Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@01:36:36 GMT

راز موفقیت یک مشاور تحصیلی دلسوز

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۴۵۷۷

راز موفقیت یک مشاور تحصیلی دلسوز

این روزها در گوشه و کنار کشور شاهد آن هستیم که موسسات مشاوره تحصیلی و سایت کنکوری بسیاری ایجاد شده اند و بیشترشان در زمینه کنکور فعالیت می کنند.

اما بسیاری از این موسسات متاسفانه از علم کافی برخوردار نیستند و این موضوع باعث شده است که نتیجه بخشی کار آنها چندان مطلوب نباشد. به عبارتی بسیاری از آنها در رساندن دانش آموزان به رتبه های بالای کنکور نا موفق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما موسساتی که در این راستا موفقیت های مطلوبی کسب کرده اند، چندان متعدد نیستند و از آنجایی که به این کار تبلیغاتی روی دانش آموزان خود و پیشرفت آنها کار کرده اند، حتی کمتر از دیگر موسسات شناخته شده اند.

در این راستا به سراغ یکی از این موسسات رفتیم که سالانه تعداد زیادی رتبه برتر کنکور را تحت آموزش خود دارد. موسسه مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی رندو که در کارنامه خود چندین دانش آموز موفق را ثبت کرده است.

پس از چند تماس پی در پی موفق به گفت و گو با سروش جباری بنیانگذار این موسسه و کارشناس مشاوره تحصیلی شدیم که در ادامه آن را می خوانید.

داستان مشاوره تحصیلی و کسب موفقیت شما از کجا شروع شد؟

زمانی که پشت کنکور بودم، درست چند ماه پیش از آزمون تصمیم گرفتم که رتبه بالایی کسب کنم و شروع به برنامه ریزی برای خود کردم. این برنامه ریزی با تلاش در چند ماهه پیش از کنکور موجب شد که یکی از رتبه های برتر کنکور سراسری شوم.

این مساله موجب شد که نزدیکان این تقاضا را داشته باشند که برای کنکور آنها نیز کار برنامه ریزی را انجام دهم. که این موضوع نیز نهایتا به کسب رتبه های برتر توسط چند نفر از اطرافیان منتهی شد.

در نتیجه این پتانسیل را در خود دیدم که وارد فضای مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی شوم.

چگونه به ایده تاسیس یک مرکز مستقل رسیدید؟

در همان سال ها با برخی از موسسات به عنوان مشاور همکاری کردم. اما نکته ای که در این موسسات وجود داشت، این بود که بیشتر آنها به موفقیت دانش آموزان اهمیت چندانی نمی دادند و بیشتر به فکر کسب درآمد خود بودند.

از این رو برای آنها چندان مهم نبود که از چه متد هایی برای مشاوره استفاده می کنند و تنها با حداقل ها به این کار می پرداختند و بسیاری از مشاوران استخدام شده در این موسسات متاسفانه از علم کافی برخوردار نبودند.

همین مساله باعث شد که به فکر راه اندازی یک موسسه مشاوره و برنامه ریزی جدید با متدهای جدید باشم.

در این راه به موانعی هم برخوردید؟

بدون شک در هر زمانی، ایجاد یک ساز و کار جدید و عبور از ایده های قدیمی با مقاومت های بسیاری رو به رو می شود، اما پس از مدتی، نتیحه بخش بودن ایده های جدید این باور را به دیگران می دهد که همان ایده جدید رمز موفقیت و پیشرفت بوده است.

تفاوت شما با دیگر موسسات چیست؟

یکی از موضوعاتی که به آن ارزش داده ایم این است که شخصی که مشاوره تحصیلی می دهد، صرفا نباید یک رتبه برتر کنکور باشد.

برای مثال در اکثر موسسات مشاوره تحصیلی دیده ایم که برای فعالیت های تبلیغاتی، رتبه های برتر کنکور را به عنوان مشاور در موسسه خود استخدام می کنند. این در حالی است که صرفا کسی که رتبه بالایی کسب کرده است، نمی تواند مشاور خوبی نیز باشد.

از این رو ما به اشخصی بها می دهیم که توانایی مشاوره تحصلی داشته باشند.

همین موضوع باعث شده است که ترکیب مشاوران ما با سایر موسسات متفاوت باشد و بیش از تبلیغاتی کار کردن، بر روی نتیجه کار تمرکز کرده ایم.

چگونه تشخیص می دهید که افراد توانایی مشاوره دارند؟

ما در موسسه پیش از آن که شخصی را به عنوان مشاور استخدام کنیم حتی اگر بهترین مشاور کنکور هم باشد، وی را با آزمون هایی مختص مشاوره می سنجیم و پس از آن نیز یک تیم ناظر به فعالیت آنها نظارت می کند تا نتیجه کار مشخص شود.

همین موضوع باعث شده است که مشاوران در موسسه ما حضور مقطعی نداشته باشند.

تفاوت دیگری هم دارید؟

یکی دیگر از مهم ترین مسائلی که شخصا آن را تبیین کرده ام، متد مشاوره ای بر پایه کنکور سراسری ایران است.

همان طور که می دانیم، بسیاری از موسسات با متدهای جهانی مشاوره تحصیلی را انجام می دهند که این موضوع نمی تواند برای دانش آموزان با ساز و کار نظام آموزشی ایران چندان نتیجه بخش باشد.

بنابراین به این ایده رسیدم که متدی برای مشاوره تحصیلی مختص دانش آموزان ایرانی برای کنکور سراسری ایجاد کنم که تا کنون نیز این متد توانسته است دانش آموزان بسیاری را به موفقیت برساند؛ چرا که شرایط دانش آموزان ایرانی را کاملا در نظر می گیرد و با شناختی کامل از نظام آموزشی کشور به دانش آموزان مشاوره می دهد.

