Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل دادگاه‌های ویژه اقتصادی در کشور را پاسخ سریع دستگاه قضا به خواسته رهبری عنوان کرد و گفت: تاسیس چنین مراکزی در عراق هم در تعمیق روابط بین دو کشور و هم در حوزه تجارت بین‌المللی بسیار کمک‌کننده خواهد بود. علی آقامحمدی در گفت‌وگو با میزان، با تاکید بر نقش و اهمیت صادرات در ارتقاء اقتصاد کشور گفت: سایز و اندازه تولید در زمان تولید یک محصول از اهمیت بالایی برخوردار است و هر چه میزان تولید بیشتر باشد هزینه‌های سربار کاهش می‌یابد و در بخش صادرات نیز، چون تنوع و تعدد مصرف‌کننده بیشتر می‌شود، کیفیت تولیدات نیز بهتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش صادرات در ارزیابی تولیدات داخلی و ورود به بازار‌های رقابت بین‌المللی و تاثیر آن در رشد اقتصادی کشور، تامین بخشی از نیاز‌های ارزی کشور را از دیگر دستاورد‌های ورود به بازار‌های جهانی دانست و تاکید کرد: بخشی از نیاز‌های ارزی کشور از طریق صادرات صورت می‌گیرد بنابراین تبادلات اقتصادی در این زمینه بسیار مهم و با اهمیت است.
وی با تاکید بر تعمیق روابط بین کشور‌ها از طریق مبادلات تجاری، سیاست جمهوری اسلامی ایران را در راستای جدا شدن از اقتصاد نفتی خواند و گفت: افزایش صادرات برای تعادل در تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه اقدامات اقتصادی قوه قضاییه در همین راستا و مطابق با اهداف اساسی نظام بوده است؛ اینکه در کشور هر سه قوه در یک راستا حرکت می‌کنند و این هماهنگی، همراهی و همدلی که بین قوای سه‌گانه کشور ایجاد شده است بسیار جای امیدواری دارد.
آقامحمدی با بیان اینکه کشور عراق یکی از بازار‌های بزرگ صادرات ایران است، گفت: با توجه به اینکه بیشترین مراودات تجاری ما با کشور دوست و همسایه عراق انجام می‌شود، ممکن است اختلافات و مشکلاتی در حوزه اقتصادی و برای تجار و بازرگانان ایجاد شود بنابراین حل این اختلافات در کوتاه‌ترین زمان بسیار کمک‌کننده خواهد بود. بیشتر بخوانید: بازگشایی یک گذرگاه بین‌المللی همزمان با سفر آیت‌الله رئیسی به بغداد/ بوکمال؛ دروازه ورود ایران به بازار اروپا و آفریقا وی ادامه داد: از آنجاییکه طولانی شدن روند پیگیری و رسیدگی به این پرونده‌ها و اختلافات، باعث افزایش ریسک تجارت می‌شود، تشکیل چنین دادگاه‌ها و مراکز داوری که به صورت ویژه به حل و فصل مشکلات بازرگانان و تجار بپردازد، امری ضروری در حوزه تجارت بین‌المللی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تجربه تشکیل این دادگاه‌ها در داخل ایران اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل دادگاه‌های ویژه اقتصادی در ایران و رسیدگی به مسایل حقوقی و رفع اختلافاتی که فعالان این حوزه با آن روبرو هستند در یک ساختمان مجزا و مجهز اتفاق بسیار خوبی بوده است که توسط قوه قضاییه انجام شد.
وی با بیان اینکه تشکیل چنین دادگاه‌هایی در کشور، خواسته مقام معظم رهبری بود و تأسیس آن نشان‌دهنده پاسخ سریع دستگاه قضا به خواسته ایشان است، افزود: اگر چنین اتفاقی در عراق نیز بیفتد تا اگر تجار ایرانی و یا عراقی دچار مشکل شدند بتوانند با مراجعه به این مراکز داوری، مشکلات خود را حل کنند، هم در تعمیق روابط بین دو کشور و هم در حوزه تجارت بین‌المللی بسیار کمک‌کننده خواهد بود.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی قوه قضائیه صادرات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی قوه قضائیه صادرات دادگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر گزارش ایسنا، خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی
کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود. پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است. در باب قرآن، کار لازم ابتدائی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902142

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی