Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@12:21:55 GMT

وضعیت شهرها از نظر حقوق شهروندی قابل قبول نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۵۷۷۷

مصطفی معین افزود:«امروزه با افزایش مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ و کلانشهرها و گسترش سریع و بی رویه شهرنشینی، با کهکشانی از مسائل و مشکلات فرهنگی، اخلاقی، ناهنجاری، حاشیه‌نشینی، فقر و بیکاری، جرایم، خشونت، معضل ترافیک و آلودگی هوا، تخریب محیط‌زیست و سایر آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم. البته انتظار آرمان شهر یا مدینه فاضله افلاطونی و فارابی را نداریم اما کیفیت و شرایط شهرنشینی جامعه ایران نه تنها با کشورهای توسعه یافته قابل قیاس نیست بلکه آن را حتی با بسیاری از جوامع شهری در کشورهای اسلامی هم نمی‌توانیم مقایسه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع کلانشهرهای ایران، روستاشهرهایی هستند که بی‌رویه گسترش یافته، با آداب و فرهنگ شهرنشینی بیگانه‌اند و نیز فاقد ویژگی‌های رفتاری مثبت روستانشینان هستند. شرایط دوره گذار جامعه ایرانی همراه با فقر و تنگناهای معیشتی ناشی از تحریم اقتصادی، احساس نابرابری به علت ناکارآمدی مدیریت اجرایی و فساد اداری همچنین پیامدهای بلندمدت جنگ تحمیلی به شکل مسائل و مشکلات روانی و اجتماعی، فردگرایی و منفعت‌طلبی، قانون‌شکنی و آنومی پایدار به افول ارزش‌های اخلاقی منجر شده است. از نظر من با اصلاح ساختار مدیریت کشور و رفع فساد و مشکلات اقتصادی وکاهش احساس نابرابری و تبعیض، شاهد نظم و ثبات و سامان بهتری در وضعیت اجتماعی و اخلاقی جامعه خواهیم بود. در عین حال آموزش‌های عمومی و ترویج آداب شهرنشینی و اخلاقیات شهروندی هم در جای خود ضروری است.»

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه با ثبت عدد ۹۶ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۶۱ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

دما در حال حاضر ۱۳ درجه سانتی‌گراد و آسمان آفتابی است.

کد خبر 6090557

دیگر خبرها

  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»