آیا تفاوت دیگری نیز وجود دارد؟

بله. یکی دیگر از مسائلی که بنده آن را بسیار ضروری می دانم، کار با صداقت و شرافت است. بارها این مساله دیده شده است که دانش آموزانی به موسسات مشاوره ای مراجعه می کنند که به دلیل زمان محدود و یا حتی موضوعات شخصی توان رسیدن به رتبه دلخواه خود را ندارند، اما بیشتر موسسات این موضوع را پنهان می کنند و برای کسب درآمد، وعده رسیدن به رتبه دلخواه را به این دانش آموزان می دهند.

اما در موسسه رندو این اتفاق رخ نمی دهد و به هر دلیلی، اگر مشاهده شود که دانش آموزی توانایی رسیدن به رتبه دلخواه را ندارد، به او وعده های توخالی نمی دهیم و رتبه ای که می تواند کسب کند را به وی اطلاع می دهیم.

این کار ممکن است بسیاری از دانش آموزان را از چرخه مشاوره ای موسسه ما خارج کند، اما بدون شک ما نمی خواهیم صداقت و هدف مهم پیشرفت دانش آموزان فدای کسب در آمد شود.

این در حالی است که بدون شک کسب درآمد نیز موضوعی حیاتی برای ادامه فعالیت موسسه است، اما ما بر این باوریم که اگر صداقت و شرافت در راس اولویت ها قرار گیرد، کسب درآمد نیز تضمین می شود.

چه دانش آموزانی توانایی کسب رتبه های بالا را دارند؟

بدون شک اکثر دانش آموزان می توانند با انجام کار اصولی در مسیر درست قرار گیرند و رتبه های بالا را کسب کنند و این گونه نیست که بگوییم عده ای خاص می توانند این کار را انجام دهند.

اما در این بین عده ای نیز با توجه به علایقی که دارند و تمایلشان به کسب رتبه برتر در کنکور، توانایی این کار را ندارند و این موضوع بیشتر به شخصیت دانش آموزان باز می گردد تا به ظرفیت های آنها.

سالانه چند رتبه برتر در موسسه خود دارد؟

این عدد در سال های متفاوت تغییر می کند، اما سالانه حدودا ۲ یا ۳ رتبه زیر ۱۰ و چندین رتبه زیر صد داریم که با توجه به تعداد محدود دانش آموزانی که در موسسه پذیرش می شوند و این موضوع که بدون هیچ گونه ارتباط خاص و یا باندبازی با نهادها رقم قابل توجهی است.

سخن پایانی

در پایان باید به دانش آموزان گفت که شما بدون شک می توانید رتبه های برتر کنکور را کسب کنید و برای این کار نیاز به برنامه ریزی صحیح و کار زیاد دارید. این موضوع که برخی می گویند بدون موسسات مشاوره تحصیلی نمی توان رتبه های بالا در کنکور را کسب کرد، حقیقت ندارد و اگر دانش آموزان بتوانند، به خوبی برنامه ریزی کنند این هدف محقق می شود. در این بین موسسات نیز می توانند به برنامه ریزی بهتر و جلوگیری از هدررفت زمان به شما کمک کنند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: استیضاح ترامپ اسلام قلعه قیام مردم تبریز غلامرضا شریعتی گادوین منشا سروش جباری بهترین مشاوره کنکور مشاوره تحصیلی استیضاح ترامپ اسلام قلعه قیام مردم تبریز غلامرضا شریعتی گادوین منشا موسسات مشاوره مشاوره تحصیلی رتبه های برتر دانش آموزان برنامه ریزی برتر کنکور کسب درآمد رتبه برتر باعث شد بدون شک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حسن مدرس زاده» در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم (12 لغایت 18 اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: به لحاظ تعداد مدارس مشکلی در شهرستان به ویژه خود شهر گرگان وجود ندارد؛ ولی به علت جانمایی نه چندان مناسب، مناطق جنوبی شهر فاقد فضای آموزشی شده به طوری که دانش آموزان این مناطق مجبور هستند برای تحصیل به مناطق داخلی شهر رفت و آمد کنند.
 
به گفته وی؛ تأمین زمین جزو ضروریات فضای آموزشی در شهر گرگان است به همین خاطر 42 میلیارد تومان با دستور استاندار برای ساخت 4 مدرسه 12 کلاسه در جنوب شهر گرگان اختصاص یافته؛ ولی با گذشت بیش از یک سال از این مصوبه تاکنون زمینی برای احداث این مدارس تأمین نشده است.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان بعد از 10 سال انجام شد، تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح همه معلمان استان حائز رتبه 1 لغایت 5 شدند که در این بین 134 نفر از استان رتبه استاد معلمی را کسب کردند.
 
وی افزود: از یک میلیون معلم در سطح کشور 300 هزار نفر به رتبه بندی خودشان اعتراض داشتند؛ ولی این اعتراض ها در شهرستان گرگان بسیار اندک بود.
 
مدرس زاده با اعلام اینکه 90 هزار دانش آموز در سطح شهرستان گرگان تحصیل می کنند، تصریح کرد: از این تعداد 78 هزار نفر در شهر گرگان تحصیل کرده که این امر باعث تراکم بالای کلاس های درسی دانش آموزان شده و تعداد دانش آموران کلاس ها را به 40 نفر رسانده است.
 
وی ادامه داد: تعداد بالای دانش آموزان در کلاس های درس فرصت را از معلمان گرفته و بر روند آموزش دانش آموزان تأثیر منفی دارد.
 
به گفته وی؛ استاندارد سرانه فضای آموزشی در کشور 5/2 درصد، در استان 4/6 درصد و در شهرستان گرگان 4/2 درصد است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات