و دیو و دلبر ساختن ترامپ و بایدن را گاهی در کشور شاهد بوده و هستیم، حال اینکه نباید از یک سوراخ چندین بار گزیده شد.

چمران با بیان اینکه از هم‌اکنون پروژه رقیب‌هراسی توسط برخی‌ها شروع شده، گفت: این موضوع را در انتخابات قبلی شاهد بودیم، از این‌رو دیگر نباید به این پروژه بها داد.

خطر تبلیغات پوپولیستی و عوام پسندانه

وی ادامه داد: شرطی‌سازی و دوقطبی سازی همانند برجام و معیشت را شاهد هستیم، اما مردم متوجه شدند هیچ‌کدام به یکدیگر ربط نداشته و مشکلاتی نیز حل نشده‌اند، همچنان‌که این شرطی سازی را اخیراً برای خرید واکسن نیز ایجاد کردند.

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب به خطر تبلیغات پوپولیستی و عوام پسندانه اشاره کرد و گفت: بایستی بدانیم انتخابات سرنوشت خودمان را تعیین می‌کند، ما خودمان هستیم که مدیران را برمی‌گزینیم و در رأس امور قرار می‌دهیم، بنابراین اگر انتخابات درست، منطقی داشته و بر اساس هیجان و احساس انتخاب نکنیم، شاهد توسعه و پیشرفت و حل مشکلات خواهیم شد.

کد خبر 5147812

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی چمران شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خرم آباد ویروس کرونا بوشهر شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا شهرکرد شیراز مجلس شورای اسلامی واکسن کرونا اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران مشهد شهرستان کرج مدیریت ضعیف ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است

ایسنا/قم امام جمعه قم بیان کرد: رویداد بیداری امروز دانشگاهیان در غرب آغاز این راهبرد مهم الهی است که خداوند وضعیت انسان‌ها را هنگامی تغییر می‌دهد که انسان‌ها خودشان را تغییر دهند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ اردیبهشت که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، عنوان کرد: در چنین روزی عوامل مزدوران شاه خائن به مدرسه فیضیه حمله کردند و مراسم عزاداری با حضور آیت‌الله گلپایگانی را بر هم زدند و طلاب و مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند اما همانطور که خداوند متعال فرموده: «فَإِنَّ مَعَ ٱلعُسرِ یُسرًا»؛ این حادثه سرآغاز نهضت اسلامی بود که به پیروزی انقلاب منجر شد.

امام جمعه قم با اشاره به آزارها و رنج‌هایی که منصور دوانیقی در حق امام صادق(ع) روا داشته است، ادامه داد: باید بدانیم تمام مصیبت‌های آورده بر اهل بیت(ع) برای چه چیزی بوده است؛ اهمیت این آگاهی به حدی مهم است که امام باقر فرمودند: هر کس ستم‌ها و حق‌کشی‌ها و رنج‌های ناروایی را که بر ما اهل بیت تحمیل شده نشناسد و به آن معترف نباشد با کسی که این کارها را در حق ائمه اطهار(ع) مرتکب شده شریک است.

وی اضافه کرد: تمام زجر و مصیبت اهل‌بیت(ع) برای این بود که در طول امامتشان دنبال حاکمیت الهی بودند در حالی که اگر فقط به بیان مسائل شرعی و اخلاقی می‌پرداختند کسی به آن‌ها کاری نداشت اما حاکمان زمان می‌دانستند امام صادق(ع) بر حسب وظیفه الهی داعیه امامت دارد.

سعیدی افزود: ما هم باید از مکتب امام صادق(ع) پیروی کنیم لذا نمی‌توانیم بگوییم حکومت اسلامی به ما ربطی ندارد و دین از سیاست جداست، کسی که اینگونه می‌اندیشد از امامت و ولایت هیچ چیزی نفهمیده است.

نماینده ولی فقیه در قم بیان کرد: عملیات ترکیبی وعده صادق دارای ابعاد گسترده و چند لایه برای ایران، منطقه و جهان بود و محاسبات چند قدرت را در هم ریخت.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان سراسر کشور فرمودند: همه بدانند هیچ راه حلی برای مسئله فلسطین جزء بازگشت این سرزمین به صاحبان خود وجود ندارد و روابط با رژیم منحوس صهیونیستی مشکل را حل نمی‌کند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به حوادث اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت دانشجویان و اساتید از مردم فلسطین و اعلام انزجار از جنایات رژیم منحوس صهیونیستی گفت: این اتفاقات یادآور تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است که چند سال پیش در کمال امید به آینده روشن و با توجه به پیچ تاریخی دنیا برای جوانان غربی دو نامه نوشتند.

وی افزود: از جمله ابعاد اهمیت این نامه بُعد مخاطب شناسی آن است؛ زیرا رهبر انقلاب در این دو نامه در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خودشان نه دولتمردان و نه سیاستمداران بلکه جوانان غربی را مخاطب قرار دادند.

امام جمعه قم تصریح کرد: از ابعاد مهم این نامه‌ها تلاش در جهت تحقق راهبرد بیداری جهانی است؛ رویداد بیداری امروز دانشگاهیان در غرب آغاز این راهبرد مهم الهی است که خداوند وضعیت انسان‌ها را هنگامی تغییر می‌دهد که انسان‌ها خودشان را تغییر دهند.

سعیدی یادآور شد: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با هدف بیداری ملت‌ها و رهایی آن‌ها از بندهای استعمار و استکبار قد علم کردند رژیم استکبارجهانی در پی سرکوبی و خاموش کردن صدای آن‌ها برآمد چون اگر بیداری شکل بگیرد مانع منافع نامشروع آن‌ها خواهد شد.

وی اظهار کرد: اکنون جوانان غربی با حماسه طوفان الاقصی بیدار شدند و این همان راز نامه‌نگاری رهبر معظم انقلاب با جوانان غربی است؛ اما متاسفانه برخی که برای خبرهای موهوم جوسازی می‌کنند در خصوص برخورد با دانشجویان آمریکایی خفقان گرفتند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ۲۱ اردیبهشت‌ماه به استقبال دهه کرامت می‌رویم، گفت: خروجی دهه کرامت صرف شادی و بزرگداشت نیست بلکه خروجی دهه کرامت باید عمل به مطالبات اهل بیت(ع)، زیارت از روی معرفت، قوت گرفتن عمل به احکام الهی، حضور زنان در در جامعه و خدمت به مردم در عین حفظ حجاب و عفاف، خنثی کردن توطئه دشمن برای رواج بی بندباری و قدردانی از نیروی انتظامی در عمل باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند