Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@22:22:40 GMT

هشدار سطح نارنجی در گیلان صادر شد/ وزش شدید باد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۶۴۲۸

هشدار سطح نارنجی در گیلان صادر شد/ وزش شدید باد

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود جریانات جنوبی از شامگاه سه شنبه به استان گیلان، اظهار کرد: به سبب تغییرات فشاری در منطقه طی امروز (سه شنبه) و چهارشنبه شاهد وزش باد در استان خواهیم بود.

وی افزود: وزش باد در برخی ساعات شدید یا به صورت موقتی خیلی شدید پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان ادامه داد: از روز چهار شنبه تا پنجشنبه نیز به دلیل نفوذ موج ناپایدار به منطقه شاهد بارندگی و وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق برای استان پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در روز پنجشنبه نیز به دلیل کاهش محسوس دما، بارش در ارتفاعات به صورت برف و در برخی مناطق جلگه‌ای نیز به صورت بارش برف و مخلوطی از برف و باران پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان برای امروز (سه شنبه) نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با بارندگی پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌ها گاهی شدید است.

وی با بیان اینکه ارتفاع موج دریا برای فردا تا ۶۰ سانتیمتر خواهد رسید، گفت: برای چهارشنبه نیز آسمان استان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با وزش باد به تدریج همراه با بارندگی پراکنده و احتمال وقوع رعد و برق پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریا برای چهارشنبه بیش از یک متر خواهد رسید، اظهار کرد: وضعیت دریا برای انجام فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

وی به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی برای امروز و فردا در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: سرعت وزش باد به اندازه‌ای است که می‌تواند به سازه‌ها، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمان، احتمال شکستن درختان، احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ آسیب زده و شرایط را برای گسترش آتش سوزی احتمالی جنگل‌ها و مراتع، افزایش ذوب برف در ارتفاعات و افزایش سطح آب رودخانه‌ها فراهم کند.

دادرس افزود: از دستگاه‌های متولی و خدماتی خواسته شده تا تمهیدات لازم برای وقوع هر گونه حادثه‌ای را اتخاذ کنند.

کد خبر 5148015

منبع: مهر

کلیدواژه: وزش باد محمد دادرس هواشناسی گیلان ویروس کرونا بوشهر شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا مجلس شورای اسلامی شهرکرد شیراز اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران مشهد شهرستان کرج واکسن کرونا پیش بینی شده وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها

به گزارش خبرآنلاین،طبق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان تهران از بعدازظهر امروز تا فردا به تدریج کاهش ابر همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید مورد انتظار می‌باشد.

ایسنا در خبری نوشت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید، گاهی رگبار پراکنده در ارتفاعات، افزایش ابر و گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر امروز تا فردا به تدریج کاهش ابر همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید مورد انتظار می‌باشد.

همچنین با عبور موج دیگری از روز دوشنبه تا چهارشنبه آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق، در نقاط مستعد تگرگ و گاهی وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط با خیزش موقت گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902783

دیگر خبرها

  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • هشدار وزش باد شدید در تهران
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • هواشناسی لرستان هشدار زرد صادر کرد
  • باادامه بارش ها در کرمانشاه، هشدار نارنجی صادر شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد