Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، امین بهاروند امروز دوشنبه در سخنانی اظهار داشت: بر اساس خط مشی سازمان و در ادامه فرایند توسعه خدمات دیجیتالی و فراهم شدن بستر اولیه با راه اندازی نسخ الکترونیک، از اول اسفندماه در هیچیک از شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی دفترچه درمانی صادر نخواهد شد.

وی اضافه کرد: این اقدام به عنوان گام بعدی سازمان در مسیر حذف تدریجی دفترچه‌های کاغذی خواهد بود و به مرور بیمه شدگان و مستمری بگیران با دفترچه‌های کاغذی خداحافظی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان با بیان اینکه افرادی که دفترچه‌های آنها دارای برگه و اعتبار است همچنان قادر خواهند بود از آن استفاده کنند، بیان کرد: از این پس کارت ملی، شناسنامه برای افراد زیر ۱۸ سال فاقد کارت ملی و همچنین جلد دفترچه درمانی در اختیار مبنای پذیرش توسط مراکز درمانی خواهد بود.

بهاروند گفت: افزایش دقت، کاهش خطاهای کاربری در نسخه پیچی، صیانت از محیط زیست و حفظ درختان با حذف استفاده از کاغذ، سرعت بخشیدن به امور و … از مهمترین مزایای این طرح است.

وی اضافه کرد: وقتی نسخه نویسی الکترونیک باشد، می‌توانیم پرونده الکترونیک سلامت بیماران را داشته باشیم، اما در سیستم کاغذی معمولاً بیماران نتایج همه آزمایش‌ها را نگه داری نمی‌کنند و پرنده کاملی ندارند، اما اکنون فرصت خوبی برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به دست آمده و یک کار ملی بزرگ است که نفعش برای نظام سلامت و بیمار است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید که همه باید بپذیریم با ورود تکنولوژی در جای جای زندگی ما، بخش سلامت نیز در سطح جهان به سمت استفاده از تکنولوژی برای بهتر شدن شرایط بیماران رفته است.

بهاروند گفت: تلاش می‌کنیم با اطلاع رسانی صحیح از طریق رسانه‌ها به مردم بگوییم که قرار نیست اتفاق نگران کننده‌ای رخ بدهد، تا الان با دفترچه به مراکز درمانی مراجعه می‌کردید و اکنون می‌توانید با کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی اقدام کنید.

وی عنوان کرد: از اول اسفند ماه سال ۱۳۹۹ بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران که صفحات دفترچه آنها به پایان می‌رسد، نیاز به دریافت دفترچه درمانی جدید ندارند و آنها می‌توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد و پس از تأیید استحقاق درمان از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان تاکید کرد: هر بیمه‌شده یا بازنشسته می‌تواند پیش از رفتن به مراکز پزشکی، استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت کنند.

کد خبر 5147847

منبع: مهر

کلیدواژه: تامین اجتماعی خرم آباد ویروس کرونا بوشهر شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا شهرکرد شیراز مجلس شورای اسلامی واکسن کرونا اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران مشهد شهرستان کرج تأمین اجتماعی دفترچه درمانی کارت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: از آغاز فصل خرید گندم در استان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۴۵۰ هزار تن در مراکز روباز خریداری شده است که ۲۰۰ هزار تن آن به سیلو‌های استاندارد منتقل شده است. 

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد گندم‌های خریداری شده در سامانه سیفا ثبت شده است و مابقی توسط کاربران مراکز در حال ثبت می‌باشند. 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده مطالبات گندمکاران استان این هفته ابتدای هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان از کشاورزان درخواست می‌شود در طول هفته جاری از ارسال محصول گندم خود در مراکز خرید روباز خودداری گ به سیلو‌های استاندارد مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد