Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ دکتر سیماسادات لاری در گفت و گو ‌با برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران با اعلام اتمام تقریبی فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن کرونای برکت و سلامتی تمامی ۵۶ داوطلب تزریق این مرحله گفت: حدود ۸ شرکت ایرانی دانش بنیان در حال کار بر روی واکسن کرونا هستند.کار آزمایی بالینی واکسن سه مرحله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاز یک کارآزمایی بالینی واکسن کرونا با تزریق بر روی زیر ۱۰۰ نفر انجام می شود. در فاز دوم تعداد داوطلبان حدود ۵۰۰ نفر خواهد بود و در فاز سوم هم این تزریق بر روی چندهزار نفر انجام می شود. فاز یکم واکسن برکت تمام شده و مستندات به سازمان غذا و دارو تحویل شده و با تایید وارد فاز دوم کارآزمایی بالینی می شود.

وی گفت: در خوشبینانه ترین حالت واکسن برکت شفا فارمر در بهار ۱۴۰۰ به نتیجه می رسد و فاز سه بالینی را طی خواهد کرد. واکسن اسپوتنیک هم در فاز سه بالینی بود که حدود ۱۲ هزار نفر در روسیه تزریق شدند و پس از تایید سازمان غذا و دارو در ایران هم تزریق شد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره مراحل ساخت واکسن رازی گفت: این واکسن هنوز به فاز یک کارآزمایی بالینی وارد نشده است. مستندات خود را به سازمان غذا و دارو تحویل داده و ان شاء الله وارد فاز یک خواهد شد. واکسن برکت از ویروس کشته شده استفاده کرده ولی واکسن رازی شبیه واکسن کوبایی است و با ساختاری ژنتیکی و نوترکیب ساخته شده است.

وی افزود: واکسن وزارت دفاع که به همت شهید فخری زاده و شرکت میلاد کلید خورده، کد اخلاق را دریافت کرده و در حال تکمیل مستندات برای ارسال به سازمان غذا و دارو است.

لاری درباره تاثیر واکسن بر ویروس جهش یافته اظهار داشت: معمولا جهش ویروس های کرونا در جهت ضعف صورت می گیرد ولی در این مورد خاص ویروس های جهش یافته قدرت سرایت بیشتری پیداکرده و عفونی‌تر شده اند که سر شاخه های آن را در کشورهای آرژانتین، برزیل، انگلستان، مکزیک و آفریقای جنوبی می بینیم. هنوز مستنداتی از شدت بیشتر بیماری وجود ندارد.

وی درباره کرونای انگلیسی در ایران گفت: ۱۰ مورد بیمار شناخته شده کرونای انگلیسی در تهران، ۱ نفر در اهواز و ۱ مورد در قزوین شناسایی شده اند اما امکان تعداد بیشتر هم وجود دارد. ممکن است جهش ویروس در کشور خود ما اتفاق بیفتد و ما باید پروتکل ها را با هوشمندی بیشتری رعایت کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به تاثیر واکسن اظهار داشت: بنیاد برکت اعلام کرده که واکسن تولیدی این بنیاد بر ویروس جهش یافته تاثیرگذار است.با توجه به اینکه جهش ویروس در گیرنده های سطحی اتفاق می افتد با تغییر در واکسن می توان روی این ویروس ها تاثیر گذاشت. هنوز اطلاعات ما در مورد این بیماری بسیار ناچیز است. از اولین تزریق حدود ۴۲ تا ۴۵ روز طول می کشد تا بدن فرد آنتی بادی ترشح کند. اما چون تمامی واکسن ها در مرحله ۳ کارآزمایی بالینی قرار دارند مردم باید همچنان از تجمعات دوری کنند و تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 585275 برچسب‌ها كروناويروس وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران واکسن رازی واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران واکسن رازی واکسن کارآزمایی بالینی سازمان غذا و دارو واکسن رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است.

منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی دانشجویان بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده گروهی از دانشجویان دانشگاه هاوانا کوبا با برگزاری تجمعی اعتراضی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

همچنین دانشجویان کوبایی در این تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی، پرچم فلسطین را در کنار پرچم کشور خود به اهتزاز درآوردند.

این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و فرانسه شاهد برگزاری تجمع‌ها و تحصن‌هایی مشابه در حمایت از فلسطینیان و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه بوده است.

در آمریکا که داعیه‌دار حقوق بشر و آزادی بیان است، تجمع‌های دانشجویی ضدصهیونیستی به شدت سرکوب شده و شماری از دانشجویان نیز به دلیل حمایت از فلسطین و محکوم‌نمودن حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ادامه روند تحصیل محروم شده‌اند.

کد خبر 6096190

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • دانشگاه رازی آماده پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد