Web Analytics Made Easy - Statcounter

خودکشی دو نوجوان اهل دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد زنگ خطر را در این استان به صدا در آورد.

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا،اهالی بخش دیشموک کهگیلویه هنوز از شوک آخرین استوری علی که بعد از آن خودکشی کرد بیرون نیامده بودند که لبخند ساناز در قاب عکس خشکید و بار دیگر اهالی این خطه از سرزمین را به سوگ نشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودکشی ساناز بعد از بحث با برادرش

ساناز فقط 13 سال داشت.او فرزند اول خانواده بود و دو برادر کوچکتر از خودش دارد.همین هفته قبل زمانی که او خودش را در خانه شان حلق آویز کرد و جان باخت،اهالی ده قاضی،روستای محل زندگی ساناز در بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد در شوک و ناباوری فرو رفتند.

حرف و حدیث ها زیاد بود و هرکس حرفی در مورد این اقدام ساناز می زد.اما دهیار روستای ده قاضی در مورد علت خودکشی ساناز به خبرنگار رکنا گفت:«از خانواده ساناز شنیدم که دخترشان قبلا تهدید کرده بود که خودکشی می کند.او روز قبل از حادثه با برادرش بحث کرده بود و مادر خانواده به بچه هایش تذکر داده بود.همین اتفاق باعث دلخوری ساناز و تصمیم هولناک او شد.»

علی در دیشموک با اسلحه خودکشی کرد

اهالی بخش دیشموک آزرده خاطر و ناراحت هستند.در عرض دو هفته دو نوجوان در این بخش دست به خودکشی زده اند.

علی نام نوجوان 16 ساله ای بود که در آخرین استوری خود نوشته بود دنیا دیگر جای خوبی برای زندگی نیست.اما دوستان او فکرش را هم نمی کردند که این استوری خبر از جرقه یک تصمیم هولناک داده باشد.

هنوز چند ساعتی از استوری علی نگذشته بود که او با ضرب گلوله ای که به سر خود شلیک کرد،جانش را از دست داد.

هنوز کسی نمی داند انگیزه اصلی این نوجوان از این اقدام چه بوده است.

دیشموک نیازمند اورژانس اجتماعی است

فرهنگ سنتی اهالی روستا بوی نا گرفته است.هنوز هم در این روستا اگر یکی از ساکنان به رحمت خدا برود،عزاداری و شیون و سیاه پوشی تا یک سال ادامه دارد.

دهیار روستا از فرهنگ ضعیف منسوخ شده،ازدواج های مصلحتی و ازدواج های اجباری گلایه دارد.

دهیار این روستا در مورد وضعیت این روستا اینطور توضیح می دهد:«وضعیت نشاط روستا خیلی بد است.اینجا امکانات رفاهی مثل پارک نداریم.نوجوانان در فضای مجازی زرق و برق پوشالی زندگی افراد دیگر را می بینند و شاید احساس کنند فاصله زیادی با رویاهایشان دارند.از طرفی فرهنگ مردم فضای غمباری را ایجاد کرده است که همه این ها نیاز به فرهنگ سازی دارد تا شاهد چنین فجایعی مثل مرگ ساناز و علی بر اثر خودکشی نباشیم.کاش کسی به فکر کار فرهنگی باشد و اورژانس اجتماعی داشته باشیم.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا خودکشی دیشموک خودکشی اخبار حوادث خودکشی قاضی فیلم روستای برادر سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کرونا دختر تجاوز مرد بازیگر سینما و تلویزیون قتل آزار و اذیت مادر کرونا ویروس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بسیاری از افراد که قصد دارند مدیریت سرمایه خود را در اختیار مدیران حرفه‌ای و متخصص بازار سرمایه بسپارند، تصور می‌کنند که برای سبدگردانی اختصاصی باید سرمایه بالا و چندین میلیاردی داشته باشند. اما شما می‌توانید حتی با چند صد میلیون تومان هم مطابق با سلیقه سرمایه‌گذاری و میزان ریسک‌پذیری خود، از خدمات سبدگردانی اختصاصی بهره‌مند شوید.

آیا با سرمایه کم هم سبدگردانی ممکن است؟

مدیریت سرمایه در بازارهای مالی یک امر تخصصی محسوب شده و سبدگردانی اختصاصی در بورس نیازمند سرمایه‌های چند میلیاردی است. اما با حداقل سرمایه ۵۰۰ میلیون تومان هم می‌توانند سبدگردانی در بورس را با مدیریت حرفه‌ای و کسب سودی بالاتر از تمامی بازارها تجربه کرد.

در حقیقت، سبدگردانی توسط شرکت‌های سبدگردان که دارای مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند انجام شده و این شرکت‌ها تحت نظارت مستقیم سازمان بورس فعالیت می‌کنند. طی فرایند سبدگردانی، مدیر سبد بر اساس میزان ریسک‌پذیری و اهداف مالی سرمایه‌گذار، پرتفویی متنوع از انواع دارایی‌ها را تشکیل داده و با تحلیل شرایط اقتصاد کلان تلاش می‌کند که بازدهی بالاتر از میانگین سایر بازارها مانند بورس، طلا، بانک و … برای سرمایه‌گذار محقق کند.

