Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@11:50:27 GMT

ساختار جمعیتی استان اردبیل رو به پیری می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۳۲۸۷

ساختار جمعیتی استان اردبیل رو به پیری می‌رود

گروه استان‌ها- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ساختار جمعیتی استان اردبیل رو به پیری می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، فریبرز دهقان  اظهار داشت: ساختار جمعیتی این استان رو به پیری می‌رود، به طوری که در حال حاضر نرخ رشد جمعیت به 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

35 درصد رسیده است.

وی افزود: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال 95 جمعیت استان اردبیل بیش از یک میلیون و 280 هزار نفر بوده که 62 درصد ساکن شهر و 38 درصد ساکن در مناطق روستایی است که به ازای هر 105 نفر مرد، 100 نفر زن در استان اردبیل زندگی می‌کنند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در ادامه به علت‌های مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها اشاره کرد و گفت: باید برای روستاها کارکردهای جدید همچون کارکرد توریستی، پزشکی، خوابگاهی و استراحتگاهی تعریف شود تا بر همین اساس مهاجرت معکوس به این مناطق اتفاق بیفتد.

رسید کارت ملی هوشمند تا صدور کارت اعتبار دارد/ 19 هزار کارت ملی رسوب شده در ثبت احوال اصفهان وجود داردقطع همکاری سازمان ثبت احوال با وزارت بهداشتامضای تفاهم‌نامه میان سازمان‌های بورس و ثبت احوال برای سرعت بیشتر کارها

دهقان بیان کرد: چند سال‌ گذشته البته با ساخت واحدهای ویلایی در روستاها این اتفاق آغاز شده است که انتظار می‌رود همچنان توسعه روستاها را با یک روند سریع شاهد باشیم تا معیشت و اقتصاد این مناطق متحول شود.

وی تصریح کرد: توسعه و ترقی استان را در زمینه‌های مختلف البته شاهد هستیم که نمونه آن افزایش پزشکان در ارتقای سلامت و همچنین رونق ساخت و سازها با یک جهش قابل قبول است؛ به طوری که تنها در سال گذشته در اردبیل 6 هزار واحد مسکونی ساخته شد که به اندازه ساختمان‌های شهر نیر است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل پیشرفت‌های استان اردبیل در 42 سال پس از پیروزی انقلاب به ویژه در بخش زیرساخت‌ها را یادآور شد و اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت و خانوارها تا 100 درصد جمعیت استان از نعمت آب، برق، گاز و ارتباطات بهره‌مند هستند و همچنان این روند توسعه‌ای ادامه دارد.

انتهای‌پیام/138/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.

کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

دیگر خبرها

  • پایداری هوای استان اردبیل
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است