Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@07:00:13 GMT

۴ گجت بسیار ضروری برای خودرو

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۴۰۴۴

۴ گجت بسیار ضروری برای خودرو

اما نبود برخی از این لوازم جانبی می تواند نتایج پر هزینه ای برای ما به بار آورد! در این نوشته، اکسسوری هایی را بررسی می کنیم که ضروری هستند؛ اما کمپانی تولید کننده روی خودرو آنها را ارائه نداده است:

۱- دوربین خودرو یا همان Dash Cam

بدون نیاز به بزرگنمایی، مهمترین ابزار جانبی خودرو که توسط تولید کننده ارائه نمی شود، همین دوربین خودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی می تواند از تجهیزات دزدگیر هم مهمتر باشد و دست کم باید همزمان با نصب دزدگیر نصب شود. چرا که دوربین خودرو علاوه بر ثبت لحظه های ناب رانندگی و سفر، شاهد و ناظر اتفاقات ناخوشایند نیز هست. چه شما داخل خودرو در حال رانندگی باشید، و چه خودرو پارک بوده و شما در خواب عمیقی فرو رفته باشید. ممکن است اتفاقات متنوعی برای خودروی شما رخ دهد.

دوربین خودرو : برای مقایسه قیمت و امکانات این گجت خودرویی، اینجا کلیک کنید...

دوربین خودرو چرا لازم است!؟ کافی ست تصور کنید که:

· در حال رانندگی در بزرگراه، خودروی جلویی ناگهان و بی دلیل اقدام به توقف می کند یا با انحراف به چپ ناگهانی، جلوی خودروی شما سبز می شود و شما هم نمی توانید خودرو را متوقف کنید و تصادفی روی می دهد؛

· در یک خیابان شلوغ در حال رانندگی هستید، یک خودرو در حال حرکت با دنده عقب و با سرعت بالا به شما برخورد می کند؛

· حین رانندگی، ناگهان عابر خودش را جلوی خودروی شما می اندازد؛

· خودرویی از پشت یا کنارین به خودروی شما برخورد کرده و از محل حادثه می گریزد؛

· در حال رانندگی در شب هستید و ناگهان خودرو با افتادن درون یک چاله، آسیب جدی می بیند؛

· تعدادی زورگیر می خواهند خودروی شما را متوقف کنند؛

· صبح به محل پارک خودروی خود مراجعه می کنید و می بینید خودرو آسیب دیده است!

تمام مواردی که در بالا گفته شد می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتند. دوربین خودرو شاهد عینی و بلا انکار این اتفاقات ناخوشایند احتمالی برای شما خواهد بود و می توانید روی شهادتش در روال های پیگیری قانونی اتفاقات حساب کنید. به راحتی می توانید ثابت کنید که مقصر نیستید یا به دلیل سهل انگاری یک ارگان دولتی آسیب دیده اید.

دوربین خودرو از نان شب برای راننده ها واجب تر است. بهتر است که این گجت خودرویی را بسیار جدی بگیرید. برای تهیه اش هم کار سختی در پیش ندارید.

برندهای معتبری همچون VIOFO در ایران نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش دارند. قبل از خرید حتما شرایط خود را بررسی کنید و مشاوره بگیرید.

۲- جعبه کمک های اولیه

زندگی آبستن حوادث است و برخی از این حوادث ناخوشایند و همراه با آسیب های جانی هستند! جعبه کمک های اولیه جزو لوازم جانبی ای ست که رانندگان خیلی به آن اهمیت نمی دهند. در صورتی که همین ابزار جانبی به ظاهر بی اهمیت می تواند در مواقع حساس، حتی جان افراد را نجات دهد.

یک جعبه کمک های اولیه شامل اقلامی ست که شما براحتی و کنار معابر عمومی و در فروشگاه های سوپر مارکت نمی توانید آنها را تهیه کنید. چسب زخم، گاز استریل، پد چشمی، دستکش یکبار مصرف، مایع ضد عفونی کننده و ... از جمله اقلامی ست که در این بسته های کمک پزشکی پیش بینی شده است. شرکت های زیادی هم دست به تولید این بسته ها زده اند. برخی از آنها بسته های حرفه ای تری برای خودرو تهیه کرده اند و می توانید به راحتی پیدایشان کنید.

فقط دقت کنید که اکثر اقلام داخل این جعبه ها، تاریخ تولید و انقضای مشخص دارند و باید به صورت دوره ای آنها را عوض کنید. در خرید این جعبه ها هم دقت کنید. اقلام داخل جعبه باید تازه تولید شده باشند تا شما متحمل هزینه مجدد در آینده نزدیک نشوید.

۳- کپسول آتش نشانی

این که چرا شما نیاز به یک ابزار اطفای حریق در خودرو دارید که توضیح واضحات است. اما اینکه چه کپسولی باید بخرید هم بسیار مهم است. اول باید بدانید که تنوع این محصول در بازار بر اساس ماده خاموش کننده و ابعاد بسیار زیاد است و می توانید از ۵۰ هزار تومان به بالا برای خرید این ابزار هزینه کنید. با توجه به محدودیت جا در خودرو، توصیه می کنیم یک کپسول نیم یا یک کیلوگرمی تهیه کنید. ترجیحا برند داخلی باشد که بتوانید به آسانی خدمات پس از فروشش از قبیل شارژ مجدد یا رفع خرابی را دریافت کنید. درست است که محصولات داخلی این ابزار اکثرا طراحی زیبایی ندارند، اما به خدمات پس از فروشش می ارزد! باید فشار سنج هم روی آنها نصب باشد. اگر پایه ای هم برای نصب داخل خودرو داشته باشند که چه بهتر؛

۴- علائم هشدار دهنده

ممکن است شرایطی مثل پنچری تایر خودرو شما را مجبور به توقف در حاشیه معابری مثل بزرگراه کند و این موضوع یک خطر بالقوه برای شما خواهد بود. چون ممکن است خودروهای در حال تردد متوجه توقف شما نشده باشند؛ مخصوصا اینکه نور کافی هم برای مشاهده در محیط وجود نداشته باشد. با گذاشتن علائم هشدار چند ده متر قبل از محل توقف اتومبیل، احتمال وقوع این خطر بالقوه برای شما به صفر خواهد رسید. مثلث خطر شب رنگ و چراغ هشدار، دو علامت هشدار پر کاربرد در خودرو ها هستند. هنگام خرید مثلث خطر به دو نکته مهم توجه کنید. یک اینکه حتما پایه جمع شونده داشته باشد، دو اینکه اندازه قابل قبول برای این محصول باید حداقل ۵۰ سانتی متر باشد.

در نهایت باید گفت که استفاده از این لوازم جانبی یک ضرورت است و باید در جامعه ما تبدیل به فرهنگ شود. اینکه آیا تولیدکنندگان خودرو در دنیا این ابزارها را همراه خودرو ارائه می دهند یا خیر، بحث دیگری ست. همین که از تولید کننده های داخلی خودرو انتظار داشته باشیم استانداردها را در تولید خودرو رعایت کنند، خودش انتظار بزرگی ست و کل جامعه برای تحققش درگیر شده است. بنابراین بهتر است به امید ایرانخودرو و سایپا ننشینید و خودتان دست به کار تهیه دوربین خودرو، جعبه کمک های اولیه، کپسول اطفای حریف و علائم هشدار دهنده شوید.

۲۱۲۱

کد خبر 1486725

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جعبه کمک های اولیه حال رانندگی دوربین خودرو خودروی شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

رئیس‌جمهور همزمان با روز کارگر از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 749319

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • قول وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر صمت درباره تولید خودرو در ایران