حداقل سرمایه برای سبدگردانی چقدر است؟

با توجه به اینکه سبدگردانی اختصاصی جز خدمات ویژه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، بنابراین معمولاً حداقل سرمایه برای سبدگردانی اختصاصی از مبالغ بالا شروع می‌شود. شرکت‌های سبدگردان می‌توانند حداقل میزان سرمایه جهت سبدگردانی را از مبالغ مختلفی شروع کنند. معمولاً خدمات سبدگردانی اختصاصی از سرمایه یک میلیارد تومان به بالا انجام می‌شود، اما برخی از شرکت‌های سبدگردان طرح‌های متنوع سبدگردانی را با حداقل سرمایه ۵۰۰ میلیون تومان ارائه می‌دهند. نکته حائز اهمیت در سبدگردانی اختصاصی بازدهی سبدهای تحت مدیریت شرکت‌های سبدگردان است. شاید به نظر برسد که شرکت‌هایی حداقل مبلغ سبد گردانی را از مبالغ بالا، به طور مثال پنج میلیارد تومان آغاز می‌کنند بازدهی بالاتری را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان می‌آورند. اما مدیریت دارایی یک امر تخصصی بوده و بهتر است برای انتخاب شرکت سبدگردان جهت انعقاد قرارداد سبدگردانی، آماری از بازدهی سبدهای اختصاصی تحت مدیریت شرکت را مشاهده کنید. همچنین، انعطاف‌پذیری در قوانین برداشت و اضافه کردن سرمایه در قرارداد سبدگردانی دیگر امر مهم در انتخاب یک شرکت سبدگردان است.

مزایای سبدگردانی با سرمایه کم

با وجود اینکه می‌توان سرمایه گذاری با سرمایه کم را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام داد، اما سرمایه‌گذاری به روش سبدگردانی اختصاصی دارای مزیت‌های بیشتری است. از جمله مزایای سبدگردانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انعطاف‌پذیری بالا در شرایط مختلف بازار

مدیریت اختصاصی و حرفه‌ای دارایی

ریسک پایین‌تر نسبت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری

تنوع بالا در سبد دارایی

مدیریت ریسک قدرتمند

مهم‌ترین ویژگی سبدگردانی انعطاف‌پذیری بالای ترکیب دارایی سبد سرمایه‌گذاری است. در حقیقت، مدیر سبد تحت شرایط مختلفی می‌تواند ترکیب دارایی‌ها در راستای منافع سرمایه‌گذار تغییر دهد.

بررسی انواع سبدگردانی با سرمایه کم

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد طرح‌های متنوع سبدگردانی با سرمایه کم وجود دارد. این طرح‌ها از نظر ترکیب دارایی و میزان ریسک متمایز هستند:

سبدگردانی با سرمایه کم و ریسک پایین

این نوع از سبدگردانی مناسب سرمایه‌گذارانی است که تحمل ریسک پایینی دارند، اما قصد دارند بازدهی بالاتر از نرخ بهره بانکی داشته باشند. معمولاً بخش قابل توجهی از دارایی‌های این نوع از سبدها به اوراق بهادار کم ریسک مانند اوراق اخزا، مرابحه، اجاره، صندوق‌های درآمد ثابت و…. اختصاص پیدا می‌کند. همچنین، مدیر سبد با توجه به ظرفیت‌های بازار مشتقه می‌تواند از استراتژی‌های کم ریسک این بازار مانند آربیتراژ و کاورد کال جهت کسب بازدهی بالاتر از نرخ بهره و بازدهی صندوق‌های با درآمد ثابت استفاده کند.

سبدگردانی با سرمایه کم و ریسک متوسط

طرح سبدگردانی با سرمایه کم و ریسک متوسط مناسب سرمایه‌گذارانی است با افق زمانی میان‌مدت و بلندمدت که قصد دارند بازدهی به اندازه تورم یا کمی بالاتر از تورم داشته باشند و از سوی دیگر، ریسک بالایی را در قبال بازدهی بالاتر تقبل نکنند. ترکیب دارایی این نوع از سبدها بسیار متنوع بوده و معمولاً دارایی‌هایی مانند اوراق اخزا، صندوق‌های کالایی طلا و زعفران، سهام ارزشی و میانه به صورت متوازن در آن‌ها وجود دارد.

سبدگردانی با سرمایه کم و ریسک بالا

سرمایه‌گذارانی که نسبت به دارایی‌های پرریسک مانند سهام، طلا و اوراق مشتقه چشم‌انداز مثبتی دارند و تمایل دارند تحت هر شرایطی ریسک کرده و بازدهی بالایی کسب کنند بهتر است طرح سبدگردانی با ریسک بالا را انتخاب کنند. معمولاً سبد دارایی این طرح را دارایی‌هایی مانند سهام میانه و رشدی، صندوق طلا، صندوق چند کالایی، اوراق مشتقه مانند قراردادهای آتی و اختیار معامله تشکیل می‌دهند. در حقیقت، ممکن است نوسانات این سبد تحت شرایط مختلف اقتصادی زیاد باشد، اما با توجه مدیریت حرفه‌ای پرتفوی توسط افراد متخصص در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری، نوسانات می‌تواند به شکل مناسبی کنترل شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6093130

دیگر خبرها

  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم