Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:46:39 GMT

کرونا سوار بر موج سهل انگاری

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۶۰۲۲

کرونا سوار بر موج سهل انگاری

به گزارش ایرنا ،در روزهای نخست شیوع کرونا، ترس‌ از کشندگی ویروس کرونا سبب شد تا مردم با مشارکت و همدلی با مسئولان در اجرای اقدام های پیشگیرانه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا حدود زیادی بر ترس از این ویروس غلبه کنند.

در ماه های گذشته بی توجهی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی ، موج دوم و سوم شیوع کرونا را در کشور و از جمله شهرستان کهگیلویه رقم زد بطوری که با نگاهی به امار شاهد افزایش تعداد افراد بستری و فوت شدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این مدت بودیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش رسانه برای آگاهی رسانی و انتشار اخبار مربوط به خطرات بیماری و همه گیر شدن این ویروس با کمک فضای مجازی باعث افزایش سطح آگاهی مردم در یک ماه گذشته شد شمار افراد مبتلا و فوت شدگان کاهش چشمگیری یافت . رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و پرهیز از حضور غیر ضروری در معابر عمومی و تجمع ها در کنار محدودیت های کرونایی صنوف دسته های شغلی دو، سه و چهارم ، کاهش شیوع بیماری کووید ۱۹ را در پی داشت و وضعیت بسیاری از مناطق به رنگ های نارنجی، زرد و آبی تغییر یافت.

اما در زمانی که برخی افراد فکر کردند که شیوع کرونا کاهش یافته است ، از رعایت نکات بهداشتی غافل شدند و دیگر همه گیری کووید ۱۹ وجود ندارد و از سویی وارد شدن گونه های جهش یافته این بیماری ،زنگ خطر شیوع موج چهارم کرونا را در سراسر کشور و بخصوص شهرستان کهگیلویه بصدا درآورده است.

فرماندار کهگیلویه در این وضعیت در با برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه خیز چهارم کرونا را بسیار خطرناک و کشنده تر از دیگر پیک ها دانست و گفت: سهل انگاری مردم روند صعودی این ویروس جهش یافته در موج چهارم را تشدید می کند.

دارا کریمی نژاد نقش مهم و تاثیرگذار رسانه ها در آگاهی بخشی و تولید محتوا در این راستا را کمتر از نقش خادمان سلامت ندانست و افزود: بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای آگاهی بخشی عمومی نسبت به اثرات این ویروس مرگبار باید افزایش یابد.

وی ضمن قدردانی از رسانه های شهرستان در خصوص همکاری با مجموعه بهداشت و درمان برای مقابله با شیوع کرونا اظهار کرد: با توجه به بی توجهی برخی افراد به دستورات بهداشتی و جدی نگرفتن این بیماری مرگبار، نیاز است از تمام ظرفیت های رسانه ها مانند صدا و سیما، خبرگزاری ها، روزنامه ها و شبکه های اجتماعی برای آگاهی بخشی بیشتر مردم نسبت به خطرات بیماری کرونا استفاده شود.

کریمی نژاد تولید محتوا در راستای مقابله با این ویروس خطرناک در موج چهارم کرونا از سوی رسانه ها را بسیار ضروری دانست و افزود: تولید محتوای خوب کرونایی از سوی رسانه ها بسته تشویقی برای آنها به همراه خواهد داشت.

وی بر حمایت از شفافیت و اطلاع رسانی رسانه ها تاکید کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده از ظرفیت همه نهادها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به نحو احسن استفاده خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در راستای برگزاری تجمع ها در برخی از روستا ها بیان کرد: با دهیاران و بخشدارانی که نسبت به تعطیلی این تجمع ها اقدام نکنند برخورد خواهد شد.

کریمی نژاد تصریح کرد: دهیارانی که روستاهای خود را از این ویروس منحوس  ایمن نگه دارند و کرونا را شکست بدهند پروژه عمرانی به عنوان بسته تشویقی برای آنها لحاظ خواهد شد.

وی اولویت اصلی دهیاران در راستای مقابله با موج چهارم کرونا را مشارکت بیش از پیش آنها در رعایت پروتکلهای بهداشتی و جلوگیری از هر گونه تجمع اعلام کرد.

کرمی نژاد در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران که برنامه شما با توجه  قرمز شدن وضعیت شهرستان ها و استانهای همجوار چیست پاسخ داد: با همکاری بسیج و هلال احمر ورودی و خروجی های شهرستان به شدت کنترل خواهد شد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده برای جلوگیری از خطرات موج چهارم بیماریابی در طرح شهید سلیمانی نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در گفت وگو با ایرنا ضمن اشاره به سیر صعودی بیماری کرونا در سطح شهرستان  افزود: بررسی آمار تعداد بیماران سرپایی و بیماران بستری در بخش های کرونایی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت حاکی از وقوع روند صعودی آماربیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سطح شهرستان است.

محمد طاهر طیب زادگان ساده انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط عموم مردم، برگزاری اجتماعات و شرکت در مراسمات شادی و عزا، کم شدن توجه عمومی به استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله فیزیکی فرد با دیگران را از مهمترین عوامل تشدید کننده بیماری دانست.

وی بیان کرد: با توجه به تذکرات جدی در راستای احتمال افزایش موج جدید کرونا تعداد گردهمایی توسط ادارات و نهادهای شهرستانی  با عناوین مختلف طی یک ماهه اخیر باعث تغییر دید عمومی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی شد.

طیب زادگان بدون اشاره به تعداد بیماران فوتی و بستری شده در سطح شهرستان افزود:  بیماریابی، رهگیری و بستری مبتلایان به کووید ۱۹ در سطح شهرستان مثبت ارزیابی می شود.

وی استفاده از روش برگزاری تجمعات با رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد تایید حوزه سلامت ندانست و افزود: ستاد شهرستانی مقابله با کرونا با اصل برگزاری تجمعات به هر عنوانی مخالف است.

طیب زادگان با اشاره به اینکه صدای موج یا پیک چهارم کرونا با افزایش آمار مبتلایان قابل شنیدن است بیان کرد: خطر بروز موج جدید باید از سوی همه نهادها و با مشارکت مردمی جدی گرفته شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:از ابتدای شیوع ویریوس کرونا تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر در استان به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۴۳۲ نفر فوت شده و ۲۳ هزار و ۸۹۳ نفر نیر بهبود یافته اند.

علیرضا ملک پور اضاف کرد: هم اینک ۱۱۴ بیمار در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد ۳۷ بیمار کرونایی قطعی و ۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

بعد از یک دوره کاهش شمار مبتلایان و قربانیان کوووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد و خارج شدن تمامی شهر های قرمز و نارنجی این استان به وضعیت زرد و آبی، در روزهای اخیر با کاهش رعایت دستور العمل های بهداشتی شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه وگچساران از وضعیت زرد خارج و به وضعیت نارنجی برگشته اند .

شهرستان کهگیلویه در جنوب کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۱۳۰هزار نفرجمعیت دارد و تنها بیمارستان این شهرستان به بیماران کرونایی این منطقه و شهرستان های چرام و لنده نیز خدمات درمانی ارائه می دهد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا کهگیلویه و بویراحمد فاصله گذاری اجتماعی مشارکت اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد فاصله گذاری اجتماعی مشارکت اجتماعی اخبار کنکور کهگیلویه و بویراحمد سطح شهرستان چهارم کرونا شیوع کرونا موج چهارم کووید ۱۹ رسانه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به تداوم بارندگی در استان هشدار داد: دامداران، کشاورزان و مزرعه داران ماهی در این بارش ها خسارت هایی را متحمل می شوند که با بیمه کردن بخشی از این خسارت ها جبران می شود. علیرضا نیکروز تاکید کرد: تکرار سامانه بارشی تا پایان سال دور از انتظار نیست و ضرورت داد عشایر، کشاورزان اعم از باغداران، صیفی جات و حتی شیلات استان بیمه محصول خود را جدی بگیرند تا بخشی از خسارت ها با بیمه جبران شود. وی با اشاره به خسارت های سامانه بارشی سه روز گذشته گفت: علاوه بر خسارت های محصولات کشاورزی در شهرستان گچساران و باشت برخی راه های روستایی شهرستان کهگیلویه مسدود شده است که همکاران راهداری در حال بازگشایی آنها هستند. نیکروز با اشاره به ریزش جاده پاتاوه- دهدشت حد فاصل "قلعه دختر" و "قلعه گل" (همجوار روستای "دشت قاضی") ادامه داد: بلافاصله پس از ریزش، این جاده ملی بازگشایی شد و هم اکنون مشکلی برای تردد وجود ندارد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به دیگر خسارت های بارندگی در استان گفت: راه های عشایری و برخی از عشایر ما دچار آبگرفتگی شدند که امدادگران هلال احمر استان کمک های لازم را انجام دادند.

دیگر خبرها

  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه