Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد جدایی و قطع روابط روسیه و اتحادیه اروپا از زمان آغاز به کار این اتحادیه مورد بحث است.

لاوروف پیش از این اعلام کرده بود که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را وضع کند که اقتصاد روسیه را در معرض خطر قرار دهد، کرملین آماده پایان دادن به روابط با این اتحادیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه روسیه در گفت‌و‌گو با همتای فنلاندی خود گفت: روشن است که این جدایی سالهاست که مورد بحث است، زیرا اتحادیه اروپا به طور مداوم به روابط خود با ما آسیب می‌زند. 

او افزود: از روابط روسیه و اتحادیه اروپا چیز زیادی باقی نمانده است، اما مسکو آماده است تا گفت‌و‌گو‌ها را درباره موضوعات سودمند دوجانبه ادامه دهد.

لاوروف اضافه کرد: اگر اتحادیه اروپا تصمیم به برقراری روابط با روسیه بگیرد، مسکو برای پذیرش آن آماده خواهد بود.

 اظهارات هفته گذشته لاوروف مبنی بر آمادگی مسکو برای قطع روابط با اتحادیه اروپا پس از آن مطرح شد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اوایل ماه جاری از مسکو بازدید کرده بود، گفت بروکسل وضع تحریم‌های جدید علیه مسکو را بررسی می‌کند و این موضوع در اجلاس اتحادیه اروپا در ماه فوریه و مارس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این تنش‌ها به دنبال پیشنهاد چندین سیاستمدار اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه در مورد پرونده الکسی ناوالنی، منتقد غربگرای دولت روسیه رخ داده است. همچنین روسیه سه دیپلمات اروپایی سوئد، آلمان و لهستان را به دلیل شرکت در تجمعات غیرمجاز در حمایت از این شخصیت اخراج کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا وزیر خارجه روسیه اخبار اروپا اتحادیه اروپا مورد بحث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