Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@15:17:22 GMT

میانگین سن ازدواج در مردان و زنان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۳۵۰۰

سازمان ثبت احوال کشور در گزارشی میانگین سن ازدواج برای مردان و زنان را در سال ۹۸ اعلام کرد. ناطقان: میانگین سن ازدواج در کل کشور در سال ۹۸ در مردان ۲۹.۷ سال و در زنان ۲۴.۸ سال به ثبت رسیده و این آمار در ۳۱ استان کشور متفاوت است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور، در سال ۹۸ به ترتیب ۵ استان از جمله تهران (۳۲ سال)، البرز (۳۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ سال)، مازندران (۳۰.۹ سال)، مرکزی (۳۰.۸ سال) و فارس (۳۰.۸ سال) دارای بالاترین میانگین سن ازدواج در مردان بوده اند. همچنین به ترتیب ۵ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان (۲۵.۸ سال)، خراسان جنوبی (۲۷.۳ سال)، هرمزگان (۲۷.۷ سال)، خراسان شمالی (۲۷.۹ سال)، یزد (۲۸.۳ سال) و گلستان (۲۸.۴ سال) دارای پایین‌ترین میانگین سن ازدواج در مردان بوده اند.

در زنان نیز به ترتیب ۵ استان کشور از جمله کرمانشاه (۳۰.۱ سال)، تهران (۲۸ سال)، البرز (۲۷.۳ سال)، گیلان (۲۶.۴ سال) و مازندران (۲۶.۲ سال) دارای بالاترین میانگین سن ازدواج در زنان بوده اند، همچنین به ترتیب ۵ استان کشور نیز از جمله سیستان و بلوچستان (۲۱ سال)، خراسان جنوبی (۲۲.۵ سال)، خراسان شمالی (۲۲.۷ سال)، هرمزگان (۲۳.۳ سال) و زنجان (۲۳.۶ سال) دارای پایین‌ترین میانگین سن ازدواج در زنان بوده اند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سن ازدواج ، مردان ، زنان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سن ازدواج مردان زنان میانگین سن ازدواج ترتیب ۵ استان استان کشور بوده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۹ تا ۱۴ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با مقدار میانگین ۳۰.۴ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۷.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه کشور در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۶.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۵۰.۸ میلی‌متر کم باران تر ین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه‌ی مند، کاریان و خنج با متوسط بارش ۴۵.۵ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۲۷.۷ میلی‌متر و کارون بزرگ با مقدار میانگین ۳۵.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۱۱.۲ میلی‌متر و کرخه با مقدار میانگین ۴۰.۵ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۲.۳ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های غرب و جنوب غربی کشور با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6091110 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • کاملاً برخلاف مردان؛ زنان بارسلونا باز هم فینالیست اروپا شدند
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