Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@17:25:03 GMT

واکنش لاوروف به قطع رابطه روسیه و اروپا

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۳۳۲۹

واکنش لاوروف به قطع رابطه روسیه و اروپا

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در اظهاراتی اعلام کرد: موضوع قطع رابطه روسیه و اتحادیه اروپا مدت هاست که از سوی بروکسل دنبال می شود و سال‌ها است که اتحادیه اروپا به شکل متناوب به روابط دوجانبه ضربه وارد می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: چیز زیادی از روابط این کشور و اتحادیه اروپا باقی نمانده اما هرگاه بروکسل تصمیم به ترمیم روابط بگیرد، مسکو نیز برای آن آماده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته لاوروف، کودتای سال ۲۰۱۴ در اوکراین نقطه اوج تلاش بروکسل در این زمینه بود و این کودتا در حالی رخ داد که مقامات دولتی و مخالفان در اوکراین به توافق دست یافته بودند.

لاوروف در ادامه گفت: اگر اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد که روابط با روسیه را بازسازی کند، مسکو نیز در این زمینه آماده خواهد بود.

لاوروف روز جمعه در یک مصاحبه تلویزیونی در واکنش به احتمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه گفت، مسکو آماده قطع روابط با این اتحادیه است.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: لاوروف قطع رابطه روسیه و اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون شورای امنیت روسیه به غرب درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه هشدار داد.

«دیمتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً در پاسخ به مصادره دارایی های خود در آمریکا، دست به اقدام متقابل بزند.

مدودف تاکید کرد که توقیف اموال افراد عادی واقع در حوزه قضایی روسیه یکی از گزینه های پیش روی مسکو است.

معاون شورای امنیت روسیه یادآور شد که پاسخی کاملاً متقارن به اقدام آمریکا برای مصادره دارایی های روسیه ممکن نیست و روسیه باید اقدامات لازم را در پیش بگیرد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

کد خبر 6090211

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا