Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@13:28:39 GMT

تحصیل دانش‌آموزان گلبرنجی بر روی پشت بام

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۳۱۶۴

تحصیل دانش‌آموزان گلبرنجی بر روی پشت بام

به گزارش خبرگزاری فارس از خفر، بسیاری از روستاهای شهرستان خفر از آنتن‌دهی و دسترسی به شبکه‌های تلفن همراه محروم هستند و در صورت آنتن‌دهی، پوشش اینترنت برای مشترکان بسیار ضعیف است. پراکندگی، کوهستانی بودن و وسعت زیاد باعث شده تا بسیاری از روستاها به لحاظ آنتن دهی و دریافت شبکه های تلفن همراه مشکل داشته باشند یا در صورت آنتن دهی اپراتورها، پوشش اینترنت بسیار ضعیف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این میان پوشش نامناسب شبکه تلفن همراه و اینترنت در روستای گلبرنجی از توابع بخش مرکزی خفر ما را بر آن داشت تا با مردم گفتگویی انجام دهیم.

یکی از جوانان روستای گلبرنجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: اینترنت همراه در این روستا آنتن‌دهی بسیار ضعیفی دارد و استفاده از ADSL نیز با توجه به هزینه های سنگین برای ما روستائیان چندان مقدور نیست. 

دانش آموزی از مدرسه شهید صدوقی گلبرنجی نیز به خبرنگار فارس گفت: برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی شاد، واتساپ و...چندان ممکن نیست و همچنین پرش آنتن نیز به شدت احساس می شود و برای آنت دهی بهتر باید به پشت بام برویم.

بهروزیان از بانوان فعال این روستا نیز با اشاره به هزینه های زیاد اینترنت گفت: کسانی که بسته اینترنتی می‌خرند خیلی سخت می‌توانند از بسته های خود به طور کامل استفاده کنند.

وی افزود: بعضی مواقع باید برای استفاده از اینترنت به پشت بام خانه رفت تا بتوان از سرعت بهتری برخوردار شد.

روستای گلبرنجی از اپراتورهای موجود در روستای آسمانجرد که در مجاورتشان قرار دارد تغذیه می کند که همین موضوع باعث ضعف اینترنت شده و درخواست اکثر اهالی پیگیری و رفع هر چه سریعتر مشکل اینترنت روستا می باشد.

در این راستا دهیار روستای گلبرنجی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بیش از سه سال است که دهیاری در حال پیگیری است و دو بار هم از استان به روستا آمده اند اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

جبار دلارا با اشاره به نقش اینترنت در زندگی روزمره مردم خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان گفت: گلبرنجی جمعیتی بالغ بر هزار و ۸۰۰ نفر و ۴۰۰ خانوار دارد و به همین جهت مسئولین ارشد برای رفع مشکل اینترنت این روستا باید همکاری مضاعفی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروزه اینترنت با قدمتی حدود بیش یک دهه فراگیری، به یکی از نیازهای حیاتی و اساسی هر جامعه ای تبدیل گشته است، افزود: مردم گلبرنجی شایسته بهترین ها هستند و برای تحقق این مهم تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت روستا تلفن همراه خفر آنتن دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،هوشیاراحمدیان اظهار داشت:خط انتقال آب روستای آبخورده به طول ۸۰۰ متر و با سایز لوله ۶۳ پلی اتیلن و از طریق مسیر سخت و سنگی کوهستان و به صورت دستی با مشارکت اهالی روستا انجام شد.   وی افزود: با اتمام این خط انتقال که از چشمه جدید روستا و با احداث مخزن بتنی ۲۰ مترمکعبی انجام گرفت مشکل آب شرب ۴۵ خانوار با ۲۰۳ نفر جمعیت رفع شد.

دیگر خبرها

  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن