Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از نزدیک شدن کشتی‌ها وهواپیماهای جاسوسی ارتش آمریکا به شبه جزیره کره جهت پایش تحرکات موشکی کره شمالی خبر دادند.

وبگاه «جونگانگ دیلی» دوشنبه نوشت که تحرک سامانه‌های تجسسی آمریکا، گمانه زنی‌ها را در مورد شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی افزایش داده است. به گفته منابع نظامی کره جنوبی، کشتی جاسوسی «یو‌اس‌ان اس لورنزن» قبل از ترک آبهای ساحلی کره جنوبی در دریای زرد فعال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع نظامی آمریکا و کره جنوبی گفتند که این استقرار نوعی مهیا شدن جهت اقدام نظامی تحریک کننده محتمل از کره شمالی در پاسخ به رزمایش مشترک آتی بین آمریکا و کره جنوبی است.این کشتی مجهز به یک آرایه اسکن الکترونیکی فعال (AESA)  است که می‌تواند اشیا موجود در هوا را تا شعاع 1000 کیلومتری ردیابی کند.

 هواپیمای تجسسی «آرسی 1355» ایالات متحده نیز در تاریخ 6 فوریه از پایگاه هوایی در «نبراسکا» به پایگاه هوایی «کادنا» در اوکیناوای ژاپن منتقل شد. این هواپیما نیز یکی از تنها سه فروند هواپیمای تجسسی موجود در زرادخانه ارتش ایالات متحده است که می‌تواند پرواز موشک‌های بالستیک دوربرد را ردیابی کند.

در حالیکه هیچ نشانه‌ای  از پرتاب بالقوه یا آزمایش موشکی کره شمالی موجود نیست، یک منبع نظامی گفت: «این پرتاب می‌تواند هر زمان که "کیم جونگ اون" رئیس کره شمالی دستور بدهد، اتفاق بیافتد.»

رسانه‌ها  یکشنبه  از برگزاری مجدد رزمایش آمریکا و کره جنوبی دو دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده و شبیه‌سازی نبرد محتمل با کره شمالی خبر دادند.  وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نوشت که آمریکا و کره جنوبی در حالی قصد از سرگیری برگزاری رزمایش  باهم را دارند که این تمرین‌های نظامی به دلیل مذاکرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با کره شمالی و بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمده بود.

 روزنامه «کره هرالد» نیز به نقل از منابع مطلع نوشت، این رزمایش 9 روزه که قرار است اواسط ماه مارس برگزار شود شبیه‌سازی عملیات رزمی علیه کره شمالی است و این نخستین رزمایش آمریکا با کره جنوبی از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکاست.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی آمریکا هواپیما هواپیمای جاسوسی آمریکا موشک کره شمالی آمریکا و کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم

حسن حسن‌خانی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با دانشجو گفت: بعد از خروج ترامپ از برجام، اقتصاد ایران تحت تاثیر اخبار مثبت و منفی سیاسی قرار گرفت، این موضوع تا همین اواخر هم ادامه داشت. عملیات نظامی کشورمان علیه مواضع رژیم صهیونیستی، نقطه پایانی بر تاثیرگذاری اخبار منفی سیاسی و امنیتی بر اقتصاد کشورمان بود. عملا بعد از این اتفاق، معادلات ژئوپلتیک تغییر کرد و قدرت نظامی ایران هم نمایان شد. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن