Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۶۷ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ورود یک جبهه هوای سرد به تگزاس سبب تعطیلی چاه های نفت و پالایشگاه ها در بزرگترین ایالت تولید کننده نفت آمریکا شده است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوثی های یمن نیز اعلام کردند که با استفاده از پهپاد به فرودگاه هایی در داخل خاک عربستان حمله کرده اند. این خبر در کنار خوش بینی ها نسبت به ترمیم اقتصاد جهانی و شتاب گرفتن واکسیناسیون کرونا به رشد قیمت نفت کمک کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت معادل 0.58 درصد افزایش به 63 دلار و 67 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مارس هم امروز با 82 سنت معادل 1.38 درصد جهش به 60 دلار و 29 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی در این باره گفت: «اختلال غیرمنتظره در عرضه نفت آمریکا در کوتاه مدت سبب تقویت قیمت نفت شده است.» روز دوشنبه سرمای هوا سبب تعطیلی چاه های نفت و پالایشگاه ها در تگزاس شد و محدودیت هایی را بر فعالیت خطوط لوله انتقال گاز و نفت خام تحمیل کرد. سرمای کم سابقه سبب شده تا شرکت های عرضه کننده برق در ایالت تگزاس به قطعی دوره ای برق مشترکان روی بیاورند و حدود3 میلیون مشترک با قطع برق مواجه شوند.

تگزاس روزانه حدود 4.6 میلیون بشکه نفت تولید می کند و 31 پالایشگاه را در خود جای داده است.

در خاورمیانه، گروه حوثی های یمن روز دوشنبه اعلام کرد فرودگاه های ابها و جده عربستان را با پهپاد هدف قرار داده است. ائتلاف نظامی به رهبری عربستان صبح دوشنبه مدعی شده بود جلوی حمله پهپادهای حامل مواد منفجره به خاک این کشور را گرفته است.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه واکسن کرونای آسترازنکا را در فهرست واکسن های مجاز برای استفاده اضطراری قرار داد و زمینه را برای دسترسی کشورهای در حال توسعه به این واکسن نسبتا ارزان قیمت هموار ساخت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۸۰۰ هزار تومانی به ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون تومان و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۱۵ دلار رسید.

کد خبر 6093000 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت