Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@18:29:45 GMT

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه آمریکا و ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۴۰۶۰

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه آمریکا و ترکیه

وزرای امور خارجه ترکیه و آمریکا عصر امروز به صورت تلفنی در خصوص مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی صباح، وزرات امور خارج ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه این کشور و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی وی به‌صورت تلفنی در خصوص مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای از جمله  تحولات سوریه، اختلافات در مدیترانه شرقی و مبارزه با تروریسم با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه ترکیه نارضایتی دولت متبوعش از بیانیه واشنگتن در خصوص کشته شدن شهروندان ترکیه‌ای به دست تروریست‌های پ.ک.ک در شمال عراق را نیز به اطلاع همتای آمریکایی خود رسانده است.

مولود چاووش اوغلو و آنتونی بلینکن در حالی به‌صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده‌اند که ساعتی پیش وزارت امور خارجه ترکیه در اعتراض به بیانیه واشنگتن در خصوص کشته شدن شهروندان ترکیه‌ای به دست تروریست‌های پ.ک.ک در شمال عراق، سفیر آمریکا در آنکارا را احضار کرده بود.

ترکیه سفیر آمریکا را احضار کردبازتاب‌های عملیات «گارا»؛ چگونه جنایت پ.ک.ک فضا را به نفع حزب حاکم ترکیه تغییر داد؟عراق| واکنش‌ها به اقدامات ترکیه در شمال و نظامیان آمریکایی در بغدادنشریات ترکیه| جنایت وحشتناک پ.ک.ک در غار/ نقشه پلید بایدن در سوریهواکنش‌ مقامات ترکیه به قتل عام افراد ربوده شده توسط پ ک ک

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تروریسم ترکیه اخبار آمریکا تروریسم ترکیه اخبار آمریکا امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود