Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:24:07 GMT

راه‌اندازی مجدد یک کارخانه آب معدنی در فارس

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۴۲۵۴

راه‌اندازی مجدد یک کارخانه آب معدنی در فارس

ایسنا/فارس طی مراسمی، یک کارخانه آب معدنی تعطیل شده در فارس، با حضور مسئولان ملی و استانی، مجددا راه‌اندازی شد و فعالیتش را آغاز کرد.

دوشنبه 27 بهمن و با حضور مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور و معاون استانداری فارس و مسئولان اوقاف فارس، کارخانه آب معدنی اطهرآب در منطقه سیاخ دارنگون، مجددا راه‌اندازی و عملیات حفر چاه در مجتمع کشت و صنعت شهید حاج قاسم سلیمانی، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجتمع با هدف احیای موقوفات، ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی، درآمدزایی، تکثیر دام های مولد، تولید محصولات گلخانه ای و... قرار است در استان فارس و منطقه دارنگون ایجاد شود.

در آئین آغاز به کار این کارخانه، مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور گفت: در سازمان اوقاف 3مقوله حفظ، افزایش منافع موقوفات و اجرای نیات واقف دنبال می شود.

بیگدلی افزود: بنیاد توسعه و عمران موقوفات در عرصه های ساختمان سازی کشاورزی و دامپروری صنعت و معدن و گردشگری نیز ورود کرده و در استان هایی چون فارس کشاورزی را به طور ویژه دنبال کردیم.

او ادامه داد: در آینده نیز قرار است 2مجتمع بزرگ کشت و صنعت را در سمنان و فارس ایجاد کنیم که امروز کلنک حفر چاه آن به زمین زده شد.

معاون استانداری فارس نیز گفت: مجموعه اطهر آب چند سال متوقف بود که در سال جهش تولید با هزینه ای بالغ بر 80میلیارد ریال راه‌اندازی و 30 فرصت شغلی نیز احیا شد.

این مقام مسئول گفت: بنیاد در نظر دارد یک شرکت کشت و صنعت نیز در دارنگون ایجاد کند تا زمینه کشت گلخانه ای را نیز فراهم کنیم تا زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز ایجاد شود.

افشون با بیان اینکه در سال جهش تولید با همکاری دستگاهها بالغ بر 50 واحد غیر فعال را به حرکت درآوردیم، افزود: فارس یک استان 4فصل محسوب می‌شود که امکان توسعه و کشت گیاهان گلخانه ای با توجه به برخورداری از نیروهای آموزش دیده و موقعیت جغرافیایی فارس در آن زیاد است.

او همچنین از راه اندازی فرودگاه جهرم و آباده در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هر کس در فارس سرمایه گذاری کند ضرر نکرده است و بنیاد نیز برای کار می تواند روی فارس حساب ویژه کند.

حجت‌الاسلام موسوی مدیر کل اوقاف فارس نیز راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی را به فال نیک گرفت و بر لزوم تلاش برای توسعه فعالیت‌ها و افزایش اشتغال در منطقه، تاکید کرد.

مدیر بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان فارس نیز گفت: در استان فارس به دنبال ایجاد اشتغال و رونق تو لیدوایجادمشوقهای اقتصادی هستیم

علی اسدپور افزود: مجتمع کشت و صنعت شهید سلیمانی در زمینی با وسعت 176 هکتار از اراضی موقوفه نصیرالملک در سیاخ دارنگون و با هدف احیای موقوفات، ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی، درآمدزایی، تکثیر دام های مولد، تولید محصولات گلخانه ای ایجاد می‌شود.

ارشادی مدیر عامل شرکت اطهر آب نیز با اشاره به تعطیلی 2 ساله این کارخانه و تجمیع مطالبات پرداخت نشده و ایجاد بار مالی سنگین، گفت: این کارخانه به خاطر نداشتن ساز و کار مناسب و سوءمدیریت تعطیل شد و بنیاد توسعه عمران و موقوفات کشور بدون ادعای مالکیت تمام قد پای کار آمد و دوباره آن را احیا کرد.

ارشادی با بیان اینکه احیای این صنعت، با یک کارجهادی شبانه روزی و در کمترین زمان ممکن انجام شده است، گفت: اکنون 23 نفر به شکل مستقیم و تعداد قابل توجهی به شکل غیر مستقیم به واسطه فعال شدن این کارخانه، شاغل شده‌اند.

او با یادآوری اینکه با احیای این کارخانه، روزانه 5 هزار بطری آب معدنی تولید و به بازار عرضه می‌شود، از اضافه شدن محصولات جدید به تولیدات این واحد صنعتی در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کارخانه آب معدنی بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور بنیاد توسعه و عمران موقوفات راه اندازی کشت و صنعت گلخانه ای فارس نیز آب معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوز‌های تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد؛ این مسیر ریلی –تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می‌شود.

در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته است، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری مجدداً بررسی می‌شود. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می‌شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است، اما مسیر و محل ایستگاه‌های آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوز‌های لازم را دریافت کند.

نکته مهم در مورد ادامه خط ۲ مترو به سمت شرق آن است که حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر دیگر، عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می‌شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

گفتنی است در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوز‌های لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی‌های لازم جهت ایجاد دیگر مد‌های حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی‌های صورت گرفته تایید شود، می‌توان به راه اندازی سایر سیستم‌های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم فکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود